پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۵۲۷
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
رئیس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان کردستان در دیدار با مشاور اقتصادی رئیس جمهوری خواهان عملیاتی‌ شدن بیانیه 10 ماده‌ای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 شده است.
شعارسال: آقای روحانی در ایام تبلیغات انتخاباتی سال 92، بیانیه‌ای 10 ماده‌ای با عنوان بیانیه شماره 3 اقوام و مذاهب منتشر کرد که براساس آن، اقوام و مذاهب از امتیازاتی برخوردار می‌شدند.

در طول این چند سال و اندی که از عمر دولت آقای روحانی می‌گذرد، از نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی تا احزاب و گروه‌ها و فعالان سیاسی، عملیاتی‌ نشدن این بیانیه را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

هر چند طرفداران دولت تدبیر و امید در کردستان و یا مسوولان کشوری که به کردستان سفر می‌کردند از اجرای مواردی از این بیانیه به افتخار نام می‌بردند، اما در دیدار هیأت رئیسه شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان کردستان با نجفی، مشاور اقتصادی رئیس جمهوری که از دریچه «هیوانیوز» رسانه اصلاح‌طلبان کردستان منتشر شده است، سیدعباس احمدی رئیس این شورا خواستار عملیاتی شدن این بیانیه شده است.

این درخواست به معنای عدم تحقق وعده‌های روحانی در بیانیه شماره 3 اقوام و مذاهب است که با توجه به نزدیک‌ شدن به انتخابات سال 96، طرفداران دولت به تکاپو افتاده‌اند بلکه بتوانند آرای 72 درصدی مردم کردستان به دولت تدبیر و امید را حفظ کنند.

در بند 2 بیانیه شماره 3 اقوام و مذاهب روحانی آمده است؛ «مشارکت عمومی فارغ از زبان و مذهب در مدیریت‌های کلان کشور و اجرای اصل شایسته‌سالاری در همه سطوح سیاسی ـ اداری به گونه‌ای که تمامی شهروندان و هم‌میهنان در شرایط یکسان امکان مشارکت و تصدی در کلیه سطوح تا عضویت کابینه را داشته باشند».

رمضان یوسفی نایب رئیس اول شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان کردستان هم اعلام داشته است، کردها خواهان مشارکت در قدرتند و این خواسته در راستای کمک به دولت و ایجاد وفاق و همگرایی ملی است، که این موضوع هم حاکی از عدم اجرای بند فوق‌الاشاره است که جایگاهی در قدرت برای کردها دیده نشده و بیانیه آقای روحانی صرف شعاری، توخالی بوده است.

یکی از بزرگترین چالش‌های استان کردستان، تعطیلی کارگاه‌ها و واحدهای صنعتی و افزایش آمار بیکاران و موضوع خروج آب از استان است که، مسعود الماسی سخنگوی شورای اصلاح‌طلبان کردستان نیز در جلسه‌ای که در بالا به آن اشاره شد، گفته، سریع‌ترین و دسترس‌ترین اقدام دولت در سال جاری راه‌اندازی واحدهای تولیدی موجود و صیانت از حق‌آبه در راستای حفظ منافع حیاتی مردم است.

طرفداران اصلاحات و اعتدال در کردستان به خوبی می‌دانند که دولت تدبیر و امید نتوانست به درستی به رأی 72 درصدی مردم این استان به روحانی، و اعتماد آنان به شعارهای وی پاسخ دهد، این است که تلاش می‌کنند در این مدت کوتاه تا انتخابات آینده، اعتماد مردم را بازگردانند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 19 دی 1395، کدخبر: 13951019000037، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین