پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۹۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
شهردار تهران از آمادگی برای استفاده از ظرفیت 50 سوله بحران در پایتخت خبر داد، خبری که البته پیش از این هم چندین بار اعلام شده بود، برخی شورایی‌ها تلاش داشتند تا از ظرفیت شهر آفتاب برای ایجاد یک بیمارستان صحرایی استفاده شود، اما ظاهراً هنوز نیازی به آن نیست، فعلاً ٨ سوله بحران با ظرفیت ٥٠٠ تخت در مناطق مختلف به‌صورت کامل تجهیز و ایزوله شده است تا در سریع‌ترین زمان ممکن به‌عنوان نقاهتگاه مورد استفاده قرار بگیرد.

شعار سال: پیروز حناچی تأکید کرده که اولویت با سوله‌هایی‌ است که ایزوله‌تر بوده و از تردد بالای جمعیتی دور هستند، سوله‌های بحران که در مدیریت پیشین با حاشیه‌ها و جنجال‌های زیادی همراه بود، حالا در شرایط اضطرار به‌عنوان یک راهکار اساسی مورد توجه قرار گرفته است، البته هنوز از هیچ یک از این سوله‌ها به‌عنوان نقاهتگاه یا محل قرنطینه استفاده نشده، اما با توجه به تمهیدات پیش‌بینی شده و رعایت نکات بهداشتی هیچ نگرانی ساکنین اطراف را تهدید نمی‌کند.
مشاور شهردار تهران و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در این زمینه به «ایران» می‌گوید: به دستور ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان تهران درحال حاضر، ٨ سوله بحران تجهیز و آماده استفاده بیمارستانی برای کادر درمان قرار گرفته است، این سوله‌ها که برای مواقع بحران طراحی شده، دارای امکانات و زیر ساخت‌های اولیه همچون سرویس بهداشتی، حمام، محلی برای طبخ و سیستم گرمایشی است و مسئولان حوزه بهداشت و درمان می‌توانند با استفاده از تجهیزات بیمارستانی این سوله‌ها، از بیماران پشتیبانی کامل انجام دهند. به احتمال زیاد این سوله‌ها برای بیماران بهبود یافته تا زمان مراجعه به منزل به‌عنوان نقاهتگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت، غلامحسین محمدی می‌گوید: امیدوارم با تجهیزات بیمارستانی مثل تخت و اکسیژن که تا حدود زیادی در بعضی سوله‌ها مستقر شده است، بتوانیم از بیماران بخوبی پذیرایی کنیم. با این حال شهرداری تهران آمادگی دارد تا ٥٠ سوله بحران شهر تهران را به همین منظور تجهیز کرده و در اختیار ستاد بحران قرار دهد. فعلاً ٨ سوله تجهیز شده است و تلاش کرده‌ایم تا از مناطق مسکونی و پرجمعیت دور و کاملاً ایزوله باشند. ما به کادر درمان پیشنهاد داده‌ایم تا از این سوله‌ها به‌عنوان نقاهتگاه استفاده شود. محمدی در پاسخ به این سؤال که با وجود این سوله‌ها آیا بازهم نیاز به استفاده از ظرفیت شهر آفتاب خواهد بود یا نه می‌گوید: اگر نیاز باشد، ما از همه ظرفیت و توان خود برای این مسأله استفاده می‌کنیم، اما بستگی به اعلام نیاز کادر درمان و شرایط قابل استفاده دارد. او درباره شرایط بهداشتی سوله‌ها و نگرانی ساکنین نزدیک به آنها می‌گوید: قاعدتاً برای ضدعفونی کردن این سوله‌ها برای استفاده کادر بهداشت و درمان تمهیدات جدی‌تری در نظر گرفته شده و تردد در اطراف آنها کنترل و با مراقبت بیشتری انجام می‌شود، همچنین با مسئولان وزارت بهداشت در هماهنگی کامل هستیم.

تهران نوروز ۹۹ میهمان‌پذیری نمی‌کند
شهردار تهران درباره تمهیدات انجام شده از سوی مدیریت شهری برای مقابله با ویروس کرونا گفت: ما در حوزه مکان‌های عمومی و معابر تلاش خود را به کار گرفته و با استفاده از ظرفیت‌هایی همچون میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های شهروند در خدمت شهروندان هستیم.
حناچی به ایسنا گفت: همه فضاهای عمومی همچون اتوبوس و واگن‌های مترو روزانه دو بار ضدعفونی انجام می‌شود؛ از جمعه گذشته ضد عفونی معابر از راه‌آهن تا تجریش، پارک‌ها و ۲۴۰ میدان تره بار را انجام داده‌ایم. وی در خصوص تصمیمات درباره تهران به‌عنوان یکی از شهرهای میهمانپذیر در ایام نوروز هم تأکید کرد: هیچ یک از شهرهایی که میهمان‌پذیر بودند در ایام عید با توجه به این شرایط دعوت به میهمان‌پذیری نمی‌کنند. قطعاً هر چه خانواده‌ها ساکن‌تر باشند و مراوده کمتری وجود داشته باشد وسعت انتقال این ویروس قابل کنترل خواهد بود.
او با تأکید بر اینکه در شرایط ایده‌آلی نیستیم، افزود: این ویروس فعالیت اقتصادی ما را نیز تحت تأثیر قرار داده است. بر همین اساس شورای اسلامی شهر تهران در بودجه چهار درصد را به‌عنوان اختیارات شهردار برای مواقع ضروری مد نظر قرار داده است.
حناچی گفت: افرادی که در مواجهه مستقیم هستند ماسک و ملزومات بهداشتی در اختیارشان قرار می‌گیرد؛ اما ما نیز مانند سایر شهروندان در این شرایط خاص قرار گرفته‌ایم. چند روز پیش حدود ۲۰ هزار لیتر آب ژاول از ماهشهر خریداری کردیم اما حمل این مسافت طولانی برای این مواد کار سختی است.
شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص احتمال برداشته شدن طرح ترافیک با توجه به شرایط فعلی نیز اظهار کرد: این موضوع در شورای ترافیک تهران مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد با بازی ساعات طرح و ترافیک بتوانیم این موضوع را حل کنیم. در حال حاضر استفاده از خودروهای شخصی جهت جلوگیری از تجمع در حمل‌ونقل عمومی مد نظر قرار گرفته، ما ایستگاه‌های مترو را تعطیل نکردیم اما خیلی هم دعوت به استفاده مردم از مترو نمی‌کنیم. لذا تصمیم گرفتیم با تغییر ساعات طرح ترافیک به‌عنوان تصمیم حاکمیتی مشکل را حل کنیم.

می‌توانیم بر غول کرونا فائق بیاییم
وی ادامه داد: اگر بهداشت دهان، بینی و چشم‌ها رعایت شود تا ۸۰ درصد ایمن خواهیم بود و شست‌و‌شوی دست‌ها نیز می‌تواند تا ۲۰ درصد تأثیرگذار باشد. به این ترتیب می‌توانیم بر غول کرونا فائق بیاییم.
حناچی همچنین گفت؛ در مورد انتشار آمار باید به دو بخش توجه کرد. در بخش نخست انتشار آمار خارجی است که همه کشورها آمار خود را اعلام نمی‌کنند یا بخشی از آمار را به‌صورت واقعی اعلام نکرده‌اند. در مورد آمار داخلی نیز اگر تلفات را بین دو تا پنج درصد حساب کنیم می‌توانیم نسبت به آمار داخلی اطلاعات را به دست بیاوریم چه در بخش افرادی که به این ویروس آلوده شده‌اند و چه در سایر بخش‌ها همچون افرادی که در حوزه درمانی تلاش می‌کنند.

بـــرش
پنجشنبه و جمعه به بهشت زهرا نروید

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) از مردم خواست تا سنت حضور در پنجشنبه و جمعه آخرسال در بهشت زهرا(س) را به زمان دیگری موکول کنند. سعید خال با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم به شایعات در شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند، به تسنیم گفت: اینکه عنوان می‌شود افرادی که به‌دلیل کرونا از دار دنیا می‌روند در یک قطعه خاص دفن می‌شوند موضوعی بی‌اساس است و صحت ندارد ضمن اینکه سازمان بهشت زهرا(س) با رعایت نکات بهداشتی نسبت به دفن این افراد اقدام می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار 19 اسفند 98، شماره: 538210

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
0
الان یه اتفاق دیگه خدای ناکرده بیفته دیگه مدیریت بحران تعطیل تر از همیشه است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین