پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۷۲۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
شهرداری تهران در حالی تصمیم به انتقال عمده فروشان مرغ میدان بهمن به تره باری مرکزی گرفته، که نگرانی‌هایی از بازگشت آن‌ها به بافت مسکونی وجود دارد.

شعار سال: میدان میوه و تره بار بهمن چندین سال است، که در کنار عرضه میوه و صیفی در سطح محلی اقدام به توزیع گوشت مرغ در سطح شهر تهران هم می‌کند. پخش عمده مرغ در این مرکز سبب مراجعات انبوه به این نقطه و شکل گیری ازدحام و ترافیک در محدوده میدان تره بار بهمن شده است. هفته پیش گزارشی از وضعیت ازدحام و ترافیک در محدوده میدان تره بار بهمن منتشر شد، که در حین تهیه گزارش سعید راد رئیس سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، گفت: مشکلات ناشی از فروش عمده محصولات مرغی در میدان تره بار بهمن به گوش این سازمان رسیده و درصدد ساماندهی وضعیت آن هستیم.

چند روز پس از انتشار گزارش و انعکاس مشکلات معابر این محدوده در پی مراجعات گسترده فروشندگان محصولات مرغی از سراسر تهران سعید راد خبر از تصمیم قطعی این سازمان برای انتقال فروشندگان عمده محصولات مرغی از میدان تره بار بهمن به میدان تره بار مرکزی داد.

اما همین تصمیم هم نگرانی‌هایی ایجاد کرده که اگر عملیات اجرایی آن با جدیت انجام نشود و یا پس از اجرا نظارتی بر وضعیت پراکندگی عمده فروشان محصولات مرغی نباشد، بیم آن می‌رود که در آینده شاهد وضعیتی بدتر از آنچه تاکنون شاهد بودیم، باشیم.
شاهد این ادعا هم وضعیتی است که طی چند سال اخیر به خاطر حضور گسترده فروشندگان گوشت گوسفندی در همین محدوده شکل گرفته است.

حدود ۳۰ سال پیش که میدان بهمن مرکز توزیع گوشت گوسفندی برای شهر تهران بود، شهرداری وقت، به خاطر نارضایتی مردم محلی اقدام به جمع آوری کشتارگاه تهران کرد و زمین آن را تبدیل به فرهنگسرای بهمن نمود.

اما توزیع کنندگان انبوده گوشت گوسفندی به دلیل اینکه این محل برای مشتریانشان شناخته شده بود و عادت مشتریان به محل‌های جدید برایشان دشوار بود، مهاجرت معکوس را در پیش گرفتند و یکی یکی خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف میدان بهمن یا همان کشتارگاه سابق را تبدیل به مغازه‌های توزیع عمده گوشت گوسفندی کردند.

حالا بعد گذشت ۳۰ سال خیابان شهید کارگر سامانی و شهید فاطمی در همسایگی میدان تره بار بهمن نازی آباد تبدیل به بورس فروش عمده گوشت گوسفندی شده است. به طوری که اگر کسی در هنگام صبح از این خیابان‌ها عبور کند، مجبور است مادامی که در حال عبور از آن است بوی گوشت و خون را تحمل کند.

علاوه بر این مشکل، مراجعه قصابان و فروشندگان خرد گوشت گوسفندی از سایر نقاط تهران به این خیابان‌ها موجب شکل گیری ترافیک سنگین از ساعات اولیه صبح تا هنگام ظهر شده است. تبدیل شدن بافت مسکونی به بافت تجاری گوشت گوسفندی و ترافیک طولانی مدت در ساعات اولیه صبح مشکلات سختی را برای ساکنین این خیابان‌ها به وجود آورده است.

اکنون با انتقال فروشندگان عمده گوشت مرغ به میدان میوه و تره بار مرکزی بیم آن می‌رود، همان اتفاقی که از سوی فروشندگان گوشت گوسفندی در منطقه رقم خورد، این بار توسط فروشندگان عمده گوشت مرغ رقم بخورد. ضمن اینکه خروج فروشندگان عمده گوشت گوسفندی هم از مطالبات حقه مردم این محله است.

هفته گذشته مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن ابراز خرسندی از تصمیم مدیریت شهری برای انتقال عمده فروشان گوشت مرغ به تره بار مرکزی، خواستار اقدام عاجل برای خروج عمده فروشان گوشت گوسفندی در نزدیکی میدان تره بار مرکزی هم شد.

وی با خطاب قرار دادن شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران بر ضرورت خروج هر چه سریعتر فروشندگان گوشت گوسفندی از بافت مسکونی محله نازی آباد شد.

اکنون که شورای شهر تهران نارضایتی مردم از وضعیت محل زندگی شان را به شهرداری متذکر شده، انتظار می‌رود شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران هم با برنامه ریزی مناسب، هر چه سریعتر نسبت به انتقال فروشندگان گوسفندی به مکانی خارج از بافت مسکونی اقدام کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۶۱۹۰۳۹، www.yjc.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
اميد داشتيم كه بتونيم زمينه رو براي بهبود اوضاع معيشت مردم با راي دادن به روحاني تسهيل تر كنيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
در زمينه توليد و توزيع مرغ اين همه مشكل داريم بعد ميخوايم قدرت يك منطقه باشيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
این همه کار بدون دلیل و منطق انجام میشه نشون از خودسری تو کشور داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین