پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
با گذشت ماه‌ها از وعده مسئولان، تاکنون مدیران دستگاه‌های مسئول در جمع‌‌آوری متکدیان از اعلام نتایج طرح‌های ضربتی وعده داده شده به مردم استان البرز خودداری کرده‌اند.
شعارسال: خرداد سال گذشته حمیدرضا عسگری مدیر کل امور اجتماعی استانداری طی اظهار نظری اعلام کرد: فاز نخست جمع آوری متکدیان شهر کرج با جمع تعدادی اتباع بیگانه از کشورهای پاکستان و افغانستان در قالب تشکیل چهارمین جلسه ستاد ساماندهی متکدیان آغاز شده است.

وی به صراحت اعلام کرد که جمع آوری متکدیان یکی از معضلات استان به شمار می رود و در این راستا این اداره کل بر اساس وظایف فرا رو در نهاد حاکمیتی این مهم را در دستور کار ویژه قرار داده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اغلب، تکدی گری پوششی برای انجام سایر فعالیت های باندی گروه های تکدی گری است، تصریح کرد: بسیاری از متکدیان در این پوشش به امور دیگری نظیر توزیع مواد مخدر و... می پردازند که این امر نیز خود آثار اجتماعی دامنه داری را در سطح جامعه به دنبال دارد.

این مسئول با تأکید بر اینکه باندهای شبکه‌ای متکدیان در اجرای این طرح ضربتی متلاشی می شود، افزود: پدیده زشت تکدی گری باید از چهره این شهر رخت بربندد؛ و استانداری البرز در جایگاه نهاد حاکمیتی با مشارکت و همراهی سایر دستگاه های عضو ستاد هماهنگی های لازم را به عمل خواهد آورد.

عسگری افزود: در بدو امر نسبت به شناسایی مکان و استقرار متکدیان اقدام و پس از آن طرح ظربتی انجام می شود.

9 ماه پس از انتشار این اظهارات بار دیگر مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با رسانه‌ها گفتگو کرده و اینبار نیز به تکرار وعده‌های قبلی پرداخت.

عسگری در اسفند 93 اظهار داشت: ساماندهی متکدیان در البرز یکی از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌هایی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه وجود متکدیان در سطح شهر سبب بر هم زدن چهره شهر و نظم می‌شود، افزود: برای این که بتوانیم در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز اقدامات مفیدی را انجام دهیم لازم است که چهره شهر از متکدیان پاک و این مهم ساماندهی شود.

این مسئول تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در کرج فقدان اردوگاه به منظور ساماندهی متکدیان است.

وی تأکید کرد: نبود این اردوگاه یکی از دغدغه‌های مدیران است که لازم است در ساخت و احداث این اردوگاه نیز اقدامات لازم انجام شود.

این مسئول ساماندهی متکدیان و پاکسازی چهره شهر از آلودگی‌های بصری و اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر مکان مشخصی برای نگهداری متکدیان در سطح استان وجود ندارد همین امر نیز موجب شده تا متکدیان جمع‌آوری شده بار دیگر به سطح شهر باز گردند.

وی با تأکید بر اینکه استاندار البرز و مسئولان پیگیر جانمایی این اردوگاه هستند، گفت: تنها راه عدم بازگشت مجدد متکدیان به سطح شهر وجود اردوگاه مراقبتی است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری البرز همچنین با اشاره به اینکه تکدی‌گری طبق قانون جرم محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: متکدیان چهره شهر کرج را زشت ساخته‌اند، هر ساله نیز با آغاز فصل گرم موجی از متکدیان خارجی وارد شهرها می‌شوند بنابراین باید برای مدیریت و ساماندهی این امر تدبیری اندیشیده شود.

عسگری مورودی با بیان اینکه پرداختن به هر یک از مسائل اجتماعی، دروازه‌ای از آسیب‌ها را می‌گشاید، گفت: پدیده کارتن خوابی نیز بی‌ارتباط با تکدی‌گری نبوده و تمامی این آسیب‌ها همانند زنجیره‌هایی به یکدیگر متصل هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز افزایش آمار کارتن خواب‌ها را زنگ خطری جدی دانست و گفت: با پیگیری‌ها و مساعدت‌های شهرداری کرج اخیراً شاهد راه‌اندازی گرمخانه‌ای به منظور اسکان موقت کارتن خواب‌ها بوده‌ایم اما این امر کافی نیست و باید به استانداردهای لازم در این زمینه برسیم.

با گذشت ماه‌ها از این انتشار وعده، تاکنون مدیران دستگاه‌های مسئول در جمع‌‌آوری متکدیان از انتشار نتایج طرح‌های ضربتی وعده داده شده خودداری کرده‌اند.

بر اساس قوانین کشور، استانداری‌ها تنها نهادی نیستند که در حوزه جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان مسئولیت دارند و باید این دستگاه‌ها نیز به ارائه گزارش کامل به مردم اقدام کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تابناک البرز، تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1394، کدخبر: ۳۳۰۶۴، www.tabnakalborz.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین