پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۸۴
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
دیده‌بان حقوق بشر محاکمه 32 عربستانی را که بیشترشان شیعه هستند، به اتهام جاسوسی به نفع ایران «نمایش و طنز قضایی» خواند.

شعار سال: به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: افرادی که عربستان آن‌ها را به اتهام جاسوسی برای ایران محاکمه کرده است، 30 عربستانی، یک ایرانی و یک افغانی هستند که به جز یک نفر بقیه شیعه‌اند.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر، محاکمه این افراد از فوریه (بهمن ماه 1394) آغاز شده است و به عقیده وکیل این متهمان، زمان محاکمه، ارتباطی با تنش کنونی ميان ایران و عربستان ندارد.

عربستان همواره ایران را به مداخله در امور کشورهای منطقه به ویژه سوریه و یمن متهم کرده است. این در حالی است که خود عربستان با حمایت نظامی از مخالفان مسلح سوریه به بحران در این کشور دامن می‌زند.

به دنبال یورش به سفارت عربستان در تهران روابط میان دو کشور تیره شد.

دیده‌بان حقوق بشر محاکمه این متهمان را نمایش و طنز قضایی خواند که در آن حقوق اساسی متهمان نادیده گرفته شده است به ویژه اینکه مقامات قضایی عربستان مانع این می‌شوند که آن‌ها وکیل داشته باشند.

این نهاد بین‌المللی اعلام کرد که دادستانی اعدام 25 تن از این 32 تن را که از سال 2013 بازداشت شده‌اند، درخواست کرده است.

این افراد با اتهاماتی از جمله «حمایت از تظاهرکنندگان»، «تلاش برای ترویج مذهب شیعه» و «خدشه‌دار کردن چهره عربستان» مواجه هستند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 29 ارديبهشت 1395، کد مطلب: 106055:www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین