پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۴۴۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
شهردار قدس گفت: سال جاری ۱۰میلیارد تومان بودجه شهرداری قدس برای ترمیم حفاری های آبفا و دیگر ادارات خدمات رسان صرف شده و ۶۰ کیلومتر نوار حفاری ترمیم نشده نیزهمچنان در شهر باقی مانده است.

شعار سال: مسعود مختاری بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با سید مهدی محمدی، فرماندار قدس تعامل و همکاری های دستگاه های خدمات رسان شهرستان با مجموعه مدیریت شهری را در جهت برطرف کردن معضلات و مشکلات موجود در سطح شهرستان امری ضروری دانست.

شهردار قدس در این جلسه هم اندیشی اظهار داشت: بی توجهی به حوزه خدمات شهری طی سالیان گذشته باعث خروج شهر از نظم و انضباط اجتماعی شده است؛هرچند دستگاههای خدمات رسان دیگری هم که در این زمینه نقش دارند نیز یا خودشان را به ندیده شدن می زنند یا این که تمایلی ندارند تا برای رفع مشکلات ورود کنند.

وی حفاری های ایجاد شده در سطح معابر شهر را بسیار آزار دهنده دانست و افزود : بیشتر این حفاری ها توسط دستگاه های خدمات رسان مخصوصا ادارات آبفا صورت می گیرد که ترمیم آن همواره بار مالی زیادی را برای شهرداری به دنبال دارد.

مختاری اضافه کرد : بر اساس آمار اعلام شده از سوی معاونت فنی و عمرانی شهرداری قدس لکه گیری و ترمیم آسفالت معابر جهت ترمیم این حفاری ها در سال جاری حدود ۱۰ میلیارد تومان برای شهرداری قدس هزینه داشته است، در صورتی که با یک سوم این هزینه می توان کل معابر شهر اندیشه را روکش آسفالت کرد.

مدیریت شهری قدس یادآور شد: علاوه بر آسفالت حفاری های صورت گرفته شده توسط شهرداری تا کنون ۶۰ کیلومتر نوار حفاری ترمیم نشده در نقاط مختلف شهر وجود دارد که با توجه به این که در ماه های پایانی سال قرار داشته و اعتبار پروژه های عمرانی نیز تمام شده و تامین اعتبار هم بسیار مشکل است، به ناچار با سیاست صرفه جویی و تخصیص اعتبار پروژه های دیگر به این امر توانسته ایم چیزی در حدود ۲۰ میلیارد ریال فراهم کنیم تا حداقل بتوانیم معابر اصلی شهر را لکه گیری و آسفالت کنیم.

شهردار قدس خاطر نشان کرد : در حال حاضر در هیچ شهری اجازه حرکت بیل مکانیکی و دستگاه های حفاری و کنده کاری داده نمی شود و شورای ترافیک هم این مورد را ممنوع می کند مگر در ساعت های خاص، ولی اداره آب و فاضلاب قدس هر لحظه ای از شبانه روز که اراده کند اقدام به حفاری معابر در سطح شهر قدس کرده و خاک و نخاله را در محل انباشته و صرفاً با ترمیم و یا انشعاب لوله آب و فاضلاب محل را ترک می کند و به ترمیم و پاکسازی محل حفاری کاری ندارد؛ حال بعد از این چه ارگانی باید این حفاری های ایجاد شده را جمع آوری و پاکسازی کند، جای سوال دارد.

مختاری گفت : بسیاری از حوادثی که در سطح شهر اتفاق می افتد حاصل همین بی توجهی ها است که امیدواریم دوستان دراین فضا نیز ورود کرده و شهرداری را مساعدت و همیاری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سد معبر و مشکلات ترافیکی ناشی از آن در معابر شهر قدس اشاره کرد و گفت: حضور وانت بارهای میوه فروش دوره گرد که اغلب آن ها نیز ساکن شهر قدس نیستند در معابر اصلی شهر قدس مشکلات عدیده ای در تردد وسایل نقلیه و عابرین به وجود آورده است که ضرورت دارد ماموران راهنمایی و رانندگی با حضور در این معابر طبق قانون با آنها برخورد کنند.

شهردار قدس یکی از دغدغه های مهم و اساسی شهرستان را ساخت و سازهای غیر مجاز عنوان کرد و اظهار داشت: در حوزه ساخت و ساز رسالت شهرداری حفظ کاربری ها و سرانه های عمومی است و به جز این، شهرداری در حوزه شهرسازی وظیفه دیگری ندارد.

وی اضافه کرد: حفظ فضای سبز ،فضای آموزشی و اداری امروز از دغدغه های اصلی شهرداری است، بنده طی نامه ای به مناطق حدود ۱۸ مورد پروانه ساختمانی را جهت بررسی مجدد عودت دادم زیرا به این موضوع واقف هستم که تبعات ساخت و سازهای غیر مجاز در آینده گریبان گیر شهر و شهروندان خواهد شد.

مدیریت شهری قدس افزود : بیش از ۸۰ درصد از درآمد شهرداری ها از محل مجوز ساخت و ساز و کمیسیون ماده ۱۰۰ حاصل می شود که شهرداری قدس نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته با برنامه ریزی اساسی می توان همین درصد را نیز قانونمند کرد.

مختاری صدور پروانه ساخت برای طبقات پنجم در شهر قدس را منوط به رعایت سه شرط تأمین پارکینگ،رعایت اصول مهندسی و رعایت اصول شهرسازی برشمرد و گفت : البته این شروط قطعاً تبعاتی را برای شهرداری به دنبال خواهد داشت ولی اراده ما این است که در بحث ساخت و ساز یک انقلاب و فرهنگ سازی اساسی در سطح شهرستان صورت گیرد و این موضوع را با اعضای محترم شورای اسلامی شهر در میان گذاشته ایم و ایشان نیز به اتفاق آرا موافقت خود را اعلام کرده اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 1 آذر 96، کد مطلب: 4152220 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین