پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۳۶۳
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم حوزه حمل و نقل در سال ۹۸ کنترل آلایندگی موتورسیکلت‌هاست، گفت: مهم‌ترین محور در این راستا تعویض موتور موتورسیکلت‌ها با موتورهای انژکتوری و برقی است.
شعار سال : مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم حوزه حمل و نقل در سال ۹۸ کنترل آلایندگی موتورسیکلت‌هاست، گفت: مهم‌ترین محور در این راستا تعویض موتور موتورسیکلت‌ها با موتورهای انژکتوری و برقی است.

سید نواب حسینی‌منش با اشاره به آمار معاینه فنی در سال ۹۷ گفت: در سال گذشته حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو معاینه فنی دریافت کردند. از دو میلیون و ۴۰۰ هزار خودرویی که مشمول معاینه فنی هستند، حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد هنوز معاینه فنی دریافت نکرده‌اند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران ادامه داد: البته در زمینه مراجعات به مراکز معاینه فنی در همین یک ماه اول سال، به نسبت مدت مشابه در سال گذشته حدود ۸ درصد رشد داشته‌ایم.  

وی با بیان اینکه جریمه معاینه فنی در سال جدید فعلا تغییری نکرده و کماکان روزانه ۵۰ هزار تومان است، گفت: البته افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی با پیشنهاد پلیس راهور اتفاق می‌افتد.

حسینی‌منش با اشاره به برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهری تهران گفت: ما باید طبق این برنامه تعداد خطوطمان را به حدود ۶۰ خط برسانیم. در حال حاضر ۵۴ خط معاینه فنی در تهران داریم. برنامه‌ریزیمان برای امسال این است که مابقی این خطوط را اضافه کنیم.

وی افزود: بنابراین در سال ۹۸ تلاش خواهیم کرد ۶ خط به خطوط معاینه فنی اضافه کنیم.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران درخصوص وضعیت آلایندگی موتورسیکلت‌ها گفت: یکی از برنامه‌های مهم حوزه حمل و نقل برای امسال، بنابر اعلام آقای پورسیدآقایی، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران کنترل آلایندگی موتورسیکلت‌هاست.

حسینی‌منش اضافه کرد: مهم‌ترین برنامه در این راستا، تعویض موتور (engine) موتورسیکلت‌ها و برقی کردن یا انژکتوری کردن آنهاست. البته همکارانمان در شرکت کنترل کیفیت هوا مسئول بررسی این پروژه هستند.

وی با اشاره به کاهش تصادفات نوروز گفت: معاینه فنی همیشه عامل ثانویه است و در ۹۰ درصد تصادفات تقصیر را به گردن راننده می‌اندازند، اما من می‌توانم اعلام کنم معاینه فنی به‌خصوص در بحث ایمنی خودروها می‌تواند بسیاری از تصادفاتی را که به چشم نمی‌آید کنترل کند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران درباره دوربین‌های مرزی معاینه فنی تهران گفت: متاسفانه آمار دقیق را در این رابطه ندارم اما تا جایی که می‌دانم نیمی‌از آنها کد تخلف دریافت کرده و فعال شده‌اند و در حال جریمه خودروها هستند و نیم دیگر در دست اقدام هستند. این دوربین‌ها نصب شده‌اند اما کد تخلف نگرفته‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا،تاریخ انتشار:13 اردیبهشت1398،کدخبر:752343،www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین