پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۹۳۴
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
برعکس خیلی‌ها که از صدای آب و زمزمه آن در زاینده رود و سی و سه پل خوشحال هستند و شادمان، ما غمگینیم. غمگین هستیم برای زاینده رود نبودن زنده رود و عاری بودن آب جاری از حیات. غمگینیم برای گل آلود بودن آبی که باید زلال باشد و کیلومتر‌ها گذر از سینه تفتیده و خشک زاینده رود، گل آلودش کرده است. غمگینیم برای قطع شدن مجدد صدای ناله آب زاینده رود. غمگینیم برای همه امید‌هایی که ناامید شدند و همه خاطراتی که می‌توانند دیگر تکرار نشوند. غمگینیم برای نوستالژی‌های زاینده رود که تبدیل به تراژدی شده اند.

شعار سال: آب رودخانه زاینده رود، سرانجام در شهر اصفهان جاری شد. دو روز پیش (سه‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه) و بر اساس توافق کشاورزان غرب و شرق و مسئولان اصفهان دریچه‌های سد زاینده‌رود باز شد. بامداد امروز (پنج شنبه ۱۴ بهمن ماه) زاینده رود به اصفهان و پل‌های تاریخی آن رسید.

بر اساس توافق بین کشاورزان شرق و غرب استان، آب فقط برای کشت کشاورزان شرق رها سازی شد و توزیع آن در شبکه‌های آبیاری ۹ روز ادامه دارد. قرار است کشاورزان غرب سهم آب برای باغات خود را در سال آینده دریافت کنند.

آخرین بار روز یکشنبه (۱۹ مردادماه ۱۴۰۰) دریچه‌های سد زاینده رود گشوده و آب برای آبیاری باغات کشاورزان شرق اصفهان رهاسازی شد. رها سازی آب از سد زاینده رود با رعایت خط قرمز آب شرب به حجم ذخیره ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد زاینده رود محقق شده است.

تعداد بازدید : 36

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین