پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۱۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
هاشم هاشم‌زاده هریسی گفت: وحدت، رأفت و همیاری از نعمت‌های خدا و از ویژگی‌های جامعه اسلامی است و اگر در جایی این مسائل نادیده گرفته شود، دیگر نمی‌توانیم آن جامعه را اسلامی بدانیم.
شعار سال: «وحدت» یکی از تاکید‌هایی است که همه ادیان آن را به پیروان‌شان توصیه کرده‌اند چرا که ناهمگرایی و به وجود آمدن فضای تجادل و تنازع هر جامعه‌ای را از مسیر آرامش و رشد دور می‌کند و به بیراهه می‌کشاند.

آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با اعتمادآنلاین در این باره اظهار داشت: اتحاد و تلاش برای متحد شدن اصلی است که در دین هم به کرات توصیه شده است. آدم‌ها برای رسیدن به وحدت نه تنها باید از بردن آبروی هم دوری کنند بلکه لازم است به یدیگر کمک کنند. در واقع اگر کسی به نوعی گرفتار شد، به جای اینکه او را به سمت پرتگاه هل بدهند، تمام تلاش‌شان را برای دستگیری به کار گیرند.

این چهره حوزوی در ادامه سخنانش گفت: در واقع جامعه اسلامی به جایی گفته می‌شود که همه در آن به کمک یکدیگر دنبال حل مشکلات باشند. به هر حال همه یک خدا را می‌پرستند و پیرو یک دین هستند و به سمت یک قبله عبادت می‌کنند، پس دلیلی ندارد با هم اختلاف داشته باشند. چون اختلاف مسلمان‌ها را غیرمسلمان می‌کند و باعث جدایی مردم از یکدیگر خواهد شد. آسیب دیگر اختلاف هم این مساله است که آدم‌ها به شروع لعن کردن یکدیگر می‌کنند که چنین فضایی همه را به سوی خیانت می‌کشد و خیانتکار می‌کند.


او توضیح داد: یکی از ویژگی‌های هر جامعه‌ای که با قواعد اسلام اداره می‌شود باید این باشد که حتی یک نفر زمین‌خورده روی زمین نماند؛ یعنی مسلمانان از یکدیگر دستگیری کنند و به یاری کسانی بروند که به هر دلیلی روزگار خوشی ندارد و هیچ کس‌ی هیچ کسی را به زمین نزند و آبروی افراد را نبرد. به هر حال «حفظ آبرو» یکی از تاکیدات مهم دین اسلام به مسلمانان است.


او درباره ضرورت مقابله با وحدت‌شکنان توضیح داد: من درباره نوع مواجهه با وحدت‌شکنان چیزی نمی‌توانم بگویم. فقط این را می‌دانم که وحدت، رأفت و همیاری از نعمت‌های خدا و از ویژگی‌های جامعه اسلامی است و اگر در جایی این مسائل نادیده گرفته شود، دیگر نمی‌توانیم آن جامعه را اسلامی بدانیم. آن‌هایی که دشمن‌تراشی می‌کنند و در رفتارشان مهربانی مشاهده نمی‌شود باید بدانند که از سوی افکار عمومی طرد خواهند شد و نمی‌توانند کار‌های خود را جلو ببرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این را هم باید بدانیم که اگر کسی مرتکب خطا یا جهل شد، او را باید با قواعد اخلاقی ادب کنیم تا از آسیب‌های کارهایش آگاه شود؛ اگر با خطاکاران منطقی برخورد کنیم، حتماً نتیجه خواهیم گرفت و هر روز از تعداد آدم‌هایی که کار‌های منفی انجام می‌دهند کاسته می‌شود.

هاشم هاشم‌زاده هریسی در پایان گفت: در آخر تاکید می‌کنم، حتی اعتراض‌مان باید بر اساس اخلاق و ادب باشد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار:  3 دی ۱۳۹۹، کد خبر:454127، etemadonline.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
0
اتفاقا مردم ایران در تموم بلایا پشت همدیگه هستن و به هم کمک میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین