پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۷۴۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
در مراسم باشکوه و فاخر افتتاح باند 29 راست فرودگاه مهرآباد ،فرمایشاتی در خصوص استفاده همزمان از دو باند جهت نشست و برخواست هواپیما مطرح شد. بررسی های فنی صورت گرفته نشان می دهد که گویا امکان این کار بدلیل عدم رعایت فاصله استاندارد کافی بین خطوط وسط دو باند چپ و راست، وجود ندارد. گزارش زیر بدین مهم پرداخته و انتظار روشنگری لازم از جانب شرکت معظم فرودگاه ها می رود.
شعار سال : در مراسم باشکوه و فاخر افتتاح باند 29 راست فرودگاه مهرآباد ،فرمایشاتی در خصوص استفاده همزمان از دو باند جهت نشست و برخواست هواپیما مطرح شد. بررسی های فنی صورت گرفته نشان می دهد که گویا امکان این کار بدلیل عدم رعایت فاصله استاندارد کافی بین خطوط وسط دو باند چپ و راست، وجود ندارد. گزارش زیر بدین مهم پرداخته و انتظار روشنگری لازم از جانب شرکت معظم فرودگاه ها می رود.
طبق مفاد انکس ۱۴ بند ۳.۱.۱۲ ،حداقل فاصله بین سنتر لاین دو باند پروازی فرودگاه،می بایست برابر با ۷۶۰ متر برای استفاده همزمان پروازهای خروجی بوده و برای استفاده همزمان پروازهای ورودی، این فاصله باید برابر ۱۰۳۵ متر باشد.
این در حالی است که طبق AIP ، فاصله بین باند های مهرآباد ۲۲۲ متر است، لذا باند های 29 راست و 29چپ فرودگاه مهرآباد از لحاظ قوانین بین المللی فاصله استاندارد برای پرواز همزمان خروجی و ورودی را ندارد.
همچنین باند 29 راست فرودگاه مهرآباد، از تاکسی وی آلفا برای استفاده به عنوان باند instrument landing فاصله استاندارد را ندارد(فاصله استاندار تاکسی وی از باند طبق مفاد انکس۱۴ جدول۳.۱ برابر ۱۸۲.۵ متر باید باشد در حالی است که فاصله تاکسی وی الفا و باند ۲۹ راست مهرآباد، ۱۰۴ متر است) .

آیا امکان استفاده همزمان از باندهای 29 چپ و راست مهرآباد وجود دارد؟
 
فواصل بین باندها در شرایط VMC و IMC 

آیا امکان استفاده همزمان از باندهای 29 چپ و راست مهرآباد وجود دارد؟

سوال این است که در زمان طراحی و اجرای این پروژه و حجم سنگین سرمایه گذاری های صورت گرفته برای پیاده سازی چنین زیر ساختی، چرا به این موارد توجه نشده است؟
هرچند برخی از کارشناسان معتقدند که فاصله دو باند کمتر از میزان استاندارد برای انجام عملیات همزمان در شرایط independent و مبتنی بر دستگاه ناوبری است بنابراین در حکم یک باند تلقی شده و بنا به محاسبات انجام شده نیز ظرفیت باند در بهترین حالت در یک ساعت حدود 45 فروند هواپیما است و اگر عملیات فرودگاه مهرآباد بیش از این مقدار باشد ، فراتر از ظرفیت رسمی عمل می شود.

از طرف دیگر،گویا جناب وزیر در مراسم افتتاح باند 29راست مهرآباد بیان نمودند: 
آخوندی در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران نیز درباره پروژه هایی که امروز در فرودگاه مهرآباد مورد بهره برداری قرار گرفت، تصریح کرد: با افتتاح باند ۲۹ راست بتنی فرودگاه مهرآباد می توانیم همزمان در هر دو باند ۲۹ چپ و راست، نشست و برخاست هواپیماها را شاهد باشیم که این اقدام به شدت از تأخیرات پروازهای ابتدای صبح می کاهد.

خواهشمندیم بشکلی کاملا شفاف ، روابط عمومی شرکت معظم فرودگاه ها در این خصوص روشنگری نموده و توضیحات لازم را برای انعکاس در رسانه، ارایه نمایند.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
0
1
واقعا چرا با این حجم عظیم مشکلات در شرکت فرودگاه ها ، کسی ورود به مسئله نمی کند؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
1
0
شرکت پدرخوانده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
با حضور وزیر جدید، مشکلات شرکت فرودگاه ها، سازمان هواپیمایی و هما ، از نظر مدیریتی تقریبا حل خواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین