پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۰۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۴
مهدی مهدی قلی به عنوان مجری برنامه مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم از سوی ستاد انتخابات ریاست جمهوری سازمان صدا و سیما انتخاب شد. خبر می‌رسد که واحد تولید فنی سازمان سیما مشغول ساخت دکور برنامه مناظره‌های انتخاباتی ریاست جمهوری چهاردهم، در استودیو ۱۱ است. مهدی مهدی‌قلی کار حرفه‌ای خود به‌عنوان مجری تلویزیون را در سال ۱۳۸۷ آغاز کرد؛ این مجری تلویزیونی به‌خاطر اجرای برنامه نگاه یک به شهرت رسید. این برنامه ۲ سال پیش پس از ۲۱ سال اجرای مستمر تعطیل شد. مجری مناظره‌های انتخاباتی سال، ۱۴۰۰، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۲ مرتضی حیدری بود که از شبکه یک سیما پخش می‌شد. نامزد‌های اولیه انتخابی برای این دوره از مناظرات شامل رضا رشیدپور، مهدی مهدی‌قلی، المیرا شرفی‌مقدم و محمدرضا شهیدی‌فر بوده اند.

شعارسال: به نقل از منابع آگاه مهدی مهدی‌قلی به عنوان مجری برنامه مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم از سوی ستاد انتخابات ریاست جمهوری سازمان صدا و سیما انتخاب گردید. خبر می‌رسد که در حال حاضر واحد تولید فنی سازمان سیما مشغول ساخت دکور برنامه مناظره‌ها در استودیو ۱۱ است.

برگزیدن مهدی مهدی‌قلی بعنوان مجری مناظره‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از لیست چهار نفره انتخابی

بر اساس ماده ۶۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری، ترتیب و تنظیم تبلیغات رادیو و تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری باید به تصویب کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برسد، لذا موارد پیشنهادی ستاد انتخابات رسانه ملی در نخستین جلسه این کمیسیون در تاریخ نهم خرداد مطرح شد و به تصویب کمیسیون یاد شده رسید. یادآور می‌شود کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری شامل این اعضا است:

- دادستان کل کشور یا نماینده تام‌الاختیار او
- وزیر کشور یا نماینده تام‌الاختیار او
- دبیر هیئت اجرائی مرکزی انتخابات
- رئیس شورای نظارت بر سازمان صداوسیما یا یکی از اعضای این شورا به انتخاب شورا
- رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران یا نماینده تام‌الاختیار او

در اطلاعیه شماره یک "ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری" رسانه ملی درباره جزئیات برنامه مناظره‌ها امده بود که:

۱. قرعه‌کشی برای تعیین زمان بندی تولید و پخش برنامه‌های تبلیغات رادیو و تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری بلافاصله پس از اعلام فهرست نهایی نامزد‌های محترم با حضور نمایندگان آن‌ها در سازمان صداوسیما برگزار خواهد شد.

۲. برنامه‌های تبلیغاتی رادیو و تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری مانند دوره‌های پیشین ترکیبی از برنامه‌های زنده و ضبطی از جمله مناظره خواهد بود.

۳. ستاد انتخابات سازمان همچنین یک کانال اختصاصی را در سامانه تلوبیون برای پخش برنامه‌های زنده و ضبطی به هر یک از نامزد‌ها اختصاص خواهد داد.

۴. هر یک از نامزد‌های محترم می‌توانند در صورت تمایل دو مستند تلویزیونی سی دقیقه‌ای و دو مستند رادیویی سی دقیقه‌ای برای پخش در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی تهیه کنند.

۵. ستاد‌های تبلیغاتی هر یک از نامزد‌ها همچنین می‌توانند دیدگاه‌های ایشان خطاب به مردم هر یک از استان‌ها را برای پخش در شبکه‌های صداوسیمای استان‌ها در قالب یک برنامه بصورت رو به دوربین به تعداد استان‌ها تهیه کنند.

۶. با توجه به این که براساس قانون، نظارت بر برنامه‌های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی نامزد‌ها اعم از ضبطی و زنده به کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سپرده شده، کلیه برنامه‌های ضبط شده نامزد‌ها باید در موعد مقرر که متعاقبا اعلام می‌شود، تحویل این کمیسیون شود.

ستاد رسانه ملی همچنین مصوب کرد گروه‌های برنامه‌ساز با هدف پربارتر شدن هر چه بیشتر برنامه‌های تلویزیونی مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری، از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طراحی سوالات در برنامه‌های مناظره، میزگرد و گفتگو استفاده و برنامه‌ریزی کند. جزئیات برنامه‌های ذکر شده تبلیغاتی رادیو و تلویزیونی شامل مناظره‌ها و میزگرد‌ها و نیز سایر برنامه‌های زنده و ضبطی متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.

لازم به توضیح است که، نامزد‌های اولیه انتخابی برای این دوره از مناظرات شامل رضا رشیدپور، مهدی مهدی‌قلی، المیرا شرفی‌مقدم و محمدرضا شهیدی‌فر بوده اند. مهدی مهدی‌قلی کار حرفه‌ای خود به‌عنوان مجری تلویزیون را در سال ۱۳۸۷ آغاز کرد؛ این مجری تلویزیونی به‌خاطر اجرای برنامه نگاه یک به شهرت رسید. این برنامه ۲ سال پیش پس از ۲۱ سال اجرای مستمر تعطیل شد. مهدی‌قلی در برنامه‌های قبلی خود سعی می‌کند پرسشگر باشد و سراغ چالش با مهمان‌ها نمی‌رود. این شیوه مصاحبه، مورد انتقاد است تــا جایی که برخــی همکارانــش بعــد از گفتگو با رئیس‌جمهور به او کنایه زدند. مهدی‌قلی صدای خوبی دارد و بدون تپق حرف می‌زند؛ بر موضوع مسلط است و می‌توانــد مســیر مصاحبــه را به خوبــی هدایــت کند. آنچه به مهدی‌قلی لطمه زده، خنثی بودن است. حتما او سوال‌های تند و تیز هم می‌پرسد، اما کلیت مصاحبه‌هایش این ظن را ایجاد می‌کند که او از چالش با مهمان‌ها واهمه دارد.

تلویزیون تاکنون چهار دوره تولید و پخش مناظره‌های انتخاباتی را تجربه کرده و در انتخابات ۱۴۰۳، پنجمین دوره از این ساختار تلویزیونی را پشت سر می‌گذارد؛ ضمن اینکه به نظر نمی‌رسد درمجموع در ساختار این برنامه، تغییرات چندانی نسبت به دوره‌های گذشته مشاهد شود. مجری مناظره‌های انتخاباتی سال، ۱۴۰۰، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۲ مرتضی حیدری بود که از شبکه یک سیما پخش می‌شد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
0
0
نمی تونه از نقش در بیاد. اگه طرف جدی بشه ، این مجری کم میاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین