پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۶۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
رئیس مجلس شورای اسلامی درباره رسیدگی به حادثه فروریختن ساختمان در آبادان و تهیه گزارش این موضوع توسط کمیسیون عمران دستور داد.
شعار سال: آقای محمدباقر قالیباف در پیام تسلیت خود در پی وقوع حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان گفت: ضرورت دارد ستاد بحران استان و نیرو‌های امدادرسان در اسرع وقت به‌طور جدی به وضعیت مصدومان و جان‌باختگان و بررسی خسارت‌های واردشده اقدام کنند.

به گفته او، «کلیه دستگاه‌های امدادی، انتظامی و خدمات شهری، تا برقراری شرایط عادی و آواربرداری از محل حادثه وظایف خود را بی‌وقفه به انجام برسانند.»

رئیس مجلس گفت: بخش‌های انتظامی و امنیتی ضمن بررسی ابعاد وقوع فاجعه و شناسایی متخلفین، اقدام عاجل جهت معرفی آنان به دستگاه قضایی و برخورد قاطع با مسببان را به عمل آورند.

آقای قالیباف ضمن عرض تسلیت به مردم شریف آبادان و خانواده‌های درگذشتگان و آرزوی سلامتی مصدومان، ابراز امیدواری کرده تا شاهد اینگونه حوادث تلخ و دردناک نباشد.

ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه دیروز دوشنبه دوم خرداد خبر ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل در بخش مرکزی شهرستان آبادان به آتش نشانی و اورژانس اعلام شد.

متروپل شامل دو برج ۱۰ طبقه است که توسط دو پل شیشه‌ای به یکدیگر متصل هستند و سال ۱۳۹۸ توسط استاندار وقت خوزستان به بهره برداری رسیدند؛ ساختمان طبقه اداری- تجاری آن پیشتر به بهره برداری کامل رسیده بود، اما ساختمان ۱۰ طبقه اصلی که امروز دچار حادثه شد، علی‌رغم اینکه هنوز تکمیل و افتتاح نشده بود و تنها برخی واحد‌های آن مورد استفاده و بهره برداری قرار گرفته است.

گفتنی است؛ از ابتدای کلنگ‌زنی برج‌های دوقلوی آبادان، حواشی ساخت آن‌ها بر سر زبان‌ها افتاد؛ ساخت دو برج مرتفع در چهار راه اصلی یکی از خیابان‌های کم عرض و پر تردد شهر احتمال چنین حوادثی را از همان ابتدا به دنبال داشت.

شهروندان آبادانی پیش‌تر و بار‌ها در فضای مجازی نسبت به مرتفع بودن این ساختمان با توجه به فقدان تجهیزاتی مانند بالابر آتش نشانی برای شرایط اضطراری هشدار داده بودند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۲ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۱۴۳۳۴۴، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Romania
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
0
0
با وجود این که میدونستن که مناسب نیست برای ساخت باز هم مجوز داده میشه.البته این نه اولین نمونه هست و نه آخرین نمونه!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین