پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۸۴۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
عضو هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی گفت: در حال حاضر دارو در ایران براساس استانداردهای جهانی تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

شعارسال: عضو هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی گفت: در حال حاضر دارو در ایران براساس استانداردهای جهانی تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

محمد باقر تحویل زاده در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: دارو همواره از زیر گیوتین استاندارد ها و دقت بسیار زیاد وزارت بهداشت و آموزش پزشکی کشور و بهداشت جهانی می گذرد.

وی اظهارداشت: در حال حاضر ۹۵ درصد داروهای مصرفی کشور بوسیله کارخانجات داخلی تولید می شود.

عضو هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی گفت: صنعت دارویی کشور امروز به رشد و توسعه قابل توجهی دست یافته و حرف زیادی برای گفتن در بازارهای داخلی و حتی خارجی دارد.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: کیفیت داروهای تولید داخل برابر استاندارهای بین المللی است.

تحویل زاده بیان داشت: پشرفت های چشمگیر صنعت داروسازی در ایران پس از پیروزی انقلاب تاکنون کشور را در مسیر خودکفایی تولید بیش از ۹۵ درصدی دارو قرار داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کالای ایرانی باید به لحاظ کیفیت و قیمت قابل رقابت با کالا های مشابه خارجی باشد.

عضو هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی افزود: دستیابی به این مهم در گرو کاهش هزینه های تولید و استفاده از فناورها و تکنولوژی های روز دنیاست.

وی بیان داشت: تولیدات صادرات گرا باید مدنظر صنعتگران داخلی باشد تا بتوانند ضمن حضور پر رنگ در بازارهای جهانی از قدرت ارزآوری بالای برخوردار باشند.

تحویل زاده ضمن تاکید بر تولید مبتنی برصادرات در جامعه گفت: واحد های تولیدی و صنعتی باید افزایش کیفیت و تولید صادرات محور را در اولویت کاری خود قرار دهند تا به دنبال تحقق پذیری این مهم همگان شاهد رشد صادرات و ارتقای اقتصاد کشور باشند.

وی افزود: خرید کالای ایرانی در گرو افزایش کیفیت تولید داخلی و قیمت مناسب و منطقی است.

عضو هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی تصریح کرد: خرید اجناس داخلی زمینه اشتغال و پویایی تولید را در جامعه فراهم می سازد.

وی گفت: تولید کنندگان باید در زمینه افزایش کیفیت و کاهش قیمت محصولات خود تلاش مضاعف داشته باشند.

تحویل زاده اضافه کرد: اگر تولید داخلی از نظر کیفیت و قیمت قابل رقابت با نوع خارجی باشد خود به خود فرهنگ استفاده ازتولید داخلی در کشور نهادینه می شود.

وی اذعان داشت: فرهنگ مصرف کالای ایرانی نخست باید از مسئولان شروع شود زیرا این کار هم به نفع مردم و مملکت است هم به تقویت تولید ملی کمک می‌کند.

عضو هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی یادآورشد: اگر مسئولان از خود شروع کنند بدون شک مردم نیز به جنس ایرانی اعتماد خواهند کرد.

یکی ازتولید کنندگان دارو در کشور گفت: پائین بودن کیفیت داروی ایرانی یک ذهنیت اشتباه و بیشتر جنبه روانی و احساسی دارد.

مسعود سهرابی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: تمامی اقلام دارویی ژنریک با نام ایرانی از حیث کیفیت بسیار بالا و بر پایه استانداردهای جهانی درکشور تولید می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه تمامی داروهای تولید داخل پس از کارآزمایی‌های بالینی و کسب تائیدیه بین المللی وارد بازار مصرف می شود، اظهارداشت: هیچ دارویی قبل از آزمایش و تائید از سوی کارشناسان مربوطه وارد بازار مصرف نمی‌شود و برای کسب تائیدیه باید تا تمامی استاندارهای مورد نیاز برای ساخت دارو رعایت شده باشد.

سهرابی کارشناس صنعت دارویی کشور گفت: این ذهنیت که داروی ایران کیفیت ندارد باید با فرهنگ سازی و تقویت خودباوری در جامعه برطرف شود چرا که داروهای تولید ایران بر پایه استانداردهای بین المللی و از کیفیت بالایی برخودارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وضعیت صنعت دارویی ایران با توجه به شرایط حال حاضر کشور و مشکلات متعدد در موقعیت خوبی قرار ندارد.

سهرابی در ادامه با بیان اینکه داروهای برند و خارجی امروز عرصه را بر مصرف داروهای با کیفیت ایرانی تنگ کرده است، افزود: صنعت دارویی کشور به دلیل تبلیغات ناصواب و کاهش مصرف رو به افول است.

علیرضا دبیر سیاقی مدیر عامل شرکت داروسازی کوثر نیز در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد گفت: در حال حاضر درمان ۷۰ تا ۸۰ درصد جمعیت کشور با داروهای ایرانی صورت می گیرد چرا که همه مردم قدرت خرید داروهای گران قیمت و وارداتی را ندارند.

وی افزود: جدا از این قشرهای مرفه جامعه نیز برای درمان از داروهای ایرانی استفاده می کنند.

مدیر عامل شرکت داروسازی کوثر گفت: صنعت دارویی کشور به ویژه در دهه اخیر به لحاظ تولید، کنترل، نوآوری و غیره پیشرفت های چشمگیری داشته است.

وی با تاکید بر اینکه داروهای ایرانی از کیفیت مطلوبی برخوردارند، افزود: خوشبختانه سالانه حجم قابل توجهی از اقلام دارویی تولید داخلی روی ریل صادرات قرار می گیرد.

دبیرسیاقی تصریح کرد: استانداردها خط قرمز صنعت تولید دارو در هرکشوری است بنابراین به راحتی نمی توان از این خط و خطوط عدول کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت رادیو اقتصاد، تاریخ انتشار: 27 تیر 1396 ، کدخبر: 88922 ، www.radioeghtesad.irib.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین