پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۴۶
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
وزیر کشور روزهای پیشنهادی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ را اعلام کرد.

شعارسال: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر روز -دوشنبه- پس از نشست هم اندیشی توسعه روستا‌ها در جمع خبرنگاران در این باره اظهار کرد: دو تاریخ پیشنهادی وزارت کشور به شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، ۲۹ و ۵ اردیبهشت است.

وی با بیان اینکه آمادگی برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیکی در سال ۱۳۹۶ را از هم اکنون به شورای نگهبان اعلام کرده‌ایم، افزود: ما از الان این موضوع را به شورای نگهبان اعلام کرده‌ایم تا بعد نگویند وقت نبود.

وزیر کشور گفت: آمادگی هر نظارتی را در هر امری چه سخت افزاری، چه نرم افزاری و چه اجرای نیروی انسانی در خصوص انتخابات تمام الکترونیکی داریم.

رحمانی فضلی افزود: آمادگی داریم انتخابات سال ۹۶ را به صورت تمام الکترونیکی برگزار کنیم و تا کنون نیز مذاکرات با شورای نگهبان داشتیم و آن‌ها نیز استقبال کردند که امیدواریم در عمل نیز به تفاهم نهایی برسیم و تضمین‌های مناسب را در بعد فنی، اجرایی و حقوقی بگیریم و کار را اجرایی کنیم.

وزیر کشور گفت: چون خرداد سال آینده ماه مبارک رمضان است و بنا بر پیش بینی، دو تاریخ را برای برگزاری انتخابات (ریاست جمهوری) به شورای نگهبان پیشنهاد دادیم.

رحمانی فضلی افزود: یکی، تاریخ ۲۹ اردیبهشت است و اگر به دور دوم برسد، پنجم اردیبهشت را پیشنهاد داده‌ایم و برای ما اجرا در این تاریخ میسر است.

وی ادامه داد: چون دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی و نیز انتخابات میاندوره‌ای مجلس را داریم باید زود تعیین تکلیف شود تا ما کار را انجام دهیم.

وزیر کشور گفت: نمی‌توانیم بعد از ماه مبارک رمضان انتخابات را اجرا کنیم چرا که محدودیت چهار سال تمام ریاست جمهوری را داریم که در اجرا با مشکل مواجه می‌شویم.

رحمانی فضلی افزود: مذاکرات اولیه با شورای نگهبان انجام شده است و در نخستین جلسه شورا بعد از ماه مبارک رمضان، اولین دستور کار، این موضوع خواهد بود و هر تصمیمی باشد ما عمل خواهیم کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 14تیر1395، کدخبر: 5679411: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین