پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۵۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
دومین همایش ملی معماری و شهرسازی سقز چهارشنبه ۳ آذر و پنجشنبه ۴ آذرماه در دانشگاه علمی کاربردی سقز برگزار می شود.

شعارسال: مهندس ناصح یوسفی دبیر علمی دومین همایش ملی معماری و شهرسازی سقز اظهار کرد: دومین همایش ملی معماری و شهرسازی سقز چهارشنبه ۳ آذر و پنجشنبه ۴ آذرماه ساعت 8:30 صبح در سالن اجتماعات محمد رسول الله( ص) دانشگاه علمی کاربردی سقز برگزار می شود.

وی افزود: 90 مقاله به دبیرخانه دومین همایش ملی معماری و شهرسازی ارسال شده است که کار داوری آن در گروه های علمی معماری، شهرسازی و جغرافیا، مرمت و باستان شناسی، هنر، گردشگری و جهانگری انجام شد.

یوسفی ادامه داد: کمیته علمی و داوری نهایت تلاش خویش برای سنجش و قضاوت عادلانه و منصفانه سلایق و نظرات علمی مبتنی بر شواهد علمی را به کار گرفته است.

ناصح یوسفی با بیان اینکه هدف اصلی این همایش ملی شناسایی، حفاظت و ارتقا هویت تاریخی بافت های با ارزش سقز است گفت: دومین همایش ملی معماری و شهرسازی سقز حاصل ۲سال جلسات حضوری و پیگیری های مداوم با روسا و کارشناسان ارگان ها و ادارات درگیر موضوعات ساخت و ساز در شهرستان همچون, شورای شهر، شهرداری، راه و شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرمانداری ، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بوده است.

مهندس یوسفی تاکید کرد: دریافت مقاله ها و دیدگاه‏های مختلف پژوهشگران، دستاورد مناسبی برای مسئولین و بدنه کارشناسی دستگاه‏ها و نهادهای مرتبط به همراه خواهد داشت و نتایج حاصله در پایان همایش تدوین و به ارگان ها و ادارات شهر سقز ارسال می شود تا مثمرثمر واقع شود.

وی افزود: دلیل انتخاب حوزه ملی برای این همایش, استفاده از تجارب ملی برای شهر سقز و استفاده از تجربیات پژوهشگران در شهرهای تاریخی ایران و قابلیت مشابه سازی برای شهر سقز بوده است .

یوسفی تصریح کرد: سخنرانان کلیدی این همایش ملی دکتر پرویز اکبری «شهرساز» با موضوع سخنرانی جایگاه بافت های فرسوده و تاریخی و نحوه برخود با اینگونه بافت ها و دکتر طاهر قسیمی «باستان شناس» با موضوع سخنرانی تاریخچه و بافت های تاریخی سقز خواهند بود.

یوسفی خاطرنشان کرد، در حاشیه همایش برنامه هایی از جمله نمایشگاه کتاب معماری و شهرسازی، نمایشگاه پوستر, مقالات و نمایشگاه آثار دانشجویان مرکز علمی کاربردی و کارگاه تخصصی پیرامون ویژگی ها و قابلیت های بافت های با ارزش و مداخله در بافت و دو سخنرانی ویژه پیرامون مداخله در بافت و معرفی شهر تاریخی سقز پیش بینی شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی کرد دانش ، تاریخ انتشار خبر 29 آبان 1395، کدمطلب: 2667 ،www.kurddanesh.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین