پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۲۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
جلسه شورای شهر تهران دیروز حسابی پرتذکر بود؛ آنطور که نیمی از 20عضو حاضر، تذکرات و پیشنهادهای خود را پیش از ورود به دستور جلسات، در حضور فرمانده انتظامی پایتخت ارائه کردند. همین باعث شد تا محسن هاشمی، رئیس شورا به مزاح بگوید: «آقای سردار حسین رحیمی، گویا آمدن شما به صحن شورا باعث شده تا همه اعضا تذکری داشته باشند.»

شعار سال: سردار رحیمی به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی به نودودومین جلسه شورای شهر تهران رفت تا ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مأموریت‌های انتظامی، امنیتی شهر و راهنمایی و رانندگی، پاسخگوی برخی از سؤالات و مطالبات مدیریت شهری در این حوزه نیز باشد. او در میان صحبت‌هایش به نکته‌ای اشاره کرد که نشان می‌دهد بحث فرهنگسازی و آموزش در زمینه رانندگی هنوز جای کار بسیار دارد. آنگونه که سردار رحیمی اعلام کرد 30درصد جرایم راهنمایی و رانندگی کل کشور در تهران رخ می‌دهد.
او در ادامه به وحدت و همدلی مناسبی که در بخش‌های مختلف میان مدیریت شهری و نیروی انتظامی شکل گرفته، اشاره کرد و گفت: «تلاش خواهیم کرد که به مدیریت شهری در هر کجا که نیاز به حضور پلیس است یاری رسانیم. ما در کنار شهرداری هستیم و رئیس پلیس راهور با معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ارتباط تنگاتنگی دارد. به همه بخش‌ها ابلاغ کرده‌ایم که جمعیت آسیب‌پذیر را شناسایی کرده و با آنها صحبت و آنها را توانمند کنند. » او همچنین افزود: «طی مدت اخیر و به ‌خاطر نوسانات بازار ارز و سکه، ضمن دستگیری 147نفر متخلف، ۳۳ انبار بزرگ احتکار کالا در تهران شناسایی و پلمب شدند

موتورسیکلت‌های متخلف را دریابید

پس از صحبت‌های فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ تعدادی از اعضای شورای شهر تهران مطالبی را بیان کردند که اغلب صحبت‌ها حول محور موتورسیکلت‌ها دور می‌زد. در این راستا زهرا صدراعظم‌نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست خواستار اقداماتی برای کنترل موتورسیکلت‌های بی‌کیفیت و دودزا شد. او گفت: «موتور‌سیکلت‌ها چهار برابر خودروی سمند یورودو آلودگی تولید می‌کنند؛ این در حالی است که در شهر تهران موتورسیکلت‌ها آزادانه تردد می‌کنند و مکانیسمی برای کنترل آنها وجود ندارد. موتورسیکلت‌ها به قوانین راهنمایی و رانندگی پایبند نیستند و اغلب اقدامات بزهکارانه به وسیله آنها انجام می‌شود. همچنین این پرسش مطرح می‌شود که نیروی انتظامی در حوزه نظارت بر خودروهای سنگین آلاینده چه اقدامی انجام داده است؟» شهربانو امانی، دیگر عضو شورا هم وجود 442هزار پرونده در نیروی انتظامی را نشان از گسست اجتماعی دانست.

انتخاب کارشناسان با چاشنی حاشیه

جلسه روز گذشته شورای شهر تهران یک ‌دستور جلسه پرحاشیه هم داشت و سبب شد دو بار زمان جلسه تمدید شود. بر این اساس، طرح «انتخاب 10کارشناس متخصص در امور فنی برای عضویت در کمیسیون‌های ماده100» از سوی کمیسیون معماری و شهرسازی ارائه شد که درنهایت هفت نفر معرفی شده توانستند از شورا رأی بگیرند. این افراد از سوی اعضای مختلف پیشنهاد شده بودند که مخالفت حسن رسولی با کلیات موضوع و پیشنهاد محسن هاشمی مبنی بر تعویق یک‌هفته‌ای برای بررسی بیشتر طرح، واکنش چندعضو را به همراه داشت. سرانجام با توضیحاتی که محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی ارائه کرد، رأی‌گیری طرح مورد نظر انجام شده و هفت نفر از 10نفر انتخاب شدند.

ماندن شهردار با سکوت وزیر

دیروز باغ یا غیرباغ بودن 5 ملک هم در شورا مطرح و به رأی گذشته شد. به همین منظور ملکی واقع در منطقه یک تهران، ملکی در خیابان ولنجک، زمینی در منطقه22 به نشانی خیابان کوهک و قطعه زمینی واقع در اقدسیه باغ تشخیص داده شدند. همچنین زمینی کارگاهی در جاده مخصوص تهران-کرج هم باغ تشخیص داده نشد.
در پایان جلسه روز گذشته محسن هاشمی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سؤال که تکلیف شهردار تهران با توجه به ابلاغ قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان چه می‌شود، گفت: «منتظر اظهارنظر رسمی وزیر کشور هستیم. ما نظرمان ماندن آقای افشانی است و اینکه وزیر کشور سکوت کرده‌اند، نشان می‌دهد که احتمالا با شورا هم‌نظر است؛ چرا که سکوت نشانه رضایت است

انتقاد از نحوه برگزاری روز تهران

نایب‌رئیس شورای شهر تهران در جلسه، تذکری را به‌نحوه برگزاری برنامه روز تهران (14مهر) داد. ابراهیم امینی گفت:‌ «در نخستین مجلس شورای ملی 14مهر1286 شهر تهران به‌طور قانونی پایتخت ایران معرفی شد و به همین دلیل این روز را به‌عنوان روز تهران معرفی کردند و در تقویم کشور هم ثبت است. انتظار می‌رفت از روز تهران به‌عنوان فرصت مناسبی برای معرفی تهران و انتظارات و مطالبات دولت محلی از دولت ملی به‌ویژه در حوزه مدیریت یکپارچه دولت شهر تهران بهره‌برداری شود. اما متأسفانه برنامه‌هایی که شنبه اجرا شد در شأن تهران و ایران نبود.» امینی افزود: «با اینکه مدیریت شهری تهران ده‌ها تالار مناسب دارد مراسم روز تهران را در تالار اقتصاد برگزار شد. حال آنکه روز تهران بهتر بود در نماد شهر تهران (برج میلاد) و در یکی از تالارهای آن برگزار می‌شد.» او ادامه داد: «در ضمن آیا منطقی نبود چنین آیینی با حضور شهروندان علاقه‌مند و شخصیت‌های تأثیر‌گذار ملی برگزار می‌شد و بهانه‌ای می‌شد برای گفت‌وگو با شهروندان؟ »


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 16 مهر97، شماره: 33315



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
واقعا دیگه امان مردم بریدن...چه وضعشون اخه


س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین