پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۵۲۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
به اعتقاد یک کارشناس امور خاورمیانه، محمد بن سلمان و محمد بن زاید، ولیعهدهای عربستان و امارات متحده عربی، در مورد مسائل ایران و یمن با یکدیگر اختلاف نظر پیدا کرده‌اند.

شعار سال: تلویزیون ترکیه (تی‌آر‌تی) به نقل از دیوید هرست، مدیر تحریریه پایگاه «میدل ایست آی» نوشت: اختلاف واضحی بین امارات متحده و عربستان، به ویژه در پی تصمیم امارات برای خروج از یمن و حمایت از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب جنوب این کشور، نمایان شده است.

به گفته هرست، آنچه از رفتار اماراتی‌ها در قبال ایران و یمن می‌توان دریافت، بیانگر شکاف در دیدگاه‌ها بین عربستان و امارات متحده عربی است.

به اعتقاد این کارشناس برجسته امور خاورمیانه، با وجود این اختلاف نظر روابط شخصی بین این 2 همچنان قوی بوده و دلیلی برای ضعف در آن مشاهده نمی‌شود.

او در مورد دورنمای این روابط نیز تاکید کرد: محمد بن زاید کسی بود که محمد بن سلمان را به ترامپ معرفی کرد، اما از منظر راهبردی تصور می‌کنم از چند ماه پیش شکافی بین این 2 شکل گرفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اعتمادآنلاین، تاریخ 10 آبان 98، کد مطلب: 355748: www.etemadonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین