پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۹۳
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
معاون وزیر راه و شهرسازی از احیا و بازآفرینی ۲۷۰۰ محله تاریخی در طول برنامه ششم خبر داد و گفت: ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای بازآفرینی محلات تاریخی مصوب شد.

شعار سال:

محمدسعید ایزدی در حاشیه سفر به استان همدان اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه احیا و بازآفرینی دو هزار 700 محله شناسایی شده در کشور تایید شد.

وی بیان کرد: برنامه در مقیاس ملی ارتقا کیفیت محلات مشتمل بر محلات در بافت‌های تاریخی، سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های ناکارآمد میانی و محلات با عرصه روستایی است که دو هزار و 700 محله را شامل می‌شود.

ایزدی با اشاره به اینکه امیدواریم در برنامه پنج ساله ششم و هفتم بتوان این محلات را هدف قرار داده و پوشش دهیم، تصریح کرد: در همدان محلات کبابیان، حاجی و کلپا محلات تاریخی هستند که هدف برنامه احیا بوده و خضر، شورین و حصار سکونتگاه‌های غیررسمی هستند که در اولویت احیا قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از فعالیت‌ها به توسعه خدمات محله‌ای موردنیاز همچون خانه سلامت، بهداشت و پارک بستگی دارد و با کمک دستگاه‌ها تلاش بر این است خدمات را تامین کنیم، عنوان کرد: ایجاد شبکه زیرساخت‌ها و نوسازی مسکن با در اختیار قرار دادن تسهیلات جز برنامه‌های احیا محلات است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه آخرین مرحله توانمندسازی مردم این محلات است، عنوان کرد: عمده افراد ساکن در این محلات جز افراد کم‌درآمد هستند که از طریق ایجاد صندوق‌های خرده وام باید این افراد را توانمند کنیم تا در اجرای طرح‌ها مشارکت کنند.

وی درباره اعتبارات مصوب برای اجرای این طرح نیز گفت: برای سال 95، 137 میلیارد تومان از دو ردیف بهسازی و توانمندسازی، 180 میلیارد تومان برای سکونتگاه‌های غیررسمی، 500 میلیارد تومان برای کمک به اعطای تسهیلات ، 450 میلیارد تومان برای دیون شهرداری‌ها، 107 میبلیارد تومان از اعتبارات داخلی وزارتخانه، 90 میلیارد تومان برای شهر مشهد و 36 میلیارد تومان برای دو شهر قم و شیراز در نظر گرفته شده است.

ایزدی با اعلام اینکه در مجموع نزدیک به هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار برای تحقق برنامه در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: این منابع را به شکل بودجه‌ریزی اهرمی تزریق می‌کنیم تا سبب سه یا چهار برابر شدن منابع در این بخش شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی با تزریق این منابع دنبال این است بتواند انگیزه لازم را برای حضور منابع سایر دستگاه‌ها در حوزه بازآفرینی محلات ایجاد کند، بیان کرد: تسهیلات نوسازی مصوبه هیئت وزیران در شهریور ماه سال 93 معادل 300 هزار فقره تسهیلات در سال بود ولی از آنجایی که بانک‌های عامل 24 گانه اعلام کرده بودند مشکل تامین منابع این تسهیلات را دارند با رقم واقع‌گرایانه 150 هزار فقره تسهیلات موافقت شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 4 شهریور95 ، کد مطلب:1168148: www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین