پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۸۰۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸
نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: چطور است که در زمینه هسته ای و موشک می توانیم به توانمندی و قدرت برسیم اما در تولیدات بسیار ساده این توانمندی را نداریم و این تولیدات را از خارج وارد می کنیم؟
شعارسال: محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در خصوص شعار " حمایت از کالای ایرانی" در سال 97، در گفتگو با خاورستان، ضمن تسلیت شهادت امام هادی(ع) و تبریک سال نو، اظهارکرد: بیش از 10 سال است که مقام معظم رهبری شعارهای اقتصادی را به عنوان نامگذاری سال انتخاب می کنند که از جمله آن می توان به صرفه جویی در مصرف یا تولید ملی اشاره کرد.

وی با اشاره به خطاب قرارگرفتن مردم در شعار امسال توسط مقام معظم رهبری و بصورت مستقیم افزود:  شعار سال تنها برای مسئولان نیست و در همه سالها مردم هم مورد خطاب بوده اند، اما اینکه امسال بطور مستقیم مورد خطاب قرارگرفته اند شاید به این معنی است که ایشان احساس کرده اند مردم کمتر توجه می کنند.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه امسال هم شعار سال بر مبنای اقتصاد و معیشت مردم تعیین شد گفت: این موضوع به مانند سرمشق دادن معلم برای دانش آموزان است و تا زمانی که این سرمشق درست تمرین نشود و یا پشتکار و جدیتی در آن نباشد، معلم بارها آن را تمرین می کند تا به نتیجه برسد، اکنون در زمینه اقتصادی هم موفق نبوده و تلاش و پشتکار لازم را نداشته ایم.

امیرحسنخانی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی با شعار محقق نمی شود ادامه داد: اقتصاد مقامتی در صورتی محقق می شود که نتیجه آن را در زندگی و معیشت مردم ببینیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در شعار امسال بر اهمیت موضوع کار تاکید کردند ادامه داد: اکنون در شرایط تحریم و وجود مشکلات فراوان و موانعی که دشمن بر سر راه ایجاد می کند، باید مردم و مسئولان با کار و پشتکار، مسائل را بهتر حل کنند، چرا که اگر علی رغم وجود تحریم ها، دست روی دست بگذاریم، شرایط ما همین می شود که اکنون وجود دارد.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما هم در مجلس نتوانستیم به اندازه کافی مطالبات رهبری و مردم را پاسخ دهیم، چرا که اگر پاسخ داده بودیم اکنون وضع مردم بهتر از این بود و مقام معظم رهبری هم هر سال شعارهایی بر مبنای کار، مدیریت جهادی و ... تعیین نمی کردند.

امیرحسنخانی با تاکید بر اینکه مشکلات معیشتی و بیکاری جز با جدیت و پشتکار حل نمی شود گفت: در شرایط بحران و وجود مشکلات که نباید بصورت عادی کار کنیم!، اما متاسفانه هم اکنون هم کمتر از حالت عادی کار می کنیم، در حالی که در شرایط کنونی کشور باید بهره وری و تاثیر عملکرد از حد متوسط بیشتر باشد و در این خصوص چاره ای جز کار و جدیت نداریم.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تولید ملی بیان کرد: هنوز هم بسیاری از کالاهایی که در داخل تولید می شود به دلیل بی کیفیتی یا لجاجت و بی اعتقاداتی مدیران، از خارج وارد کشور می شود که این یک مشکل بزرگ است.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از موضوع توانمندی هسته ای ایران، اکنون همه دنیا بر روی موشک های ما تمرکز کرده و به دنبال ایجاد محدودیت برای ما هستند، اما چطور است که در زمینه هسته ای و موشک می توانیم به توانمندی و قدرت برسیم اما در تولیدات بسیار ساده این توانمندی را نداریم و این تولیدات را از خارج وارد می کنیم؟ در این خصوص شاید عمدی در کار نباشد؛ اما قطعا مدیران بی توجهی می کنند.

امیرحسنخانی تصریح کرد: امیدواریم مجلس شورای اسلامی بتواند در زمینه حمایت از کالای داخلی قوانینی ایجاد کند که اگر مشابه تولیدات داخل از خارج وارد شود، مجازات و هزینه های سنگینی برای مدیران در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: چرا باید با وجود تعداد زیادی کارخانه های بیسکویت و شکلات در کشور، این تولیدات بسیار ساده از خارج کشور وارد شود؟ اینگونه واردات ها مورد قبول مقام معظم رهبری و مردم نیست.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر بخواهیم در زمینه تولید داخل به جایی برسیم، شاید ابتدا کیفیت کالاها مناسب نباشد، اما وقتی که در این خصوص مقید شدیم و به خرید این کالاها رو آوردیم، تولیدکنندگان مجبورند کیفیت کالاهای خود را بالا ببرند و آنگاه امکان صادرات و فضای رقابتی ایجاد خواهد شد.

امیرحسنخانی تصریح کرد: این موضوع مهم ترین مطالبه مردم و مقام معظم رهبری از مسئولان است افزود: مردم هم باید بر روی مطالبات مقام معظم رهبری پافشاری کنند و این مطالبات را از هر سه قوه نظام بخواهند تا زمینه پیشرفت فراهم شود، اما اگر در این خصوص بی تفاوت باشیم قطعا پیشرفتی در کار نخواهد بود.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 4فروردین 1397، کدخبر: 1333275  ،www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
0
0
بخاطر این است که احساس نیاز در تولید کالاهای ساده نمیکنیم ؛ هرگاه در تنگنا قرار گرفتیم میتوانیم با دقت کالاهای مورد نیاز خود را تولید کنیم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
0
0
پاسخ به این سوال یک کار ساده ست !وقتی تموم همت و زیر سخت هارو با همت عالی و برنامهریزی در یک راستا قرار بدیم میتونیم در هر زمینه ای پیشرفت کنیم
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
0
0
قطعا در این شرایط که دشمنان بی شمار داریم تقویت دفاعیه مملکتمون در ارجعیت قرار داره
ن.ف83
ناشناس
United States
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
دلیلش واضحه چون در قبال واردات از چین خیلی ها سود های کلان میبرند و مردم و صنعتگران دیگر توان رقابت را پیدا نمیکنند ولی در بحث موشکی صفر تا صد کار در ایران است و صنعتگران این بخش توان کار دارند
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین