پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۵۱۰
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
محمد طاهری بر لزوم حفاظت از هر قطره، قطره آب توسط مسئولین و مردم تاکید و اظهار کرد: نیاز آبی شهر کرمان در پیک مصرف 3 هزار لیتر در ثانیه بوده این در حالی است که کل ظرفیت تامین آب شرب شهر کرمان یک هزار و 950 لیتر در ثانیه است، بنابراین یک هزار و 50 لیتر در ثانیه در زمان پیک مصرف با کمبود آب مواجهه هستیم.
شعار سال:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان بر لزوم حفاظت از هر قطره، قطره آب توسط مسئولین و مردم تاکید و اظهار کرد: نیاز آبی شهر کرمان در پیک مصرف 3 هزار لیتر در ثانیه بوده این در حالی است که کل ظرفیت تامین آب شرب شهر کرمان یک هزار و 950 لیتر در ثانیه است، بنابراین یک هزار و 50 لیتر در ثانیه در زمان پیک مصرف با کمبود آب مواجهه هستیم.
سایه تشنگی همچنان بر سر شهر کرمان
محمد طاهری، گفت: شهر کرمان با کمبود آب مواجه است و در زمان گرمی هوا چون مصرف آب بالا می‌رود، این کمبود آب محسوس‌تر می‌شود.

وی با بیان این مطلب که در شهر کرمان قطعی آب نداریم بلکه افت فشار داریم، تصریح کرد: با توجه به افزایش مصرف بی رویه آب در پیک گرمایی، افت فشار آب در شهر کرمان داریم زیرا مصرف آب، تابعی از گرمی هواست.

مدیرعامل آبفای استان کرمان اظهار کرد: همه ظرفیت تامین آب شرب شهر کرمان در مدار هستند و مورد جدیدی برای ورود به مدار آب شرب کرمان در سال‌جاری نداریم و برای عبور از این بحران باید از خداوند بخواهیم که هوا خنک شود و مردم نیز در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و به اندازه نیاز خود مصرف کنند.

وی عنوان کرد: نیاز آبی شهر کرمان در پیک مصرف 3 هزار لیتر در ثانیه است این در حالی است که کل ظرفیت تامین آب شرب شهر کرمان یک هزار و 950 لیتر در ثانیه است، بنابراین یک هزار و 50 لیتر در ثانیه در زمان پیک مصرف با کمبود آب مواجهه هستیم.

طاهری به میزان مصرف آب کولرهای آبی اشاره کرد و افزود: هر کولر آبی در شبانه روز 600 لیتر آب مصرف می‌کند؛ حال حدود 230 هزار واحد مسکونی در شهر کرمان داریم و شما تصور کنید که اگر هر خانه یک کولر حداقل داشته باشد؛ چه میزان آب فقط در این بخش مصرف می‌شود؟ بنابراین از مردم می‌خواهیم که شب‌ها تا جایی که می‌توانند کولرهای خود را خاموش و درب و پنجره‌ها را باز کنند همچنین در دو ماه اول تابستان حیاط و ماشین خود را با آب نشویند.

وی بر لزوم مدیریت مصرف تاکید کرد و ادامه داد: اگر مردم بتوانند مصرف آب خود را در دو ماه اول تابستان مدیریت کنند می‌توانیم تابستان امسال را با مشکلات کمتری پشت سر بگذاریم؛ لذا از مردم درخواست داریم مصرف آب خود را مدیریت کنند و از قطره، قطره آب در این تابستان محافظت کنند تا بتوانیم تابستان جاری را با مشکلات کمتری عبور کنیم.

شعار سال،بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:1 تیر1398،کدخبر:98040100156،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین