پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۷۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
یکی از مسؤولان استان قزوین در خصوص پیرامون عملکرد شهرداری و شورا در کاهش آسیب‌های اجتماعی انتقاد کرد و از مجموعه مدیریت شهری گلایه‌مند شد.

شعار سال: این مسؤول اظهار کرده بود، اگر بهترین سیمای شهری را داشته باشیم اما آسیب‌های اجتماعی در جامعه وجود داشته باشد، بی‌فایده است، در راستای این انتقاد، نظرات اعضای شورای اسلامی شهر قزوین را جویا شدیم که از نظر می‌گذرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین به انتقاد یکی از مسؤولان استان قزوین پیرامون عملکرد ضعیف شهرداری در کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌گوید: وظیفه مجموعه مدیریت شهری توسعه شهری و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پیشرفت شهری است.

فرج‌اله فصیحی‌رامندیافزود: کاهش حجم بار ترافیک، ساماندهی معابر عبور و مرور، بهبود سیما و منظر شهری و ساماندهی عبور و مرور از وظایف شهرداری بوده و باید مسؤولان از وظایفی که بر عهده این نهاد است، گلایه‌مندی کنند.

وی با بیان اینکه گلایه از وظایفی که بر عهده شهرداری است، به هیچ عنوان منطقی نیست، بیان کرد: مسؤولانی که گله می‌کنند باید مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی در کاهش آسیب‌های اجتماعی را بازخواست کنند، نه نهادی که هیچ‌گونه وظیفه‌ای در این راستا ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوینبا اشاره به سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین عنوان کرد: این سازمان با هدف اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی احداث شده است و تاکنون برنامه‌های بی‌شماری را اجرا کرده که طی سال گذشته در اجرای این برنامه‌ها 500 میلیون تومان هزینه شده است.

* وظیفه‌ای برای شهرداری تعریف نشده است

عضو شورای اسلامی شهر قزوین به انتقاد یکی از مسؤولان استان قزوین پیرامون عملکرد ضعیف شهرداری در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: شهرداری می‌تواند یاری‌دهنده دستگاه‌های اجرایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد تا فعالیت‌هایی که در این راستا انجام می‌شود با سرعت بیشتری صورت گیرد.

فاطمه اشدریبیان کرد: تا به امروز، وظیفه‌ای برای شهرداری در کاهش آسیب‌های اجتماعی بعد از گذشت 14 سال از عمر شورای اسلامی شهر قزوین تعریف نشده است و البته وظایف را دولت تلاش کرده بر عهده شورا بگذارد که تاکنون محقق نشده است.

وی مطرح کرد: شهرداری در کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات مختلفی همانند پرداخت ماهانه مبلغی برای کمپ‌های ترک اعتیاد انجام می‌دهد اما این مهم پاسخگوی کاهش این آسیب نیست.

عضو شورای اسلامی شهر قزوینیادآور شد: دولت در کاهش آسیب‌های اجتماعی همانند اعتیاد باید متولی دستگاه‌ اجرایی را مشخص کند تا نتیجه بهتری در تحقق این مهم به دست آید.

اشدری با بیان اینکه کمبود مالی در دستگاه‌های اجرایی مشاهده می‌شود، تصریح کرد: مدیریت هزینه مهم است اما بدون هزینه نمی‌توان اقدامی انجام داد و در این زمینه تشکل‌های آسیب‌های اجتماعی نیاز به حمایت دارند و باید مسؤولان متولی به صورت مستقیم و جدی وارد عمل شوند.

وی افزود: باید نشستی بین مسؤولان متولی کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شود و مدیران مجموعه مدیریت شهری هم حضور داشته باشند تا این موضوع به نتیجه مطلوبی برسد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین تشریح کرد: اگر در کاهش آسیب‌های اجتماعی بگوییم یک دستگاه متولی مسؤول است، ظلم کرده‌ایم زیرا در این راستا باید همه مسؤولان دستگاه‌ها همانند اداره‌کل بهزیستی، اداره‌کل تبلیغات اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ورود پیدا کرده و با یک مدیریت مشارکتی به همراه اعضای شورا و شهرداری بتوانند این موضوع را به نتیجه مطلوبی برسانند.

اشدری ادامه داد: هیچ فردی نمی‌تواند خود را در کاهش آسیب‌های اجتماعی کنار بکشد زیرا همه خواستار افرادی مؤمن در خانواده سالم هستند که نتیجه آن منجر به جامعه سالم می‌شود.

این عضو شورا بیان کرد: همچنین هیچ مسؤولی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نباید یک طرفه قضاوت و عملکرد دستگاهی دیگر را محکوم کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: در برخی موقعیت‌ها که آسیب‌های اجتماعی شتاب دارد و اثرات سوء آن در رسانه‌ها، فضای مجازی و برخی سریال‌های تلویزیونی مشاهده می‌شود، در چنین شرایطی اوضاع سخت است.

اشدری با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان آسیب‌های اجتماعی است، عنوان کرد: در شرایطی که این آسیب‌ها رشد کردند، باید مدیران دستگاه‌های متولی با مشارکت هم‌سو در جلوگیری و کاهش آن، اقدامات مؤثری را انجام دهند.

وی افزود: همچنین امروز آسیب‌های اجتماعی فراتر از موضوع ماهواره است و باید در کاهش برخی آن‌ها قانون ورود پیدا کرده و موانع ایجاد کند.

* استانداری متولی کاهش آسیب‌های اجتماعی است

دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین به انتقاد یکی از مسؤولان استان قزوین پیرامون عملکرد ضعیف شهرداری در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: انتقاد موضوع بدی نیست اما باید همراه با پیشنهاد باشد تا مشکل مربوطه برطرف شود.

حسین صلح‌جوبا بیان اینکه گفتن معایب موجب رشد و پیشرفت می‌شود، مطرح کرد: اگر امروز بخواهید از عملکرد مسؤولان آسیب‌های اجتماعی انتقاد کنید، بی‌شمار می‌توان مطلب گفت انجام چنین کاری سخت نیست اما اگر همراه با پیشنهاد باشد، مطلوب است.

وی با اشاره به متولی رفع آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: دستگاهی که باید معضلات را کاهش و رفع کند، نماینده مسؤول مستقیم و اصلی در استان، استانداری و در شهرستان، فرمانداری است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: مصوبات بی‌شماری را وزارت کشور در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به استانداری و همچنین این نهاد به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده که باید عملکرد را آن‌ها ارائه دهند.

صلح‌جو گفت: بعد از ارائه گزارش‌دهی این دستگاه‌ها، باید نهادهای دیگری همانند شهرداری توضیح دهد که تاکنون در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی چه اقداماتی انجام داده است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه شهرداری قزوین اقدامات بی‌شماری را در کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام داده است، تصریح کرد: این نهاد برنامه‌ها و طرح‌های متعددی در کاهش آمار طلاق، بیماری‌های روحی، روانی، افسردگی، قند، دیابت و سرطان، اعتیاد، دختران فراری، متکدیان و کودکان کار اجرا کرده است.

صلح‌جو یادآور شد: شهرداری قزوین در کاهش آسیب‌های اجتماعی متولی اصلی نیست اما به عنوان حامی با هدف افزایش نشاط و شادابی کمک‌های مطلوبی را به دستگاه‌های اجرایی کرده است.

این عضو شورا بیان کرد: احداث مکانی برای جمع‌آوری متکدیان، برگزاری کلاس‌های آموزشی همسریابی از دیگر برنامه‌های فرهنگی شهرداری قزوین بوده که باید از این نهاد بابت انجام آن‌ها قدردانی کرد.

* نادیده گرفتن اقدامات شهرداری بی‌انصافی است

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: نادیده گرفتن اقدامات شهرداری در اجرای برنامه‌های فرهنگی با هدف کاهش معضلات بی‌انصافی است.

علی صادقی‌نیارکی اضافه کرد: احداث سالن فرهنگی و ورزشی، کمک به ساخت مساجد، ایجاد مکان‌های آموزشی از اقدامات شهرداری قزوین است که در این مکان‌ها برنامه‌های مختلف فرهنگی به منظور رشد و اعتلای باورهای دینی و معنوی شهروندان قزوینی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه متولی اصلی رفع آسیب‌های اجتماعی استانداری است، تشریح کرد: قانون انجام این مهم را مشخص کرده و مسؤولان مربوطه باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی اقدامات قابل ملموسی در سطح استان انجام دهد.

* شهرداری بر مبنای مصوبات قانونی عمل می‌کند

دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه شهرداری بر مبنای مصوبات قانونی خود عمل می‌کند، اظهار داشت: این نهاد خدمات شهری همانند تفکیک پسماند تر از خشک، جمع‌آوری زباله و توسعه حمل و نقل را به شهروندان قزوینی ارائه می‌دهد.

محمدرضا صدیقی ادامه داد: شهروندان قزوینی از شهرداری قزوین انتظار دریافت خدمات شهری را دارند تا رفاه، آسایش و آرامش آن‌ها افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته برخی دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف خود کوتاهی و به شهرداری واگذار کردند در صورتی که اقدام فرهنگی و ورزشی بر عهده شهرداری قزوین نیست اما این نهاد سازمانی تأسیس کرده که برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: شهرداری قزوین یاور نهادهای متولی فرهنگی و ورزشی است و در اجرای برنامه‌ها با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک بسزایی می‌کند.

صدیقیبیان کرد: وظیفه شهرداری امور قرآنی و نماز نیست، اما این نهاد در این راستا گام‌های خوبی برداشته و همچنین در موضوع ترویج فرهنگ دینی سال گذشته به مساجد دو نیم میلیارد تومان کمک کرده است تا اعتقادات معنوی مردم افزایش یابد.

* مسؤولی نبایداز شهرداری گلایه کند

این عضو شورا مطرح کرد: وظیفه شهرداری کمک به اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی نیست و اگر هم در این راستا کاری انجام ندهد، نباید مسؤولی گلایه کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوینادامه داد: اگر شهرداری قزوین در مواردی از جمله انتقال زباله، تفکیک پسماند و ایجاد پیاده‌‌محوری و دوچرخه محوری درست عمل نکند، مسؤولان می‌توانند به این نهاد ایراد بگیرند.

صدیقی یادآور شد: اگر نهادی درخواست اجرای برنامه فرهنگی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی از شورای اسلامی شهر قزوین داشته باشد، این نهاد آمادگی دارد آن را مصوب کند تا شهرداری انجام دهد.

* وظیفه شهرداری ورود به کاهش آسیب‌های اجتماعی نیست

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوینبه انتقاد یکی از مسؤولان استان قزوین پیرامون عملکرد ضعیف شهرداری در کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌گوید: شهرداری قزوین در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مؤثری داشته و این نهاد به دانشگاه علوم پژشکی زمینی برای احداث مراکز درمانی و بهداشتی به منظور جلوگیری آسیب‌های اجتماعی واگذار کرده است.

سیدکاظم مجابیافزود: همچنین مرکز دی.آی.سی، ویژه معتادان را راه‌اندازی کرده تا در کاهش معضلات اجتماعی در جامعه نقش‌آفرین باشد.

وی به برگزاری نمایشگاه سلامت اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با مشارکت شهرداری قزوین به منظور افزایش جسمی و روحی شهروندان قزوینی برپا شد.

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: شهرداری قزوین برنامه‌های مختلفی همانند بادبادک‌ها، اسباب‌بازی، سفید برفی‌ها و طرح محله به همت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین برگزار می‌کند؛ همچنین برای بانوان سرپرست خانواده به منظور پیشگیری از ورود آن‌ها به آسیب‌های اجتماعی کارگاه‌های آموزشی مختلفی برگزار می‌کند.

مجابی بیان کرد: کمک به هیأت‌های مذهبی از کارهای فرهنگی دیگر شهرداری قزوین است که طبق ماده 16 و 17 شهرداری صورت می‌گیرد تا مباحث دینی و اعتقادی شهروندان قزوینی ارتقا یابد.

این مسؤول با بیان اینکه وظیفه شهرداری ورود به کاهش آسیب‌های اجتماعی نیست، خاطرنشان کرد: با این وجود مجموعه مدیریت شهری توانسته با کمک کردن به دستگاه‌های متولی اقدامات مؤثری را انجام دهد.

بنابراین گزارش، مسؤولان دستگاه‌های اجرایی باید با همسویی و مشارکت یکدیگر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی با انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق و منظم تلاش کنند، تا بتوانند در کم کردن مشکلات جامعه نقش‌ مؤثری داشته باشند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس استان قزوین، تاریخ انتشار 22 تیر 96 ، کد مطلب: 13960421001037:www.qazvin.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
شهرداری هم محل کسانی شده که یه مدت می آیند ، جیب های خود را پر میکنند و میروند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین