پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۲۳۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۳
معاون مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی گفت: با وجود انهدام آشپزخانه‌های تولید شیشه در کشور، چون مصرف شیشه کاهش نیافته، برخی احتمال می‌دهند که شیشه از خارج از کشور و از آن سوی مرز‌ها وارد می‌شود.

شعارسال: فرید براتی گفت: با وجود اینکه بسیاری از آشپزخانه‌های تولید شیشه در کشور تولید و منهدم شده است، اما هنوز هم شیشه در کشور تولید می‌شود.

وی ادامه داد: چون مصرف شیشه کاهش نیافته، برخی احتمال می‌دهند که شیشه از خارج از کشور و از آن سوی مرز‌ها به ایران وارد می‌شود.

براتی گفت: اگر کارزار رسانه‌ای در رابطه با آگاه‌سازی مردم از عوارض و خطرات مواد مخدر برگزار می‌کنیم، به دنبال تغییر نگرش جامعه هستیم که در مورد شیشه تا حدی به آن رسیده‌ایم و مردم باور دارند که شیشه ماده مخدری خطرناک است.

وی با اشاره به اینکه برای سایر مواد مخدر نیز به دنبال همین نگرش هستیم، گفت: طبق گزارش‌هایی که ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده، پیش‌ساز‌های تولید شیشه در کشور کم شده و از طرفی، نظارت و حساسیت نیروی انتظامی برای شناسایی آشپزخانه‌ها بیشتر شده است.

معاون مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی افزود: به همین دلیل این احتمال را می‌دهیم که خارج از کشور شیشه ساخته و سپس وارد شود، چرا که مصرف آن تغییری نکرده و کم نشده است.

وی تصریح کرد: اکنون اغلب معتادان ۲ یا چند ماده‌ای شده‌اند، یعنی چند ماده مخدر را همزمان مصرف می‌کند و برخی از الگو‌ها هم تغییر کرده است، به طور مثال در زنان معتاد متجاهر مصرف شیشه بالا نبوده، اما اکنون می‌بینیم که نزدیک به ۸۰ درصد شده در حالی که هنوز مصرف شیشه در مردان معتاد متجاهر حدود ۵۶ درصد است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری تابناک، تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1397، کدخبر: 794937، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
0
واقعا قراره جوان های ما تا به کجا پیش برن تو مواد مخدر؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
کاش در کشور هیچ کس اسیر این بلا های خانمان سوز نشود و با اثرات سو آن روبرو نشود
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
تو شیشه هم نتونستیم از صنعت ملی حمایت کنیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین