پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۳۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
تفاهم‌نامه انتقال آب دریای عمان به شرق ایران، امروز امضا شد، در فاز اول ۱۰۰ هزار مترمکعب آب شیرین برای صنایع و شرب تا ۱۴۰۱ در اختیار ساحل نشینان مکران قرار می‌گیرد اما برروی زمان اجرای پروژه و اخذ مجوزهای آن هنوز توافق نهایی نشده است.

شعارسال: علیرضا رزم حسینی، محمد صادق معتمدیان و احمدعلی موهبتی استانداران سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان امروز عصر تفاهم‌نامه انتقال آب عمان به شرق را امضا کردند.

بر طبق این تفاهم‌نامه تا 1404، 228 میلیون مترمکعب آب برای سیستان و بلوچستان، 60 میلیون مترمکعب برای خراسان جنوبی و 110 میلیون مترمکعب هم برای خراسان رضوی شیرین می‌شود و با خط لوله‌ا‌ی 1500 کیلومتری به سه استان منتقل می‌شود تا برای شرب مردم و استفاده صنایع و مصرف کشاورزی مصرف شود.

این پروژه شرکت‌های خصوصی عمدتا شرکت‌های معدنی شرق با توجه به نیاز ویژه به آب تامین مالی خواهند کرد و دولت نقشی در تامین مالی پروژه نخواهد داشت

مجری طرح می‌گوید: با توجه به نیاز مبرم چابهار و منطقه مکران به آب، در فاز صفر و اول سریع پروژه 100 متر مکعب آب تا 1401 در اختیار مردم و صنایع منطقه مکران و چابهار قرار می‌گیرد.

اسدی می‌افزاید: پروژه تا دهه فجر 40 روز آینده مجوزهای لازم را می‌گیرد و شروع می‌شود

با این حال اما معاون وزیر آب و آبفا وزیر نیرو می‌گوید: با توجه به نیاز اساسی به اخذ مجوزهای زیست محیطی و طرح اقتصادی شرکت‌ها برای تامین مالی پروژه بعید است پروژه تا دهه فجر اجرا شود.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 24آذر1398 ، کدخبر: 2160880: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین