پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۶۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۶
استاندار ایلام بر هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مسئول و بانک عامل برای تامین بودجه و بهره برداری سریع تر از کارخانه سیمان دهلران تاکید کرد.

شعارسال: قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان در خصوص مشکلات کارخانه سیمان شهرستان دهلران اظهار داشت: با توجه به بیان مشکلات این کارخانه و پیشرفت بالای آن، می طلبد بانک ملت با توجه به مشکلات ایجاد شده که خارج از اراده مجری است، اعمال دوباره پرداخت تسهیلات را در دستور کار قرار دهد.

وی خواستار برگزاری نشستی با مدیران بانک ملت و مجری طرح در این خصوص شد و یادآور شد: برای دریافت مطالبات مجریان این طرح از اداره راه و شهرسازی، هماهنگی های لازم با مدیریت امور اقتصادی استانداری ایلام بعمل آید.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود بر همکاری دستگاه های اجرایی چون آب و فاضلاب، شرکت توزیع نیروی برق، شهرداری، فرودگاه ایلام برای حل مشکلات مرتبط در راه اندازی باغ پرندگان تاکید کرد و گفت: در اجرای هر کدام از پروژه های اجرایی استان نباید هیچ گونه ابهام، مانع و مشکلی وجود داشته باشد تا اجرای پروژه ها شتاب گیرد.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: مدیران دستگاه های اجرایی باید با رصد دقیق مشکلات حوزه کاری خود آنرا به کارگروه های مربوطه گزارش دهند تا برای رفع آنها تصمیم گیری شود، باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم آثار تحول در حوزه اقتصادی استان را مشاهده کنیم.

وی رفع مشکلات واحدهای تولیدی راکد یا نیمه فعال و کارگاه هایی که پیشرفت فیزکی بالایی دارند را اولویت کاری سال جاری اعلام کرد و افزود: این سه راهبرد اساسی استان در بحث اقتصادی است که در ستاد اقتصاد مقاومتی پیگیری می شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام نیز در این نشست بر استفاده از توان بخش خصوصی در تکمیل پروژه های نیمه تمام تاکید کرد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید نسبت به احصاء پروژه های نیمه تمام استان اقدام کنند.

ایوب درویشی افزود: تبصره 19 و آیین نامه اجرایی آن ظرفیت بسیار خوبی برای واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی است که دستگاه ها باید به آن توجه کنند.

وی ادامه داد: انحصار پروژه ها توسط دستگاه ها علاوه بر هدر رفت سرمایه موجب طولانی شدن زمان بهره برداری و نارضایتی مردم می شود.

معاون استاندار ایلام با انتقاد از روند طولانی اجرای برخی پروژه ها گفت: برخی پروژه ها بیش از 2 دهه است که عملیات اجرایی آنان آغاز شده اما هنوز به بهره برداری نرسیده اند و با متروکه شدن این پروژه ها منابع مالی به هدر می رود.

درویشی تاکید کرد: مدیران دستگاه ها در واگذاری طرح ها به بخش خصوصی اهتمام جدی داشته باشند و این امر در عملکرد مدیران به عنوان یک شاخص مد نظر قرار می گیرد.

احداث کارخانه سیمان دهلران از مهم ترین طرحهای صنعتی استان ایلام است که عملیات اجرایی آن از سال 86 آغاز شده است.

یک هزار و 900 میلیارد ریال برای اجرای این طرح صنعتی اختصاص یافته و تاکنون یک هزار و 300 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

مرحله اول این کارخانه با وجود مشکلات مالی سرمایه گذار از 95 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 21 شهریور 1397 ، کدخبر: 83031222، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
0
0
خداروشکر مشکلاتش حل شد وگرنه باید با خبرهای بدی در مورد این کارخونه مواجه میشدیم. م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین