پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۴۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۷
رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: چگونه می توانند درباره عملکرد شهرداری پیشین اظهارنظر کنند در حالی که با گذشت شش ماه از مدیریت بر شهر نه تنها پروژه جدیدی کار نشده بلکه پروژه های قبلی نیز متوقف شده است.

شعارسال: در ماه های گذشته، عملکرد محمدعلی نجفی در بوته آزمایش قرار گرفته و این نوع عملکرد مورد انتقادات بسیاری قرار گرفته است. حاصل 7 ماه فعالیت وی دو سفر خارجی تقریبا بی حاصل و حاشیه هایی بوده که در امر خدمات رانی شهری اختلال ایجاد کرده است. در همین زمینه برای واکاوی بیشتر عملکرد شهردار تهران و ادعای وی بر تلاش برای بین المللی کردن تهران با مهندس مهدی چمران رئیس چهارمین شورای اسلامی شهر تهران به گفتگو نشستیم.

وی معتقد است که تهران در دوره گذشته در سطح بین المللی بسیار خوب خود را معرفی کرده و ابتکارات بسیاری در این زمینه در چارچوب دیپلماسی شهری پیاده شده است.

چمران با تعریف دیپلماسی شهری وکارکردهای آن گفت: ارتباطات بین المللی بین شهرداری ها در راستای افزایش خدمات دهی به ملت ها وایجاد تعامل ملت ها با یکدیگر ازجمله موضوعاتی است که در دیپلماسی شهری دنبال می شود. با توجه به اینکه بیشترین ارتباط ملت ها از طریق شهرداری ها صورت می گیرد و شهرداری ها توسط دولت ها اداره نمی شوند این تعامل می تواند دستاوردهای خوبی برای ملت ها وشهروندان به دنبال داشته باشد.

وی فعالیتهای قالیباف، شهردار سابق را در شهرداری تهران در موضوع افزایش همکاری با شهرداران دنیا اینگونه توضیح داد: قالیباف در زمره شهردارانی است که نقش موثری در ایجاد و برقراری دیپلماسی شهری ایفا کردند، دکتر قالیباف به عنوان شهردار در بسیاری از برنامه ها وارتباطات بین المللی شهری که حضور ایشان ضرورت داشت حاضر می شدند, در جمع شهرداران شهرهای بزرگ دنیا اعم از کشورهای آسیایی , اسلامی. به جرات می توان گفت شهرداری تهران در دیپلماسی شهری بسیار موفق بود، بنحوی که با همت شهردار تهران همایش های متعددی برقرار شد و دکتر قالیباف رئیس مرکز شهرداری های آسیایی اسلامی شد.

چمران با اشاره به دعوت از قالیباف توسط آمریکا تصریح کرد: برگزاری نشست در ترکیه برای آخرین بار از دستاوردهایی بود که شهرداری تهران نیز درآن نقش موثری داشت. دستاوردهای قالیباف به قدری قابل توجه بود که از آمریکا برای ایشان دعوت نامه ارسال شده بود تا جایزه متروپلیتن را دریافت کند که به برخی دلایل یکی از اعضای شورا به جای ایشان جایزه را دریافت کرد.

وی دراین باره افزود: مدیریت قالیباف در دیپلماسی شهری و برنامه هایی ایشان در شهر تهران توانست نگاه های جهانی را به سمت این شهرداری معطوف کرده و جوایز بین المللی بسیاری را به ایشان اختصاص دهد, عملکرد دکتر قالیباف در زمینه فعالیتهای عمرانی وساخت وسازهایی جون پل طبقاتی صدر, بزرگراه های متعدد؛ تبدیل زندان قصر به پارک عمومی و مرکز فرهنگی، تبدیل فرودگاه قلعه مرغی به مرکز فرهنگی، تحویل گرفتن 1400هکتار جنگل کاری از وزارتخانه ها و تبدیل آن به فضای عمومی در شهر از جمله طرح هایی بود که مورد استقبال شهرداران کشورهای آسیایی اسلامی قرار گرفت.

مهدی چمران با اظهار امیدواری مبنی بر کارآیی دیپلماسی شهری نجفی افزود: دعوت از شهردار تهران جزء برنامه های همیشگی بود؛ برنامه ها و درخواست ها به قدری زیاد بود که ایشان فقط در برنامه های بین المللی ومطرح حضور می یافت، حال با توجه به دستاوردهای عنوان شده مدیریت دکتر قالیباف باید گفت آیا شهردار جدید تهران اطلاعی از هیچ یک از موارد یاد شده در زمینه دیپلماسی شهری ندارند؟ امیدواریم وانتظار داریم ایشان به عنوان منتقد شهرداری پیشین در دیپلماسی شهری دستاوردهای قابل توجهی که مشابه آن در دوران قبلی تجربه نشده را برای مردم تهران ایجاد کنند.

رئیس سابق شورای شهر تهران با اظهار تعجب از بازگو کردن مسائلی که ارتباطی به بیگانگان ندارد و فراهم کردن خوراک تقابل مدیریتی با جمهوری اسلامی در سفر به لهستان عنوان کرد: اما نکته قابل توجه بعد از اظهار امیدواری برای موفقیت وی اظهار تعجب از ایراد سخنانی در باب عدم عملگرایی شهردار سابق در خارج از کشور و ایجاد زمینه برای انتقاد از مدیریت داخلی ایران در بین بیگانگان است! به نظر بنده قبل از آنکه از شهرداری پیشین انتقاد کنند بهتر است برنامه ای از خود ارائه دهند؛ برنامه ای که بیانگر شتاب شهردار درساماندهی پروژه های خوابیده شهر تهران است. پروژه هایی که می بایست تا کنون به بهره برداری می رسید!!

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف شهرداری تهران و روی زمین ماندن پروژه هایی از طرح های پیشین شهرداری اظهار داشت: قضاوت منصفانه شرط عقل وایمان است چگونه می توانند درباره عملکرد شهرداری پیشین اظهارنظر کنند در حالی که با گذشت شش ماه از مدیریت بر شهر نه تنها پروژه جدیدی کار نشده بلکه پروژه های قبلی نیز متوقف شده است.

پروژه های مختلفی از جمله پل های بزرگراه ارتش ،امام علی وهم تقاطع با شهید صیاد از سری پل های مهم؛ پیچیده وپر اهمیتی است که مسلما تکمیل آن کمک شایان توجهی به کاهش ترافیک در آن منطقه است اما متاسفانه این پروژه نیز درکناربسیار دیگری از پروژه ها به حال خود رها شده وانتقادات به شهرداری سابق به قدرت خود کماکان در داخل وخارج از کشور دنبال می شود!!

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی-خبری دانا ، تاریخ انتشار: 20 اسفند 1396، کدخبر: 1327992، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
حتی اگر پروژه ای هم انجام شده باشد چون نیرو های اصلاح طلب و منتقد در شهرداری هستند برای همین امکان اطلاع رسانی از عملکرد های آن ها وجود ندارد یا به عبارتی آن ها رسانه ای از خود ندارند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
ببینید این شهردار جدید داره پروژه های قدیمی رو تکمیل میکنه این یک بحث یک بحث دیگه اینکه بحث مقایسه نیست...بحث فساد های شهردار قبلیه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین