پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۸۵۳۵
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام این خبر که آمار ثبت نام دانش آموزان سال تحصیلی 95 - 96 تا امروز از مرز 12 میلیون نفر گذشته است، گفت: پیش بینی ما این است که سال آینده با رشد 200 هزار نفری مواجه باشیم و جمعیت دانش‌آموزی به 13 میلیون و 500 هزار نفر برسد.

شعارسال:

علی اصغر فانی در جلسه ستاد عالی تشکیلاتی سومین دوره المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه، سند تحول نظام آموزش و پرورش مبنا قرار گرفته است، اظهار کرد: ساحت‌های شش گانه تربیتی در سند مورد تاکید قرار گرفته است که از جمله آنها می‌توان به ساحت تربیت بدنی اشاره کرد. ما معتقد به تربیت همه جانبه هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال پایه دهم مستقر می‌شود، گفت: نسبت به افزایش ساعت درس تربیت بدنی اقدام کردیم و شش ساعت به تربیت بدنی در متوسطه دوم اختصاص دادیم و این امر نشان دهنده آن است که در دولت یازدهم به ساحت تربیت جسمانی دانش آموزان توجه داشتیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این دروس جدید انسان و محیط زیست و انسان و سلامت را به دروس متوسطه افزوده‌ایم تا بتوانیم سایر ساحت‌های تربیتی را نیز پوشش دهیم.

فانی با بیان اینکه رویکرد المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای، مدرسه محوری است، گفت: این فعالیتی ارزشمند است که همه دانش آموزان در آن مشارکت کنند. مدرسه کانون اصلی تربیت است و برنامه المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای از یک سو و کانون‌های ورزشی درون مدرسه‌ای از سوی دیگر در غربالگری دانش آموزان موثر بوده و می‌تواند در آینده نیز اثرگذار باشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سند تحول آمده است که مدرسه باید به محور تربیت محله تبدیل شود، مدرسه می‌تواند عصرها که تعطیل است مکانی برای فعالیت ورزشی نوجوانان در سطح محله باشد.

فانی با بیان اینکه توسعه کانون‌های درون مدرسه‌ای و توسعه تبدیل مدرسه به نهاد تربیتی در راستای سند تحول است و می‌تواند در توسعه ورزش همگانی که توسعه‌ساز ورزش قهرمانی است، به کشور کمک کند، عنوان کرد: در المپیادها شاهد مشارکت سایر نهادها هستیم. امروز برنامه المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای به تنهایی در دست آموزش و پرورش نیست و همه باید در آن مشارکت کنند.

وی به تمرین خوداتکایی، جمع‌گرایی و کار گروهی در میان دانش‌آموزان در قالب برنامه المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای اشاره کرد و گفت: المپیادهای ورزشی امتداد درس تربیت بدنی هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 21 شهریور 1395، کدمطلب: 95062113502، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین