پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۳۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
مشکل تأمین و تهیه گاز مایع در شهر‌های مرزی و خوزستان مشکل تازه‌ای نیست فقط با نزدیک شدن به روز‌های سرد سال پر رنگ‌تر میشود و با گرم شدن هوا باز هم به دست فراموشی سپرده می‌شود.
شعارسال: در حالی که سالهاست  بسیاری از شهر‌های مرزی با آغاز فصول سرد سال با مشکل کمبود کپسول گاز مایع مواجه میشوند، هنوز هم مسئولین به فکر حل آن نیستند.
اما سوال اینجاست در حالی طبق آمار‌های منتشر شده به ازای هر خانواری که به شبکه گاز سراسری متصل نیست هر ۲.۵ روز یکبار یک کپسول ۱۱ کیلویی گاز توزیع میشود چرا همچنان  در بخش‌هایی از کشور، مشکل کمبود کپسول‌های گاز وجود دارد؟
وزارت نفت اعلام کرده است که امسال نسبت به مدت مشابه ۲.۵ درصد افزایش توزیع کپسول داشته، اما آنگونه که از شواهد و قرائن پیداست این کپسول‌ها به جای رسیدن به دست مردمی که هنوز از گاز شهری محرومند در میانه مسیر یا راهی مخازن خودرو‌ها می‌شود، یا به عنوان سوخت قاچاق به آن سوی مرز‌ها می‌رود و یا با بی توجهی و صعب العبور بودن مسیر‌های روستایی به دست ۴ میلیون ایرانی فاقد شبکه گاز نمی‌رسد.
از سویی دیگ با گران شدن بنزین، افزایش مصرف گاز مایع به عنوان سوخت خودرو‌ها  هم باعث روند صعودی قیمت این کالا و کمبود کاذب آن در شهر‌های مرزی و جنوبی شده و خانوار‌هایی را که از گاز مایع برای پخت و پز و دیگر مصارف خانگی استفاده می‌کنند با مشکل مواجه کرده است.
در واقع با یک نگاه کلی میتوان به این نتیجه رسید که اگر چه در زمینه تولید سیلندر‌های گازی هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و مسئولین امر درصدد افزایش تولید آن هستند،   اما مشکل اصلی در بخش توزیع کپسول هاست، و کپسول‌هایی  باید به دست مردم برساند سر از نا کجا آباد درمی‌آورند و باید دید سرانجام این معضل چگونه حل خواهد شد.
هر چند شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای کاهش تخلف در مسیر توزیع و عرضه گاز مایع  و نظارت هر چه بیشتر در این بخش از ابتدای شهریورماه امسال شرایطی ایجاد شده تا مصرف کنندگان واقعی گاز مایع (خانوارها) با ثبت نام در سایت درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) امکان خرید گاز مایع با قیمت مصوب را داشته باشند و انتظار می‌رفت با الکترونیکی شدن خرید گاز مایع تخلف در سطح عرضه و فروش برداشته شود  و مصرف کنندگان واقعی بتوانند گاز مایع را با قیمت مصوب خریداری کنند هر چند هنوز هم صف‌های طولانی برای کپسول‌ها گواه این است که این طرح چندان هم با استقبال روبه‌رو نشده و مشکل همچنان پا برجاست.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نفتی ها، تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۳۹۳۱۶:www.naftiha.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
0
واقعا آدم این صف های گاز را میبینه یاد قهطی و زمان جنگ می افتد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
0
يعني هنوزم كه هنوزه ما بايد تو ايران مشكل گاز داشته باشيم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین