پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۲۷۲۳۱۶
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
دکتر مهدیه ضیائیان، پژوهشگر و تحلیلگر مسائل اقتصادی: گذر از این بحران فقط با افزایش تولید در بنگاه‌های تولیدی به جهت عدم اخراج کارگران و افزایش قدرت خرید خانوار‌ها و بهبود وضعیت معیشتی که همه به دنبال جهش تولید اتفاق می‌افتند امکان پذیر است.
شعارسال:  گذر از این بحران فقط با افزایش تولید در بنگاه‌های تولیدی به جهت عدم اخراج کارگران و افزایش قدرت خرید خانوارها و بهبود وضعیت معیشتی که همه به دنبال جهش تولید اتفاق می افتند امکان پذیر است.
 
دکتر مهدیه ضیائیان، پژوهشگر و تحلیلگر مسائل اقتصادی: کرونا فقط یک بحران در حوزه سلامت نیست کرونا اقتصاد کشور را هم زمین‌گیر کرده است. از آنجا که یک‌سوم خانوارهای ایرانی درآمد ماهانه کمتر از دو میلیون تومان دارند.
 
این اعداد نشان می‌‌دهند حداقل نیمی از خانوارهای ایرانی به‌شدت گرفتار دخل‌وخرج روزانه هستند و درآمدهای حداقلی آن‌ها کفاف مخارج زندگی را نمی‌دهد و می‌توان آن‌ها را اقشار آسیب‌پذیری دانست که یا در حال حاضر هم در وضعیت بحرانی فقر هستند یا هرگونه کاهش حتی ناچیز درآمد (افزایش ناچیز هزینه) آن‌ها را دچار بحران می‌کند.
 
متأسفانه تاثیر منفی کرونا برمعیشت خانوار به‌مراتب شدیدتر از افزایش قیمیت های دیگر است و تبعات آن بزودی پدیدار خواهد شد درنتیجه این وضعیت بسیاری از واحدهای تجاری، کارگاه‌های کوچک و متوسط که تولیدکننده کالاهای غیرمصرفی هستند، بخش خدمات، بخش آموزش، فرهنگ‌و‌هنر، حمل‌ونقل و… در وضعیت رکود قرار گرفته‌اند.
 
طبیعی است که این رکود هم باعث می‌شود مشاغل کوچک و کسبه درآمد خود را از دست بدهند و هم کارکنان دستمزد بگیر در بسیاری از مشاغل بخش خصوصی با عقب افتادن حقوق یا از دست‌دادن کار روبه‌رو شوند. گذر از این بحران فقط با افزایش تولید در بنگاه‌های تولیدی به جهت عدم اخراج کارگران و افزایش قدرت خرید خانوارها و بهبود وضعیت معیشتی که همه به دنبال جهش تولید اتفاق می افتند امکان پذیر است.
 
امروز یک‌سری موانع تولید در کشورمان داریم که برای جهش تولید باید فکری برای این موانع شود، تاکنون فضای کسب و کار ما آمادگی این کار را نداشته که باید ایجاد شود.
 
یک معیار برای فضای کسب و کار این است که چه مدت طول می‌کشد تا یک کسب و کار جدید شروع شود، در دنیا این کار در ۲۴ یا ۴۸ ساعت انجام می‌شود، اما این عدد و رقم در کشور ما چندین ماه است.این عامل تعیین‌کننده بوده و قطعا برای جهش تولید باید کسب و کارهای جدید نیز ایجاد شود بنابراین باید موانع و بروکراسی اداری برای ایجاد کسب و کار جدید از سر راه برداشته شود.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه خبری نود اقتصادی   ،تاریخ انتشار:  4 اردیبهشت   1399،کدخبر: 2130158 ،www.90eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین