پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۴۰۹۰۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا گفت : تیم رباتیک این واحد دانشگاهی در جشنواره بین المللی رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

شعارسال: حسینعلی شیبانی گفت : دانشجویان گروه مهندسی برق این واحد دانشگاهی در ششمین جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی که با حضور ۴۸ شرکت کننده از ۲۰ کشور جهان در دانشگاه صنعتی امیرکبیربرگزار شد ، رتبه دوم را کسب کرد.

وی افزود : ششمین جشنواره بین المللی ربایتک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آذر ماه سال جاری با همکاری فدراسیون جهانی فیرا (FIRA) و با حضور تیم هایی از کشورهای ایران، کانادا، آلمان، تایوان، افغانستان، لبنان،عراق و سوریه در بخش های المپیک ربات های انسان نما ، مین یاب، پرنده، کار، مسیریاب پیشرفته مسیریاب دانش آموزی در محل دائمی نمایشگاه های دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

شیبانی افزود : براساس رای هیات داوران، در لیگ دانشجویی ترابری پیشرفته تیم مستقل Ultra Bot تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین پیشوا و قرچک مقام دوم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین پیشوا همچنین از ثبت ۲ اختراع توسط استاد گروه مهندسی برق این واحد دانشگاهی خبر داد.

وی گفت : با پیشرفت تکنولوژی ، ساخت افزاره ها به سمت کوچک شدن پیش می رود اما کوچک شدن در مقیاس نانو در افزاره های نیمه هادی محدودیت هایی را برای ساختار به وجود می آورد که باعث ایجاد اثرات نامطلوب بر مشخصه های آن خواهد داشت، که یکی از مهمترین این اثرات ، اثرکانال کوتاه است .

شیبانی اظهار کرد: دکتر زینب رمضانی از استادان این واحد دانشگاهی در اختراع خود با قرار دادن یک فلز در ترانزیستور nano mosfet تمامی اثرات کانال کوتاه هم زمان را کاهش داد.

وی تصریح کرد: تا کنون هیچ ساختاری به این صورت ساخته نشده است واز این قطعه می توان در طراحی مدارات آنالوگ و دیجیتال استفاده کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری ورامین ما ، تاریخ انتشار خبر 21 آذر 1395، کدمطلب: 60689 ،www.varaminema.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین