پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۷۹۹
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
سیدمحمود میرلوحی در گفتگویی به بیان انتقادی از وضعیت آلودگی هوای پایتخت و شیوه مدیریت شهری پرداخته است. میرلوحی گفت: متاسفانه ما تنها در دوره پنجم توانستیم ساحت مدیریت شهری پایتخت را از پاستور جدا کنیم. اما با تاسف، شاهد آن هستیم که هر کس به شهرداری قدم می‌گذارد، سودای پاستور را در سر دارد. بخصوص شهردار کنونی تهران که خود، کاندیدای ریاست جمهوری بوده و آقایان همیشه گوشه چشمی به کرسی ریاست جمهوری دارند. متاسفانه ژن کاندیداتوری ریاست جمهوری آقایان در بزنگاه‌های حساسی به مانند آلودگی اخیر هوای پایتخت، یک مرتبه بیرون می‌زند. حضرات به جای اینکه در چنین شرایطی به فکر جلسه ستاد مدیریت بحران و تمهید شرایط مقابله با آلودگی هوا باشند، ذهن‌شان همچنان درگیر انتخابات است.
شعار سال: در بحبوحه افزایش غلظت آلاینده‌ها در پایتخت، این سکوت مداوم شهردار تهران بود که انتقادات زیادی را به دنبال داشت و البته با توئیت بی‌ربط زاکانی در رابطه با مسئله هسته‌ای بر دامنه این انتقادات افزوده شد.

سیدمحمود میرلوحی، عضو پیشین شورای شهر تهران ، ضمن اشاره به این مسئله، اظهار داشت: باید برای حل مسئله گرد و غبار در درازمدت و مواقع اضطراری به مانند روز‌های گذشته در تهران، فکر اساسی داشته باشیم. به عنوان نمونه در روز‌های اخیر، می‌شد با اقداماتی نظیر تعطیل کردن ادارات، واحد‌های صنعتی آلاینده، تغییر سوخت نیروگاه‌ها از آسیب بیشتر به شهروندان جلوگیری کرد.

متاسفانه ژن کاندیداتوری ریاست جمهوری آقایان در بزنگاه‌های حساسی به مانند آلودگی اخیر هوای پایتخت، یک مرتبه بیرون می‌زند

وی در ادامه با اشاره به موضع عجیب و بی‌ربط شهردار تهران در خصوص مسئله هسته‌ای، عنوان داشت: متاسفانه ما تنها در دوره پنجم توانستیم ساحت مدیریت شهری پایتخت را از پاستور جدا کنیم. اما با تاسف، شاهد آن هستیم که هر کس به شهرداری قدم می‌گذارد، سودای پاستور را در سر دارد. بخصوص شهردار کنونی تهران که خود، کاندیدای ریاست جمهوری بوده و آقایان همیشه گوشه چشمی به کرسی ریاست جمهوری دارند. متاسفانه ژن کاندیداتوری ریاست جمهوری آقایان در بزنگاه‌های حساسی به مانند آلودگی اخیر هوای پایتخت، یک مرتبه بیرون می‌زند. حضرات به جای اینکه در چنین شرایطی به فکر جلسه ستاد مدیریت بحران و تمهید شرایط مقابله با آلودگی هوا باشند، ذهن‌شان همچنان درگیر انتخابات است.
میرلوحی، اضافه کرد: ما، تنها در دوره پنجم، عرصه مدیریت شهری را از این مصیبت جدا کردیم و شاهد بودید که هیچ‌یک از شهرداران و اعضای شورا، عزمی برای حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری نداشتند. متاسفانه، اینگونه شده که همه برخی تصور می‌کنند که شهرداری، سکوی برای تکیه زدن بر کرسی ریاست جمهوری است.

متاسفانه آقایان حضور فعالانه زنان را در عرصه‌های اجتماعی برنمی‌تابند

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، همچنین با اشاره به موضع یکی از اعضای شورای شهر تهران در خصوص تخصیص بیش از ۲۰۰ پارک تهران به زنان و کودکان، تصریح کرد: نگاه آقایان، نسبت به زنان و فعالیت‌های آن‌ها شکل آشکارتری به خود گرفته است. نگاهی که شاهد رویکرد آن در موضوعاتی نظیر ورود زنان به ورزشگاه‌ها و دیگر صحنه‌ها هستیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، تصریح کرد: متاسفانه آقایان حضور فعالانه زنان را در عرصه‌های اجتماعی برنمی‌تابند. دوستان سعی دارند که به این وجه از تصمیمات خود در راستای محدود کردن آزادی‌های قانونی و مشروع زنان، صورت جذابی هم بخشیده و ادعا دارند که ما می‌خواهیم بوستان محلی درست کنیم. ما در دوره پنجم، این پیش‌بینی و هدفگذاری را داشتیم که در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، هرکدام از ۳۵۲ محله تهران، یک بوستان محلی داشته باشند. حتی در این راستا، شهرداری با تامین منابع لازم، بالغ بر ۲۸ باغ در معرض آسیب را خریداری کرد.

اگر آقایان بخواهند در برخی از بوستان‌ها محیط را برای خانواده، منهای پدر فراهم کنند، خیلی کار نشد و غیرمنطقی است

این عضو سابق شورای شهر تهران، همچنین یادآور شد: اگر حضرات بنا دارند تا همین طرح را به نام خود تمام کنند، هیچ مشکلی نیست اما، تمامی ملزومات مربوط به آن در گذشته صورت گرفته است. اگر آقایان بخواهند در برخی از بوستان‌ها، محیط را برای خانواده، منهای پدر فراهم کنند، خیلی کار نشد و غیرمنطقی است.
میرلوحی، ادامه داد: به هر حال، بوستان، نیاز همه مردم محله است و همه مردم، اعم از مرد و زن در فعالیت‌های روزانه در سطح محله در کنار هم به انجام امور خود مشغول هستند و اینکه بخواهیم، حتی پارک‌های محلی را هم جنسیتی کنیم، ذهن عجیبی باید پشت این دست تصمیم‌ها باشد.
وی در پایان نیز، عنوان داشت: در سطح محلات، مرد و زن به اندازه کافی همدیگر را می‌شناسند و این دیوار کشیدن و محدودیت‌ها و نگاه جنسیتی به همه مسائل در سطح محلات، اساسا فاقد موضوعیت است.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی امتداد
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین