پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۹۲۰
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲
رشنودی در پاسخ به این سوال که آیا حادثه شهادت رئیس جمهور بر روابط ایران و عراق تاثیر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: سیاست شهیدان سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان گسترش روابط با همسایگان بود، این یکی از اصول اساسی سیاست سید ابراهیم رئیسی بود و برای آن به‌ویژه با عراق و اقلیم کردستان اهمیت زیادی داد. بیشتر مرز‌های ما با اقلیم کردستان عراق بوده و روابط قدیمی و فعال باهم داریم و امیدواریم که سرپرستی جدید وزارت خارجه و قوه مجریه این سیاست را ادامه دهد. روابط ما با کردستان و عراق ، همواره خوب و باثبات بوده و تلاش می‌کنیم این روند را ادامه دهیم.

شعار سال : نصرالله رشنودی، سرکنسول ایران در اربیل عراق در گفتگو با شبکه رووداو و در پاسخ به این سوال که آیا حادثه شهادت رئیس جمهور ایران، بر روابط ایران و عراق تاثیر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: سیاست شهیدان سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان گسترش روابط با همسایگان بود، این یکی از اصول اساسی سیاست سید ابراهیم رئیسی بود و برای آن به‌ویژه با عراق و اقلیم کردستان اهمیت زیادی داد. بیشتر مرز‌های ما با اقلیم کردستان عراق است و روابط قدیمی و فعال باهم داریم و امیدواریم که سرپرستی جدید وزارت خارجه و قوه مجریه این سیاست را ادامه دهد. روابط ما با کردستان و عراق همواره خوب و باثبات بود و تلاش می‌کنیم این روند را ادامه دهیم.

رشنودی با اشاره به حضور مقامات ارشد اقلیم کردستان و شخصیت‌های دانشگاهی و سیاسی مانند مسرور بارزانی، نخست وزیر و قباد طالبانی، معاون نخست وزیر تاکید کرد که این مساله نشان‌دهنده روابط خوب تهران و اقلیم کردستان است.در ساعات اولیه وقوع سانحه نیز پیام‌ها و دعای سلامتی مسعود بارزانی، نیچروان بارزانی، مسرور بارزانی و احزاب سیاسی مانند اتحادیه میهنی و مقامات دیگر را دریافت کردیم، این همدردی نشان دهنده ارتباطات متقابل خوب است.

عدم ایجاد خلل در روابط ایران و اقلیم کردستان با شهادت رئیس جمهور  و تداوم سیاست های توسعه روابط دوستانه

وی درمورد تاثیر سفر نیچروان بارزانی به تهران گفت: طبیعتا هر سفر و دیداری تاثیر ویژه خود را دارد و سفر آقای نچیروان بارزانی به ایران و استقبال بالای جمهوری اسلامی ایران از وی نشان دهنده روابط طولانی مدت میان دو طرف است. ما بر روی مسائل مثبت و قوی تمرکز کردیم و همانطور که رئیس اقلیم کردستان گفت در تمام مراحل در کنار هم بودیم و می‌توانیم این راه را ادامه دهیم، امیدوارم این روابط تداوم داشته باشد و در آینده باثبات‌تر شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شک و شبهه‌ای درمورد سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور وجود دارد گفت: اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که به دلیل شرایط نامناسب جوی، فرود سخت رخ داده است، اما برای اطمینان از ماهیت حادثه فرمانده کل نیرو‌های مسلح کشور، وفق قوانین تعریف شده موجود ،دستور تشکیل یک کمیته را داده و نتایج به ملت عزیز ایران و سایر کشورهای دوست، اعلام خواهد شد.

سرکنسول ایران در اربیل درمورد اینکه چه کسی برای اولین بار موقعیت بالگرد حادثه دیده را مشخص کرد، خاطرنشان کرد مسئولیت اصلی جستجو با تیم پیرحسین کولیوند، رئیس هلال احمر ایران بود و طبق گفته او تمام کار‌ها تحت نظارت وی انجام شد و پهپاد‌های ایرانی توانستند موقعیت بالگرد سانحه دیده را مشخص کنند.رشنودی در پاسخ به این مساله که ترکیه می‌گوید ما پهپاد را پیدا کردیم گفت: این خبر را در رسانه‌ها شنیدیم، اما ما به اظهارات پیرحسین کولیوند، رئیس هلال احمر ایران و مسئول جست‌وجو برای یافتن بالگرد اعتماد می‌کنیم. وی در پاسخ به این سوال که چرا زمان زیادی طول کشید تا بالگرد پیدا شد تاکید کرد: شرایط نامناسب آب‌وهوایی، کوهستانی و جنگلی بودن منطقه و وجود مه گسترده و همچنین بارش باران باعث شد که این عملیات طولانی شود و تا ساعت ۵ صبح ادامه داشته باشد.

رشنودی در ادامه تاکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری جدید در موعد خود برگزار خواهد شد و من روز سه‌شنبه پیامی دریافت کردم مبنی بر اینکه برای برگزاری انتخابات آماده شویم. وی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان در این انتخابات نامزد خواهند داشت گفت: جمهوری اسلامی ایران حکومتی چند طرفه است، ممکن است رقابت‌هایی میان جبهه‌های مختلف رخ دهد که به هنگام نام نویسی نامزد‌ها مشخص می‌شود، اما مهم نیست چه کسی صلاحیت می‌گیرد و چه کسی صلاحیت نمی‌گیرد و انتخابات حتی یک روز هم به تعویق نخواهد افتاد. در ۴۵ سال گذشته تمام انتخابات ایران حتی برای یک روز به تعویق نیفتاد.

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

نصرالله رشنودی از جمله دیپلمات های باسابقه کشور بوده که از سال 1398 بشکل فعال مدیریت کونسولگری ایران در اربیل عراق را عهده دار بوده و بسترهای تجاری متقابل خوبی را بین دو کشور رقم زده است. به اعتقاد برخی از تحلیل گران، اقدامات اصلاحی و تسهیلگرانه نامبرده، همواره سبب کاهش موانع و تنش های تجاری دو کشور در موقعیت های گوناگون شده است. 

عدم ایجاد خلل در روابط ایران و اقلیم کردستان با شهادت رئیس جمهور  و تداوم سیاست های توسعه روابط دوستانه

نصرالله رشنودی سرکنسول ایران در اربیل عراق متولد لرستان بوده و به زبان‌های کُردی و عربی نیز تسلط دارد. از سوابق کاری و شغلی نصرالله رشنودی می‌توان به مسئول مطالعات اقلیم کردستان عراق، مسئول بررسی مطالعات عراق، عضو گروه مطالعه عراق در دفتر مطالعات سیاسی، عضو هیئت‌های ایران در عراق، مشاور سیاسی و مسئول روابط خارجی استانداری کرمانشاه اشاره کرد.

احتمالا پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان " نقش اتحادیه میهنی کردستان عراق در تشکیل اقلیم کردستان عراق " دفاع شده در سال 1393 از دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین ، متعلق به ایشان است.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: نصرالله رشنودی ، سرکنسول ایران در اربیل ، کنسولگری ایران در اربیل ، منافع ایران در اربیل عراق ، تامین منافع ایران در اربیل عراق ، نصرالله زارع رشنودی ، نصراله زارع رشنودی ، نصرالله زارع ، نصراله زارع ، شبکه رووداو ، روابط ایران با اقلیم کردستان ، تداوم روابط ایران با اقلیم کردستان ، سرپرستی جدید وزارت خارجه و قوه مجریه ، مسعود بارزانی ، نیچروان بارزانی ، مسرور بارزانی ، احزاب سیاسی مانند اتحادیه میهنی ، قباد طالبانی معاون نخست وزیر ، مسرور بارزانی نخست وزیر ، تاثیر سفر نیچروان بارزانی به تهران ، شبهات درباره سقوط بالگرد رئیس جمهور ، چه کسی برای اولین بار موقعیت بالگرد حادثه دیده را مشخص کرد ، تیم پیرحسین کولیوند رئیس هلال احمر ایران ، چرا زمان زیادی طول کشید تا بالگرد پیدا شد ، انتخابات ریاست جمهوری جدید ، موانع و تنش های تجاری بین ایران و اقلیم کردستان ، مسئول مطالعات اقلیم کردستان عراق ، مشاور سیاسی و مسئول روابط خارجی استانداری کرمانشاه ، نقش اتحادیه میهنی کردستان عراق در تشکیل اقلیم کردستان عراق ، رزومه نصرالله رشنودی ، عملکرد نصرالله رشنودی ، پایان نامه نصرالله رشنودی
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین