پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۹۴۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
رئیس مجلس با اشاره به ساخت منطقه یک پروژه آزادراه تهران - شمال با تونل و پل‌های بزرگ، گفت: استاندارد‌های بالایی در ساخت تونل‌ها و پل‌ها رعایت شده است.

شعارسال:  علی لاریجانی که صبح روز دوشنبه، 4 تیر برای بازدید از پروژه آزادراه تهران - شمال به محل این پروژه رفته بود در جمع خبرنگاران حاضر شد و افزود: از اول وقت صبح امروز با آقای سعیدی کیا به بازدید از منطقه یک پروژه آزادراه تهران - شمال آمدیم که کار حیرت آوری به همت مهندسان انجام شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه پروژه آزادراه تهران - شمال پرخرج و هزینه بر ولی از نظر ساختار مهندسی در سطح بالایی است، اظهار داشت: مهندسان کار عظیمی در این پروژه انجام داده اند و حجم اصلی کار روی دوش مهندسان و پیمانکاران داخلی است که تجربه های جدیدی را در اختیار حوزه مهندسی راه قرار داد به خصوص که حجم زیادی از منطقه یک پروژه تونل و پل های بزرگ است.

وی افزود: استانداردهای بالایی در ساخت تونل ها رعایت شده و حتی برای حفظ ایمنی مردم هنگام آتش سوزی احتمالی از سقف کاذب برای تمام تونل ها استفاده شده است. همچنین در ساخت پل ها دقت نظر زیادی صورت گرفته است و امکانات مناسبی هم برای مردم و مسافران در طول مسیر فراهم خواهد شد.

آقای لاریجانی در ادامه با بیان اینکه کار پرهزینه و ارزشمندی در جریان این پروژه صورت گرفته است که ارتباط جدیدی بین شمال ایران و تهران برقرار می کند، عنوان کرد: مجموعه زیباسازی جاده ها نیز مهم است چرا که از آنها استفاده تفریحی و گردشگری می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کار پروژه آزادراه تهران - شمال از نمره بالایی برخوردار است، اظهار داشت: این پروژه در گذشته متوقف بود که تلقی غلطی در جامعه به وجود آورد اما چند سال است تلاش جدی صورت گرفته و روند کار امیدوارکننده شده است و طی ماه های آینده منطقه یک آن افتتاح می شود که دسترسی به چالوس را تسهیل می کند و مسیر 60 کیلومتر کوتاه تر می شود.

رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه نقدینگی زیادی در دست مردم است که اگر به آن توجه شود می تواند در پروژه های ثروت زا و آبادکننده کشور استفاده شود، یادآور شد: دولت باید از این سرمایه گذاری ها حمایت و برای حرکت نقدینگی به سمت پروژه ها بسترسازی کند و مردم نیز باید به جای صرف نقدینگی خود در مسائل جزئی که مشکلات کشور را بیشتر می کند، در این پروژه ها حاضر شوند که در آبادسازی ایران موثر است که یک روش آن اوراق مشارکت است به خصوص که پروژه حاضر به حجم زیادی از سرمایه گذاری نیاز دارد و نیازمند مشارکت مردمی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: طول مسیر به دلیل زیبایی هایی که دارد ایجاد شغل می کند و می توان از رستوران، هتل و مکان های تفریحی برای اشتغال زایی استفاده شود که این کار باید با نقشه راهی انجام شود که هنگام افتتاح قطعه یک، مکان های تفریحی هم فعال باشند.

رادیو و تلویزیون درباره پروژه آزادراه تهران - شمال مستندسازی کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سابقه پروژه آزادراه تهران - شمال در ذهن مردم طولانی شده است، گفت: اگر قطعه اول پروژه افتتاح شود به اصلاح ذهن مردم کمک خواهد شد.

علی لاریجانی که صبح امروز (دوشنبه، 4 تیر) برای بازدید از پروژه آزادراه تهران - شمال به محل این پروژه رفته بود در جریان بازدید خود با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در این پروژه را باید مورد تحسین قرار داد، گفت: این پروژه سال ها متوقف شده بود اما در چند ساله اخیر به آن تحرک بخشیده شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تشکر از اقدامات سعیدی کیا در راستای احداث این پروژه اظهار داشت: وی حدود 40 بار از این پروژه بازدید کرده که این مدیریت از نزدیک توانسته است تا حد زیادی به پیشرفت پروژه که کار پیچیده ای بوده است و از بعد فنی استانداردهای خوبی دارد، کمک کند.

وی افزود: پروژه آزادراه تهران - شمال کار فنی و دقت نظر خوبی در طراحی داشته است و نسبت به سایر پروژه های راهسازی کشور حجم پیچیدگی بیشتری داشت چرا که بخش اعظمی از آن را پل ها و تونل ها تشکیل می دهند که برای احداث آنها اتفاقات زیادی مثل ریزش کوه حادث شده و در هر وجب آن خاطره است از این رو باید به عظمت کار توجه شود.

آقای لاریجانی در ادامه با بیان اینکه دانشکده های فنی باید از تجربیات این پروژه استفاده کنند، افزود: حوزه های اجرایی و نظارتی پروژه آزادراه تهران - شمال تجربه ارزشمندی است و باید از آن استفاده شود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با بیان اینکه ساماندهی بودجه برای کار بسیار مهم است، عنوان کرد: دولت باید برای تأمین بودجه ادامه کار تلاش کند و مجلس نیز از آن حمایت می کند تا به موقع منابع بودجه ای تخصیص داده شود همچنین بنیاد مستضعفان نیز باید در این زمین اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در ادامه با تأکید بر زمانبندی افتتاح پروژه طبق واقعیت، بیان داشت: این پروژه سابقه طولانی در ذهن مردم دارد و به دلایلی در کار آن تأخیر صورت گرفت از این رو لازم است در حال حاضر کار طبق زمانبندی پیش برود به خصوص که ارتباطی که این جاده برای سهولت کار مردم به وجود می آورد بسیار مهم است و اگر قطعه اول پروژه افتتاح شود به اصلاح ذهن مردم کمک خواهد شد.

آقای لاریجانی در ادامه با توصیه به رسانه ها درخصوص پرداختن به موضوع این پروژه یادآور شد: رادیو و تلویزیون باید از کار عظیم مهندسی که در این پروژه صورت گرفته است مستند علمی، جذاب و بزرگی بسازد و به صورت زنجیره وار پخش کند چرا که این پروژه مانند سایر پروژه های راهسازی نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است کارهای صورت گرفته در پروژه راهسازی آزادراه تهران - شمال برای تمام جامعه منعکس شود ضمن اینکه تجربیات این پروژه برای دانشجویان رشته های مرتبط نیز مهم و موثر است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: 4تیر1397 ، کدخبر:2161295 ،www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
پول کم آوردید به فکر مردم افتادید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
چرا اینقدر طول باید بکشه ی آزادراه فک کنم به نوه نتیجه هامون برسه خیرش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
فکر.کنن ولش کنید بهتر باشه میخوای پول مردمم بگیری اخرشم ازادراهو با عوارضی 20 هزار تومنی به مردم بدید و تهشم هیچی به هیچی
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین