پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۹۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
مدیر کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان با بيان اينکه تحقق طرح تفصيلي و درآمدهاي اقتصادي شهر، يک رابطه دو سويه بسيار قوي با يکديگر دارند، گفت: شناسايي نقاط قوت و ضعف اقتصادي طرح تفصيلي مي‌تواند از موارد لازم در دستيابي به کسب درآمدهاي پايدار باشد.

شعار سال: سید احمد حسینی‌نیا اظهارکرد: طرح تفصیلي به عنوان يکي از مهمترين ابزارها، اسناد هدايت و ساماندهي نظام توسعه يا ساخت و ساز شهرها به شمار ميرود.طرح تفصيلي معيارها و ضوابط کلي طرح جامع شهر، نحوه استفاده از زمين‌هاي شهري در سطح محله‌هاي مختلف، موقعيت و مساحت دقيق زمين براي هر يک از آنها، شبکه عبور و مرور و ميزان و تراكم ساختماني در واحدهاي شهري همچنين اولويت‌هاي مربوط به مناطق بهسازي، نوسازي، توسعه و موقعيت خدمات مختلف شهري را تعيين مي‌كند.

وی ادامه داد: یکی از مباحث بسیار مهم در طرح تفصیلي که تاکنون کمتر به آن توجه شده، ظرفيت‌ها و فرصت‌هاي اقتصادي آن است.

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان با بيان اينکه پياده‌سازي طرح تفصيلي براي شهرداري‌ها هزينه‌بر بوده و هزينه‌هاي پياده‌سازي طرح تفصيلي مانند آزادسازي معابر پيشنهادي قابل محاسبه است، گفت: متأسفانه تاکنون فرصت‌هاي اقتصادي نهفته در اجراي طرح تفصيلي شناسايي نشده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه شناخت هزینه‌ها و منافع اقتصادی اجراي طرح تفصيلي مقدمه‌اي بر بررسي امکان تحقق طرح تفصيلي است، اظهارکرد: چنان‌چه هزينه‌هاي پياده‌سازي طرح تفصيلي همزمان با اجراي آن تامين نشود، هزينه‌ تحقق آن از روش‌هاي ديگر مانند تراکم فروشي تامين خواهد شد كه با توجه به زيرپا گذاشتن تراكم پيشنهادي طرح تفصيلي و پيامدهاي منفي محيطي، اجتماعي و اقتصادي آن درآمد مطلوبي محسوب نمي‌شود.

حسینی نیا تصریح کرد: امروزه با تبدیل مفهوم برنامه‌­ريزي براي مردم به مفهوم برنامه‌­ريزي با مردم، يکي از عوامل اصلي موثر در موفقيت طرح‌­هاي توسعه شهري مشارکت بخش خصوصي و مردم در اجراي اين طرح‌­ها است.

وی با بیان اینکه تحقق طرح تفصیلی و درآمدهاي اقتصادي شهر، يک رابطه دو سويه بسيار قوي با يکديگر دارند، گفت: دستيابي به يکي از اين موارد بدون ديگري امکان پذير نيست، از اين رو شناسايي نقاط قوت و ضعف اقتصادي طرح تفصيلي مي‌تواند از موارد لازم در دستيابي به كسب درآمدهاي پايدار و از مهم‌ترين گام‌هاي ايجاد زمينه تحقق بيشتر طرح تفصيلي باشد.

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان افزود: بررسي امکان پياده‌سازي طرح تفصيلي از بُعد اقتصادي و ارزيابي تاثيرات اقتصادي اجراي طرح تفصيلي بر منابع مالي شهرداري، مي‌تواند در تدوين الزامات راهبردي و سياست‌گذاري شهر و اقدامات اجرايي موثر واقع شود.

وی گفت: یکی از سیاست های اخير معاونت شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان در اين راستا، تهيه و طراحي مناسب و به موقع طرح گستره های ويژه و ساز و کارهاي تشويقي براي تحقق پذيري آن است که ضمن ايجاد پويايي فرايند توسعه شهري و تحقق ظرفيت‌­هاي اقتصادي طرح بازنگري طرح تفصيلي، موجبات رضايت مالکان و مشارکت آنها در تحقق پذيري طرح را فراهم مي‌ سازد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تلگرا، تاریخ -، کد مطلب: -: www.telegra.ph


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
0
ا.ف75
واقعا دوستان دارن تو اصفهان با بهره گیری از مدیریت اضولی شهر رو به بهترین شکل اداره میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین