پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۴۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با یادآوری اینکه اجرای طرح آزمایشی تردد اتوبوس‌های گازسوز در پایتخت موفقیت‌آمیز نبود از توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به‌عنوان اولویت‌های اصلی حوزه شهری تهران یاد کرد.

شعار سال: طیبه سیاوشی شاه عنایتی در مورد انتشار خبری مبنی بر اینکه مدیریت شهری پایتخت برای خرید اتوبوس‌های گازسوز تولید داخلی برنامه‌ریزی کرده است گفت: استفاده از اتوبوس‌های گازسوز در یک دوره‌ای مورد آزمایش قرار گرفت به این صورت که تعدادی از آنها وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شد اما طرح موفقیت‌آمیزی نبود و در نهایت نیز این اتوبوس‌ها از چرخه تردد خارج شدند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به هر حال در شرایط کنونی چاره‌ای نداریم جز اینکه اجرای برنامه‌هایی در جهت کاهش آلودگی هوا را در دستورکار قرار دهیم که بکارگیری این نوع اتوبوس‌ها نیز می‌تواند یکی از آنها باشد.

سیاوشی شاه عنایتی با اشاره به اینکه اعتبارات تخصیص‌یافته به حوزه حمل و نقل عمومی در بودجه 97 کافی نبوده است تاکید کرد: بی‌تردید 4000میلیارد اعتبارات تخصیص‌یافته به حوزه حمل و نقل عمومی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز این بخش باشد، اما لازم است حداقل برای رفع آلودگی هوا و کاهش بار ترافیک خرید تعدادی از اتوبوس‌هایی از این نوع که آلایندگی به همراه ندارد در دستورکار شهرداری، شورای شهر و سایر متولیان این امر قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ناوگان حمل و نقل عمومی متشکل از اتوبوس‌هایی است که اغلب فرسوده بوده و عاملی در جهت افزایش آلودگی هوا محسوب می‌شوند، بنابراین در چنین شرایطی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر تهران مساله‌ای حیاتی بوده که باید به عنوان اولویت برنامه‌های حوزه شهری لحاظ شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: بی‌تردید اتوبوس‌های شهری نه تنها پیونددهنده مناطق مختلف شهر بلکه ارتباط دهنده بین خطوط مترو نیز هستند که این امر نوسازی این ناوگان، افزایش تعداد اتوبوس‌ها و خطوط اتوبوسرانی را ضروری‌تر می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با بیان اینکه زمان برگزاری جلسات ادواری مجمع امید متشکل از اعضای مجمع نمایندگان استان تهران و شورای شهر فرا رسیده است یادآورشد: البته کمیته راهبردی مجمع امید که متشکل از تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان استان تهران، شورای شهر و شهردار تهران بوده به طور مرتب تشکیل جلسه داده و اولویت‌های پایتخت درجهت رفع معضلات کنونی را مورد بررسی قرار می‌دهد که قطعا توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز یکی از اولویت‌های مورد بررسی در این جلسات بوده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ 14 اسفند 96، کد مطلب: 373594: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
بخشی از حل این معضل در گرو بالا بردن سطح فرهنگی جامعه ست تا بتونیم اینو جا بندازیم که استفاده از ناوگان عمومی یعنی به جا اوردن حقوق شهروندی
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
یه زمانی هم برنامه اتوبوس های برقی در تهران به شدت دنبال میشد الان به جاش brt رو جایگزین کردند ؛ به مرور نجربه ها بالاخره در نحوه بکار گیری وسیله های نقلیه عمومی بیشتر میشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین