پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۱۲۲
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
یک نامزد ششمین دوره شورای شهر تهران در یادداشتی نوشت: بدون شک در شرایط بغرنج کنونی شهری، شورای تحول آفرین و مدیریت استراتژیکِ شهر است که می‌تواند علاج مشکلات شهر باشد، چراکه رهبران تحول گرا در مقایسه با رهبران عمل گرا موفق‌تر هستند.

شعار سال:«محمد مهدی درخشنده» کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک و نامزد ششمین دوره شورای شهر تهران در یادداشتی نوشت: بدون شک در شرایط بغرنج کنونی شهری، شورای تحول آفرین و مدیریت استراتژیکِ شهر است که می تواند علاج مشکلات شهر باشد، چراکه رهبران تحول گرا در مقایسه با رهبران عمل گرا موفق تر هستند و زیر مجموعه های خود را به کار و تلاش بیشتری در مقایسه با رهبران عمل گرا که بیشتر بر رابطه داد و ستدی تأکید می کنند، برمی انگیزند.
 
در رهبری تحول آفرین، رابطه رهبر با زیرمجموعه ها، فراتر از تشویق های قراردادی بوده و باعث برانگیختن فکر و الهام بخشی به مجموعه ها می شود تا برای رسیدن به اهداف با حداکثر توان، بیش از آنچه که انتظار میرود، تلاش کنند.
 
رهبری شوراهای تحول‌آفرین می بایست دارای نفوذ و جاذبه مرکزی باشند تا با رعایت ملاحظات انسانی و شهروندی، باعث ایجاد انگیزه در محیط تحت رهبری خود شوند؛ زیرا هرچه مدیران و مسئولین سازمان ها، از سبک های مدیریتی تحول آفرین و مؤثر، بهتر بهره ببرند، راحت تر و مؤثر تر می توانند شهروندان را برای تحقق اهداف شهر توانمند سازند.

تعالی یکی از نوید بخش ترین مفاهیم دنیای امروزی بوده که کمتر به آن توجه شده است. اما علیرغم بحث های فراوان درباره فواید تعالی، بهره برداری از آن اندک و ناچیز است و هر چند تعالی به مدیران این امکان را می دهد که از دانش، مهارت و تجربه همه شهروندان و کادر مدیریت شهری استفاده کنند، اما متاسفانه تعداد رهبران، مدیران و گروه هایی که راه و رسم ایجاد فرهنگ تعالی را بدانند، اندک است.
 
با توجه به سرمایه های انسانی در ابعاد آموزش، ارتقای سطح علمی و توانمندسازی شهروندان در جهت نیل به تعالی در مدیریت شهری، لازم است ارزیابی شایستگی ها و توانمندی های بالقوه نیروی انسانی، تکلیفی اساسی برای هر سازمان مدیریتی باشد تا ضمن شناسایی منابع خود به ویژه سرمایه انسانی و شهروندی، در مسیر بهره گیری از این منابع به صورت بهینه و در امتداد اهداف، بهره برداری صورت پذیرد.
 
اصلح است در ششمین دوره شورای شهر تهران، اهمیت آگاهی بخشی علمی پایه ریزی شود و فرهنگ اکتساب، خَلق و انتقال دانش، علوم و مدیریت استراتژیک شامل خودآگاهی، شفافیت و اخلاق مداری به عنوان ارزشهای بنیادی ایجاد و ارتقاء یابد.
 
ضروری است، نوآوری که در فرایند رهبری تحول آفرین و مدیریت استراتژیک بیش از پیش مورد توجه است در مدیریت شهری در نظر گرفته شود و برنامه های مدونِ مطابق با فرهنگِ حاکم در شورای شهر تهران، برای توسعه نوآوری مورد پردازش قرار گیرد.
 
توصیه به شهروندان محترم شهر در ششمین دوره شورای شهر تهران آن است که از افراد دارای دانش، تحصیل کرده، کارآزموده و آگاه در انتخاب خود بهره گیرند تا منتخبین شورای ششم، قادر به درک اهمیت رهبری تحول آفرین و مدیریت استراتژیک شهر مطابق با جهت گیری های مطلوب در تدوین برنامه های تحول آفرین راهبردی پایتخت کشور باشند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری اعتمادآنلاین ، تاریخ انتشار:4 خرداد 1400، کدخبر: 489659،etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین