پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۷۵۳
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
سازمان بازرسی کل کشور اسامی افرادی که شرایط احراز پست در شهرداری تهران را ندارند، منتشر کرده است. این در حالی است که در دوره علیرضا زاکانی، شهردار تهران، برخی از این افراد در پست‌های مدیریتی منصوب شده‌اند. از سوی دیگر برخی از منتقدان معتقدند که این لیست را در شهرداری مسکوت نگه داشته‌اند.

شعار سال: بر اساس اسناد و مدارک موجود سازمان بازرسی کل کشور نسبت به عدم رعایت شرایط عمومی و اختصاصی در انتصاب مدیران توسط زاکانی اعتراض نموده است و در مکاتبه‌ای با معاون وقت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تهران خواستار توضیح و پایبندی شهرداری به مقررات در انتصاب مدیران شده است.

شاید روزی که زاکانی بهارستان را به قصد ساختمان بهشت ترک کرد تصورش هم سخت بود که از سازمان متبوع کاندیدای ریاست جمهوری و نماینده سابق مجلس این همه حاشیه ایجاد شود. مبارزه با فساد و رانت اگرچه در همه رفتار‌ها و حرف‌های زاکانی دیده و شنیده می‌شد، اما زدن حکم برای داماد خانواده حسابی زاکانی را در معرض انتقاد قرار داد و بعد از آن یکی یکی روایت‌های نگران کننده‌ای از شهرداری تهران به گوش رسید.
سازمان بازرسی به زاکانی هشدار داد، انتصاب غیرقانونی۲۲ معاون و مدیرکل شهرداری تهران+اسامی

حاشیه‌هایی که معلوم نیست اگر توسط رسانه‌ها افشاگری نمی‌شد آیا اراده‌ای جهت پرداختن به آن‌ها وجود داشت یا خیر؟

با این همه مدارا با مرد اول ساختمان بهشت ادامه دارد و حتی افشای حقوق‌های نجومی برخی از کارکنان شهرداری نیز باعث نشد تا اعضای شورای شهر به صرافت تغییر شهردار بیفتند. البته پرسشی که در افکار عمومی خصوصاً پس از خبر‌های اخیر از شهرداری مطرح شده این است که آیا نزدیکی حزبی زاکانی به اعضای شورای شهر تهران در ایجاد حاشیه امن برای او اثرگذارست یا اینکه اعضای شورای شهر همچنان به تأثیرگذاری زاکانی در شهرداری تهران به واسطه رابطه‌ها و نزدیکی او به شخصیت‌های سیاسی کشور امیدوارند؟

حالا، اما زاکانی در معرض پرسشی جدی قرار دارد. حساب کشی جدی سازمان بازرسی از شهرداری تهران در نامه‌ای که سال قبل از سوی این سازمان به فروزنده معاون وقت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری زده شده بود حکایت از جریانی دارد که پرسش‌های متعددی را به ذهن متبادر می‌کند؟ اما اولین و مهمترین این پرسش‌ها چرایی رفتار منفعلانه شهرداری در قبال درخواست جدی سازمان بازرسی است.

سازمان بازرسی به زاکانی هشدار داد، انتصاب غیرقانونی۲۲ معاون و مدیرکل شهرداری تهران+اسامی

عدم تجربه به لحاظ سوابق کاری و عدم رعایت مفاد اساسنامه مهم‌ترین ایرادات بازرسی کل کشور بر انتصابات علیرضا زاکانی است. بر همین اساس احکام صادر شده توسط شهردار تهران برای ۱۶ نفر که سمت‌های شغلی مهم و ویژه‌ای را در اختیار دارند با اعتراض و ایراد بازرسی کل کشور مواجه شده است.

این افراد در سمت‌های مهم مدیریتی در بخش‌های فاوا، سازمان میادین میوه و تره بار، سازمان ورزش، امور اجتماعی و فرهنگی مناطق ۱۹ و ۲۱، معاونت فرهنگی و اجتماعی، مرکز ارتباطات، سامانه ۱۳۷، بازرسی شهرداری، برنامه ریزی سازمان بازرسی شهرداری، حوزه ریاست حراست کل، امور بین الملل مرکز ارتباطات، سازمان بهشت زهرا، مرکز نوسازی و تحول اداری، مرکز ارتباطات شهرداری، سازمان خدمات و رفاه شهرداری، دفتر پایش برنامه و ارزیابی عملکرد شهرداری و حراست سازمان میادین میوه و تره بار مشغول به فعالیت هستند.

این عدم پایبندی به ضوابط انتصاب مدیران فقط در احکام صادره توسط زاکانی باقی نمانده است و برخی منصوبان زاکانی با پیروی از این رفتار خلاف ضوابط شهردار تهران احکامی برای مدیران سازمان‌ها و مناطق صادر کرده اند که این احکام نیز از چشمان بازرس کل امور شهرداری‌ها و وزارت کشور سازمان بازرسی کل کشور دور نمانده و در این نامه خواستار توضیحات شهرداری برای انتصاب شده است.

زاکانی شاید بتواند با استدلال مصلحت و تشخیص مدیریتی پاسخش را برای مدیرانی که حکم انتصابشان را خود امضاء کرده به بازرسی کل کشور بدهد و مسئولیت این اقدامات خلاف ضوابط و مغایر با شایسته سالاری را بپذیرد، اما مطمئنا انتصاب افراد فاقد شرایط انتصاب در سطح معاون سازمان، معاون منطقه و … با احکام مدیران میانی شهرداری یک رویه ناثواب و مغایر شایسته سالاری و پایمال کننده عدالت است.

انتظار شهروندان تهرانی و کارکنان شهرداری از سازمان بازرسی کل کشور پیگیری اجرای قانون و برخورد قاطع با اهمال گران و قانون شکنان است.

با وجود اینکه این نامه سال قبل به شهرداری تهران ارسال شده هنوز هم افراد نامبرده در این نامه در جایگاه‌های شغلی خود قرار دارند که ابهامات زیادی را مطرح می‌کند.

حال باید از شهردار شهر پرسید که چرا نامه سازمان بازرسی که به چنین مسئله با اهمیتی می‌پردازد باید با رفتاری منفعلانه از سوی شهرداری روبرو شود و چرا به جز دو نفر از افراد نام برده شده در این نامه بقیه یک سانتی متر هم جابجا نشدند؟

زاکانی به عنوان شهردار تهران باید پاسخگوی این موضوع در برابر افکار عمومی باشد.

سازمان بازرسی به زاکانی هشدار داد، انتصاب غیرقانونی۲۲ معاون و مدیرکل شهرداری تهران+اسامی

سازمان بازرسی کل کشور فهرستی از افراد فاقد شرایط احراز پست را به علیرضا زاکانی شهردار تهران ارائه کرد.

هم میهن نوشت: سازمان بازرسی کل کشور اسامی افرادی که شرایط احراز پست در شهرداری تهران را ندارند، منتشر کرده است.

این در حالی است که در دوره علیرضا زاکانی، شهردار تهران، برخی از این افراد در پست‌های مدیریتی منصوب شده‌اند. از سوی دیگر برخی از منتقدان معتقدند که این لیست را در شهرداری مسکوت نگه داشته‌اند.

سازمان بازرسی کل کشور افراد ذیل را فاقد شرایط احراز پست در شهرداری دانسته است: هادی محضرنیا (مدیرعامل سابق سازمان فاوا)، ایوب فصاحت (مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار)، حسین اوجاقی (مدیرعامل سازمان ورزش)، حسین اخگرپور (معاون فرهنگی اجتماعی منطقه ۱۹)، میرمحمد مطهری (معاون فرهنگی اجتماعی منطقه ۲۱)، کوروش کمره‌ای (معاون رسانه مرکز ارتباطات)، رضا ناصری‌سرای (رئیس سامانه ۱۳۷)، سجاد امیرزادگان (معاون امور مناطق سازمان بازرسی شهرداری)، مجتبی آذرهمایون (مشاور سازمان بازرسی)، محمدصادق سرافراز (مدیر حراست سازمان میادین میوه و تره‌بار)، حسین زینلیان (مشاور معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران)، رضا سیفی (دستیار سابق شهردار تهران)، محسن صالح‌زاده‌نوبری (معاونت مالی سازمان بازرسی شهرداری تهران)، حمید صالح‌زاده‌نوبری (معاونت برنامه‌ریزی سازمان بازرسی شهرداری تهران)، عباس محمدی (مشاور و رئیس حوزه ریاست حراست کل شهرداری تهران)، حمیدرضا غلامزاده‌نطنزی (معاون امور بین‌الملل مرکز ارتباطات)، محمدجواد تاجیک (دستیار و مشاور شهردار تهران و مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س))، حسن صفردخت (معاون مالی و پشتیبانی مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران)، عبدالمطهر محمدخانی (رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران)، عبدالمجید رحمانی (معاون رفاه و مشارکت‌های اجتماعی سازمان خدمات و رفاه شهرداری)، احمد همتی (معاون سازمان بازرسی در حوزه فرهنگی اجتماعی)، محمدحسین شیخ‌حسن (مدیرکل دفتر پایش برنامه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران).

اسامی و پست‌هایی که در آن قرار گرفته‌اند مشخص می‌کند که پست‌های کلیدی به افرادی سپرده شده که شرایط احراز پست در شهرداری تهران را ندارند.

سخنی کوتاه با زاکانی

تانک انقلاب بودن از مسئولیت شما در برابر قانون کم نمی‌کند، بلکه مسئولیت شما را در برابر خون شهدا، جانبازان و ایثارگران به ویژه ایثارگران شاغل در شهرداری تهران بیشتر هم می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت فردای، تاریخ انتشار:۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، کدخبر: 22364، www.fardayeeghtesad.com/ و سایت جمهوریت، کدخبر:188440

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین