پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
علی امام گفت: دولت محترم به هیچکدام از تعهداتش درباره مترو عمل نمی‌کند و همه فشار‌ها روی شهرداری است. از طرف دیگر مردم هم نگذاشتند قیمت بلیط افزایش منطقی و معقول پیدا کند. نتیجه این می‌شود که بار سنگین هزینه‌ها روی دوش شهرداری می‌افتد.
شعار سال: علی امام مدیرعامل متروی تهران در مورد اینکه آیا جذب مشارکت سرمایه گذاران خارجی و داخلی می‌تواند به رایگان شدن حمل و نقل عمومی بیانجامد به میزان گفت: آنچه که در این باره می‌توانم بگویم این است که ما ارزان‌ترین مترو دنیا را داریم. اگر رقمی که ما برای بلیط مترو از مردم دریافت می‌کنیم با دیگر نقاط دنیا مقایسه شود این مطلب روشن خواهد شد. همین امروز یک شهروند ما با صرف هزینه‌ای حدود هزار یا هزار و پانصد تومان می‌تواند از کرج به باقرشهر، کهریزک یا تجریش برود. درواقع همین امروز هم هزینه مترو مجانی است.

وی ادامه داد: این رقم آنقدر کم هست که با رایگان شدن خیلی تفاوتی ندارد که حالا بخواهیم رایگانش کنیم. واقعیت این است که به خاطر اینکه سال هاست قیمت‌ها واقعی سازی نشده درباره بسیاری از خدمات دیگری مثل برق و آب و مواردی از این دست هم دستگاه‌های زیربط مشکلات شدیدی دارند. به خاطر اینکه قیمت‌ها متناسب با افزایش هزینه‌ها افزایش پیدا نکرده و مثلا آب بها یا بهای برق به همان صورت گذشته باقی مانده است. دولت هم باید یارانه این خدمات را تامین کند، اما این اتفاق نمی‌افتد.

امام افزود: در حوزه کاری ما هم همین مساله وجود دارد. دولت باید یک سوم هزینه بلیط را تامین کند، اما این کار را نمی‌کند. درواقع دولت محترم به هیچکدام از تعهداتش درباره مترو عمل نمی‌کند و همه فشار‌ها روی شهرداری است. از طرف دیگر مردم هم نگذاشتند قیمت بلیط افزایش منطقی و معقول پیدا کند. نتیجه این می‌شود که بار سنگین هزینه‌ها روی دوش شهرداری خواهد افتاد. چون مترو هم که تعطیل نشده است. حتی در این دوران شیوع کرونا مترو تهران به فعالیتش ادامه داده است. در اغلب کلانشهر‌های دیگر مترو تعطیل شد. اما مترو تهران حتی یک روز هم تعطیل نشد؛ بنابراین همه بار سنگین هزینه‌هایی که اتفاق افتاده بر دوش شهرداری است. با این شرایط بسیار وخیم درآمدی شهرداری تهران مشکلات شدیدی برای حمایت از شبکه حمل و نقل عمومی دارد. علاوه بر مترو در مورد اتوبوس هم این مشکل وجود دارد.

مدیرعامل متروی تهران درباره اینکه مشارکت سرمایه گذاران چه امکان‌هایی را برای مترو تهران می‌تواند فراهم کند گفت: چیزی که من متوجه می‌شوم سرمایه گذار اگر بخواهد یک خط جدیدی را بسازد باید از طریق درآمد‌های ناشی از این خط که شامل سود تجاری، بهای بلیط و تبلیغات داخل قطار‌ها و ایستگاه‌ها می‌شود سرمایه اش را برگرداند که این باعث می‌شود ما بتوانیم خطوط جدید را بسازیم. چون باید چهار خط جدید برای شهر زیرزمینی تهران ساخته شود.

وی بیان داشت: شهرداری قدرت تامین هزینه ساخت خطوط جدید مترو را ندارد و دولت هم کمکی نمی‌کند. از طرف دیگر نیاز شهر هم روز به روز بیشتر می‌شود. این چیزی است که ما دنبال می‌کنیم و به سختی هم فراهم می‌شود. سرمایه گذار به خصوص در چنین حوزه‌ای اگر بخواهد مشارکت کند باید بتواند ارزش پولش را در یک زمان معقولی برداشت کند. برای چنین اتفاقی اگر مدیر مالی بخواهد کار را انجام دهد باید شرایطی را فراهم کند که چه سرمایه گذار داخلی و چه سرمایه گذار خارجی بتواند برای به جریان انداختن سرمایه اش اطمینان کند. در واقع باید دید چه منابعی را می‌توان در اختیارش قرار داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 28 بهمن  1399، کد خبر: 4959563،  www.mizaninline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین