پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۷۳۳
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه انشعابات غیر مجاز یکی از دلایل افت فشار آب در منطقه محسوب می شود گفت: یک میلیون نفر در 16شهر سیستان و بلوچستان با کم آبی روبرو هستند.

شعار سال: ‌نصرالله چاری در جلسه شورای اسلامی استان افزود: هم اینک 613حلقه چاه تامین آب آشامیدنی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که تنها آبدهی 144حلقه نرمال و میزان آبدهی 178حلقه چاه 50 درصد کاهش یافته، در حالی که 50 درصد این چاه‌ها نیز خشک شده‌ و 96 حلقه چاه نیز در حال خشک شدن است .

چاری با اشاره به تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی افزود:‌ 30 میلیارد تومان از این مبلغ در حوضه آب و فاضلاب روستایی به منظور تجهیز چاهها، آبرسانی سیار و کف شکنی چاه‌های موجود هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از این چاه‌ها روزانه 25تا 26متر مکعب آب برداشت می‌شود، بیان کرد: همچنین پیشنهاد شده تا به مزارع کشاورزی و باغ‌ها که به دلیل کمبود آب دچار مشکل شدند، اجازه حفر چاه داده شود‌.

وی تصریح کرد: هم اینک هزار لیتر آب در ثانیه در منطقه سیستان توزیع می‌شود، در حالی که تقاضای مردم این رقم را به 2400 لیتر می‌رساند‌.

وی ادامه داد: شهرستان دلگان و زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان از بیشترین منابع آبی برخوردار هستند و مشکلی از حیث برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی ندارند‌.

معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: 18میلیون متر مکعب در سال از چاه نیمه در منطقه سیستان توزیع می شود و 26 میلیون متر مکعب نیز به شهر زاهدان انتقال می‌یابد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 7 تیر 97، کد مطلب: 97040703776: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین