پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۰۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰
سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره قاچاق کتاب گفت: با پدید آمدن فضای مجازی و امکان دانلود، درصد قاچاق کتاب در حد غیرقابل تصوری افزایش یافته است.
شعارسال: سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به میزان قاچاق کتاب در کشور، اظهار کرد: قاچاق کتاب به دو شکل اتفاق می افتد یکی به صورت فیزیکی تحت تکثیر صفحاتی از کتاب صورت می گیرد و دیگری به شکل مجازی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: ما معتقدیم کتابی که در ایران تولید می شود حق مولف و ناشر است و تکثیر چند صفحه محدود از آن کتاب به ضرر مولف و ناشر بوده و امر غیرقانونی محسوب می‌شود.

صالحی در ادامه به قاچاق کتاب به شکل مجازی اشاره کرد و افزود: با پدید آمدن فضای مجازی و امکان دانلود، درصد قاچاق کتاب در حد غیر قابل تصوری افزایش یافته است.

وی تمام برآوردها در خصوص میزان قاچاق کتاب را تنها حدس و گمان دانست و تصریح کرد: شاید در همه 90 هزار کتابی که در سال تولید می شود، قاچاق صورت نگیرید ولی به نظر می رسد که توزیع غیرمجاز کتاب های پر فروش و پر مشتری در حد قابل توجهی افزایش یافته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه های وزارتخانه متبوعش برای مقابله با قاچاق کتاب، خاطرنشان کرد: در این زمینه گفتگوهایی در کمیته صیانت قاچاق کتاب مطرح و مذاکراتی هم با قوه قضائیه و نیروی انتظامی انجام شده است و به نظر می رسد پیشرفت خوبی داریم اما این نکته را نباید فراموش کنیم که قاچاقچیان هم فعال هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری اعتمادآنلاین ، تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1397 ، کدخبر: 189717 ، www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
0
باید فرهنگ استفاده نکردن از داتلود های غیر قانونی در اموزش و پرورش برای دانش اموزان جابیفته
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
0
0
متاسفانه این قاچاق کتاب و عدم رعایت قانون کپی رایت کار نویسندگان و هنرمندان ما رو نابود میکنه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین