پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۴۴۴۱۷
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
بررسي وضعيت شاخص آلودگي هوا چهارماهه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشانگر افزايش آمار تعداد روزهاي فراتر از حد مجاز بوده است.

شعار سال: آنگونه كه سولماز احدي کارشناس واحد پايش شركت كنترل كيفيت هواي تهران گفته، امسال تا پايان تيرماه 23 روز (18درصد) فراتر از حد سلامت ثبت‌شده که 10 روز آن به دليل افزايش غلظت آلاينده ذرات معلق کوچک‌تر از 2.5 ميکرون (افزايش آلايندگي ناشي از خودروها و وقوع پديده گرد و غبار)و 13 روز آن بر اثر افزايش آلاينده ازن (به‌ويژه در روزهاي گرم) رخ داده است. اين در حالي است که در سال گذشته تا پايان تيرماه، 15 روز (12 درصد)در شرايط نامطلوب قرار داشته است و آلاينده‌هاي ذرات معلق کوچک‌تر از 2.5 ميکرون در 12 روز و ازن در سه روز آلاينده شاخص و فراتر از حد مجاز بوده‌اند.

به گفته اين كارشناس، در سال جاري علاوه بر افزايش نسبي آمار روزهاي آلوده با افزايش کم‌سابقه آلاينده ازن نيز مواجهه هستيم. اين آلاينده در روزهاي گرم سال و هم‌زمان با افزايش تابش نور خورشيد، شدت مي‌گيرد و هواي شهر را آلوده مي‌كند. بنابراين با کاهش دما و شدت نور خورشيد در نيمه دوم سال قطعاً شاهد کاهش چشمگير غلظت اين آلاينده خواهيم بود.

احدي در ادامه درباره آلاينده ازن در تهران گفت:از ميان روزهاي آلوده به لحاظ آلاينده ازن، چهار روز در خرداد ماه و نه روز در تيرماه اتفاق افتاده است و شرايط نامطلوب به لحاظ آلاينده PM2.5 نيز در دو ماه نخست سال روي داده است.همانگونه که ذکر گرديد، افزايش شدت تابش نور خورشيد در ماه‌هاي خرداد و تير، موجب افزايش آلاينده ازن مي‌گردد و با توجه به بهبود کيفيت هوا به لحاظ آلاينده ذرات معلق در دو ماه اخير در مقايسه با مدت مشابه سال قبل و افزايش ميدان ديد در هواي شهر، افزايش بيشتر روزهاي آلوده به لحاظ آلاينده ازن را موجب شده است.

احدي خاطرنشان كرد: بيشترين روزهاي آلوده طي سال جاري و سال گذشته در تيرماه رخ‌داده است و در کليه ماه‌هاي سال جاري تعداد روزهاي فراتر از سال گذشته بوده است.در همين رابطه و با توجه به افزايش آلاينده ازن در ساعات مياني روز ( ساعت 12 تا 17) توصيه مي‌گردد کودکان فعال، سالمندان و کساني که بيماري‌هاي ريوي مثل آسم دارند، از فعاليت سنگين و تماس بلند مدت با هواي باز بپرهيزند و در صورتي که کيفيت هوا به لحاظ اين آلاينده در شرايط ناسالم (شاخص بيشتر از 150) داشته باشد، رعايت توصيه‌هاي مذکور براي همه افراد مفيد خواهد بود.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار 3 مرداد 97، کد مطلب: 20180725154100514، www.aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین