پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۰۵۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
این روز‌ها شرایط در رسانه‌های هواداری تیم‌های فوتبال ایران به خصوص برای پرسپولیس و استقلال نامناسب است و هیچ مسئولی هم توان برخورد با ادمین‌های آن‌ها را ندارد؛ کانال‌هایی که فرهنگ فوتبال ایران را به پایین‌ترین حد خود رسانده‌اند و با استفاده از الفاظ غیراخلاقی همه چیز را زیرسوال می‌برند.
شعار سال: در سال‌های اخیر و همچنین زمانی که هنوز ویروس کرونا تماشاگران را خانه نشین نکرده بود، فضای ورزشگاه‌های ایران ۱۸+ بود و شاید کمتر کسی بود که دوست داشت فرزند خود را به این فضای مسموم ببرد. فحاشی‌های تاسف بار که گاهی سبب می‌شد در پخش زنده صدا قطع شود تا مخاطبان تلویزیونی آن‌ها را نشوند یک مشکل بزرگ فرهنگی برای فوتبال ایران به حساب می‌آمد.

کمیته انضباطی و هر مسئولی که خود را موظف به برقراری اخلاق در ورزشگاه‌ها می‌دانست از برنامه هایش برای سالم کردن این فضا صحبت می‌کرد و تمام دغدغه خود را رفع این بی اخلاقی‌ها می‌دانست، اما نتیجه چه شد؟ تقریبا هیچ!

نه تنها فضای ورزشگاه‌ها سالم نشد بلکه این رفتار‌ها به فضای مجازی نیز تسری یافت و حالا آن جا چنان آلوده شده است که ورزشگاه رفتن شده آرزوی خیلی ها!

حدود دو سه سالی می‌شود که کانال‌های هواداری به خصوص در تلگرام نقش پررنگی در ایجاد حواشی برای تیم‌های مختلف ایفا می‌کنند و در بسیاری از دیدار‌ها صحبت‌های مطرح شده قبل از بازی در چنین کانال هایی، حواشی بزرگی را رقم زده است. استفاده از الفاظ زشت و دادن القاب ناشایست نظیر لُنگ و کیسه به تیم‌های رقیب که مایه تاسف فرهنگ فوتبالی ایران است؛ در این کانال‌ها گسترش یافته و در کمال تعجب تمامی این کلمات به فرهنگ ورزشی ما رسوخ کرده است.

این کانال‌ها که بیش از ۹۰ درصد آن‌ها توسط ادمین‌هایی به غیر از مسئولان فرهنگی یا نمایندگانی از جانب باشگاه‌ها اداره می‌شوند بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های خاصی اقدام به انتشار هرخبری با هر لفظی می‌کنند و نگران هیچ چیز نیستند و فقط به یک چیز فکر می‌کنند، افزایش اعضای خود.

فارغ از اینکه هر حاشیه‌ای از این گروه‌ها آغاز می‌شود ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که ادمین بعضی از کانال‌ها به خصوص استقلال و پرسپولیس یک نفر است و این برای همه اثبات شده است!

نکته اینجاست که مسئولان مربوطه هم تاکنون هیچ برخوردی با گردانندگان این کانال‌ها نداشته اند؛ کانال‌هایی که مدیرانشان به واسطه دریافت تبلیغات درآمد بالایی دارند و همین مهم‌ترین انگیزه برای راه اندازی این کانال هاست. مدیرانی که البته حدس زده می‌شود خیلی‌های شان در ایران حضور ندارند.

تقریبا می‌توان گفت تمام تیم‌های لیگ برتری کانال هواداری دارند که بیش از نیمی از مطالبش غیراخلاقی است. اتهام به داوران، فدراسیون، مسئولان و کادرفنی رقبا، ایجاد حاشیه نادرست ضد تیم مقابل، محق جلوه دادن تیم خودی در تمام موارد از جمله عملکرد‌های این کانال‌های به اصطلاح هواداری است. کانال‌هایی که غیراخلاقی عمل می‌کنند؛ پول به جیب می‌زنند و کسی هم کاری به کار آن‌ها ندارند.

در این میان البته بعضی‌ها تصور می‌کنند که در صورت واگذاری این کانال‌ها به مسئولان فرهنگی و رسمی تیم‌ها مشکل حل خواهد شد، اما باید گفت بسیاری از حواشی که این کانال‌ها ایجاد می‌کنند کد‌هایی هستند که از دل باشگاه‌ها به بیرون درز پیدا می‌کنند.

در روز‌های اخیر نیز در صفحات اینستاگرامی مسئولان باشگاه‌ها اعم از مدیررسانه ای، عضو هیات مدیره و ... مطالب عجیب و غریب بی اساس منتشر شده و به نظر می‌رسد این کانال‌ها مسیر همین مسئولان را ادامه می‌دهند و رفتار‌های آن‌ها را تکرار می‌کنند.

وقتی مسئولان تیم‌ها بعد از فحاشی خود هیچ چیزی را برگردن نمی‌گیرند و طوری رفتار می‌کنند که گویا هیچ اتفاقی رخ نداده و کمیته انضباطی هم سعی در برخورد حداقلی با آن‌ها دارد چطور می‌توان انتظار داشت چنین کانال‌هایی رفتار درست را به کار بگیرند؟ تا زمانی که مسئولان تیم‌ها چه سرمربی چه مدیرعامل و چه بازیکن نداند رفتار حرفه‌ای کدام است و هر اظهار نظری را در رسانه‌ها یا صفحات مجازی خود بیان کنند نمی‌توان انتظار رفتار درست از کانال‌هایی داشت که نه هوادار تیمی هستند و نه دلشان برای کسی می‌سوزد و فقط به فکر پُر کردن جیب خود هستند. این رویه ادامه خواهد داشت و ادامه خواهد داشت و با این شرایط هیچ امیدی هم به اصلاح آن نیست.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرآنلاین،تاریخ انتشار:13آذر1399،کدخبر:1462179،www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
0
با این وضعی که ادبیات جوان امروزی در زمینه کری خوانی پیدا کرده همون بهتر که این نیمه فرهنگ به در بره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
0
افت فرهنگی فوتبال ایران خیلی وقته که روی داده و همش هم برای فازی هست که این لیدر ها ایجاد میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
0
مردم هم در این بازی کثیف شرکت دادید و خیلی از خانواده ها هم به مشاجره دست زدند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین