پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۲۰۷۱۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
نرگس ملک‌زاده گفت: نظارت خانواده باید وجود داشته باشد. هرچند هم‌اکنون نظارت‌ها کاهش یافته و در برخی مواقع دخالت‌ خانواده‌ها افزایش یافته است.

شعار سال: تمامی کلاس‌های آموزشی به شکل آنلاین برگزار می‌شود.  والدین هم باید همراه معلم در روند یادگیری به کمک فرزندنشان بیایند. این در حالی است که در گذشته دانش‌آموز باید به شکل خودجوش  نسبت به درسش دغدغه‌مند بود. هم‌اکنون در آموزش‌های آنلاین والدین به همراه معلم روند تحصیل را همراه دانش آموز  طی می‌کنند. در حالی که استقلال او را از بین می‌برند، چون تربیت دانش آموز دغدغه‌مند نسبت به تعلیم و تربیت نیازمند یادگیری مهارت‌های متعدد است.

والدین مشق های دانش آموزان را می نویسند / دانش آموزان در کلاس مجازی تمرکز ندارند

خانواده‌ها همیار دانش‌آموزان در آموزش‌های آنلاین

نرگس ملک‌زاده، کارشناس آموزش و پرورش در این خصوص گفت: ما بر این باور هستیم که خانواده نظارت داشته باشد. همانطور که در ایام برگزاری کلاس‌ها به شکل حضوری از خانواده‌ها خواستار نظارت بر روی تکالیف بچه‌ها هستیم.

او افزود: هم‌اکنون بعد نظارتی خانواده‌ها در آموزش‌های مجازی کاسته و به عنوان همیار دانش‌آموز در منزل تحصیل می‌کنند.

این کارشناس آموزش و پرورش تصریح‌کرد: اغلب خانواده‌ها در این شرایط به‌جای اینکه همیار معلم باشند و دانش‌آموز تکالیف را به موقع ارسال کند و بر این قضیه نظارت داشته باشند که فرزندان در آزمون‌ها فقط اطلاعات و اندوخته‌های خود را ارائه دهد به عنوان همیار دانش آموز فعالیت می‌کنند. برای مثال خانواده‌هایی که دانش آموز کلاس اولی و دومی دارد همچون فرزندشان درس خوانده و تمرین حل می‌کنند.

به گفته او این اتفاق به دو علت بروز می‌کند یکی اینکه دانش آموزان تمرکز برای آموزش‌های مجازی ندارند، چون این روش زمان طولانی برای تدریس  ندارند.

 

کاهش تمرکز دانش‌آموزان در کلاس‌های مجازی

این کارشناس آموزش‌وپرورش افزود: در آموزش‌های آنلاین حواس پرتی ایجاد شده و دانش‌آموز تمرکز لازم را در سر کلاس ندارند. از سوی دیگر در کلاس‌های مجازی با اینکه زمان اختصاص داده شده مناسب است، اما دانش‌آموز خارج از کلاس درس رسمی به‌دلیل برخی اتفاقات حواسش پرت می‌شود.

ملک‌زاده تصریح‌کرد: در آموزش های آنلاین وقتی که دانش آموز می‌‎خواهد تکالیف را انجام دهد می‌فهمد که درس را متوجه نشده است. در این شرایط مطالب درسی برایش غریبه است و از خانواده خود کمک می‌گیرد. بنده به عنوان مادر وقتی فیلم‌های آموزشی را نبینم نمی‌توانم به فرزندم آموزش دهم. باید بر سر کلاس حاضر، فیلم‌ها، تصاویر و صوت بارگذاری از طرف معلم را گوش داده تا بتوانم به فرزندم در روند یادگیری کمک کنم. در حالی که  ادامه این روند آسیب‌زا است.

 

والدین مشق‌های فرزندشان را می‌نویسند!

ملک‌زاده افزود: بنده خانواده‌هایی را می‌بینم در پایه‌های ابتدایی که اگر درس داده شود اغلب سوالات یک درس را والدین جواب می‌دهند.

او تاکید کرد: یکی از عواقب نامناسب این اقدام تضعیف مهارت نگارش، املا و یادگیری دانش آموزان است. در حالی که در گذشته دانش‌آموزان مشق نوشته و کلمات برایشان آشنا بود. هرچند هم‌اکنون خانواده‌ها تکالیف را انجام داده یا دستگاه پرینت به کمک آنها آمده است.

 

نظارت والدین کاهش یافته است/ افزایش دخالت‌های والدین در امر آموزش

این کارشناس آموزش‌و‌پرورش گفت: نظارت خانواده باید وجود داشته باشد. هرچند هم‌اکنون نظارت‌ها کاهش یافته و در برخی مواقع دخالت‌های خانواده‌ها افزایش یافته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۱۳۴۷۸، www.borna.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
همه مون داريم دور و اطرفامون مي بينيم كه اين دانش اموزان به شدت تنبل شدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
اصلا نبايد والدين در موضوع اموزش مجازي جور بچه هارو بكشن اون ها بدعادت ميشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
من چنتا از مادران رو از نزدیک می‌شناسم که میکن تکلیف بچه هاشون رو اونا مینویسن واقعا جای تأسف داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین