پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۳۹
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
شهردار تهران از اجرای طرح احیای زندگی و بازآفرینی شهری خبر داد و گفت:‌ این طرح بر اساس ارتقای کیفیت زندگی و پیشگیری از بیماری‌ها اجرایی خواهد شد.

شعارسال: محمدباقر قالیباف در پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب در تهران برگزاری این سمپوزیوم را از بزرگترین رویدادهای علمی کشور دانست و افزود:‌ مفتخرم به نمایندگی تمام کسانی که تا به امروز برای برگزاری کنگره و آغاز به کار مجهزترین مرکز تحقیقات و بزرگترین بیمارستان تخصصی علوم اعصاب ایران زحمت کشیده‌اند، نوید بهره‌برداری از این مرکز را در آینده نزدیک تبریک بگویم.

وی ادامه داد: بی شک فعالیت سازمان یافته و تخصصی یک مرکز درمانی در این سطح نه تنها شروع خدمت رسانی در حوزه سلامت به مردم کشور است، بلکه زمینه مشارکت بیشتر ایران در پیشرفت علم پزشکی در مقیاسی کلان و گسترده است که منفعت آن تنها متوجه مردم ایران نخواهد بود.

وی با اشاره به حمایت موسسه خیرین متوسلین امام رضا (ع) و شخص دکتر «پروفسور سمیعی»، برای تاسیس مرکز علوم اعصاب تهران خاطر نشان کرد: از همین لحظه نزد عموم اتباع و افکار عمومی امیدواری‌های بسیاری وجود دارد که این بیمارستان و مرکز تحقیقات وابسته به آن علاوه بر ارتقای کیفیت خدمات سلامت اعصاب و روان بتواند به قطب تخصصی نیروی انسانی در زمینه جراحی مغز و اعصاب در جهان تبدیل شود.

قالیباف با تاکید بر اینکه این امیدواری‌ها خالی از تجربیات و چشم اندازهای واقعی نیست، خاطرنشان کرد: چرا که تجربه‌های موفق در این عرصه نشان می‌دهد مهارت نخبگان و پزشکان ایرانی همین اکنون نیز توانسته است در سطح بین‌المللی دستاوردهای مطلوبی داشته باشد؛ از این رو این انتظار وجود دارد که در رویکرد اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان از امکانات لابراتوری و فنی که مهیا شده است، بهترین بهره‌برداری انجام شود و دستاوردهای مدیریت شهری این مجموعه در حمایت از توریسم سلامت هم به عنوان نقطه عطف عملکرد شهری قابل دفاع باشد.

شهردار تهران ضمن تشکر از خانواده جامعه پزشکی ادامه داد: همت این افراد موجب شده که طرح‌های به ظاهر سخت به برنامه‌های عملیاتی ممکن تبدیل شوند که این امر به دلیل میل و اراده قوی افرادی است که پیشرفت‌ها را برای جامعه خود مطالبه می‌کنند و در اینجا اعلام می‌کنم که این موفقیت‌ها در حوزه سلامت و پزشکی جز با تعهد به اخلاق حرفه‌ای و مسؤولیت اجتماعی جامعه پزشکی میسر نبوده است.

قالیباف با تاکید بر اینکه تجربه ما در مدیریت شهری حاکی از حساسیت بیش از پیش سلامت در کیفیت زندگی شهروندان است، ابراز تاسف کرد که شکاف و فاصله کیفیت زندگی فقط در کمیت برخورداری شهروندان از امکانات و جغرافیای زندگی آن‌ها نیست.

وی اضافه کرد:‌ امروز شاهد شکاف و قشربندی در کیفیت سلامت هستیم. به گونه‌ای که قشر برخوردار کمتر در معرض محرک‌های بیماری قرار دارند و از سوی دیگر توانایی درمان و مقابله با بیماری را چه به جهت امکان روحی و روانی و چه به جهت امکان فنی و تکنولوژی بیشتر برخوردار هستند.

قالیباف خاطرنشان کرد: اما در مقابل، اقشار آسیب پذیرتر جامعه در معرض بیشترین عوامل بیماری زا هستند و کمترین توانایی و استطاعت درمان را دارند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه قشربندی در سلامت مغایر با آموزه‌های اخلاقی، دینی و رعایت کرامت انسانی است، ابراز امیدواری کرد که با بهره گیری عام‌المنفعه و انسانی از مرکز تحقیقات علوم و اعصاب تهران در جهت کاهش و حذف نابرابری‌های موجود در حوزه سلامت گام برداشته شود.

قالیباف، عدالت در سلامت را منوط به ایجاد یک بسیج اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: به نظر من نخبگان و پزشکان متخصص و متعهد و خیرین، سیاست‌های پایدار سلامت‌محور را سامان می‌دهند؛ چرا که در همه ادیان الهی به ویژه دین اسلام حفاظت از جان انسان‌ها به عنوان ارزش بنیادی تلقی شده، به طوری که گفته می‌شود نجات یک انسان، نجات یک جامعه است.

شهردار تهران از اجرای طرح احیای زندگی و بازآفرینی شهری خبر داد و اظهار کرد: بر اساس همین تکلیف، شهرداری در مناطق آسیب‌پذیر شهر طرح احیای زندگی و بازآفرینی شهری را در دستور کار قرار داده و امروز بیش از پیش به سلامت و ضرورت پیشگیری از بیماری‌ها واقف هستیم.

قالیباف با اشاره به برگزاری پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب در تهران ابراز امیدواری کرد که این گردهمایی تبادل دانش و تخصص، منجر به افزایش سطح سلامت و ارتقای کیفی زندگی شهروندان کشور شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 29فروردین1395، کدخبر: 95012913390: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین