پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۶۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹
رئيس مرکز مطالعات راهبردي ارتش: نيروهاي نظامي کشورمان بر تحرکات داعش در منطقه اشراف کامل دارند.

شعارسال : امير سرتيپ «احمدرضا پوردستان» در مراسم بزرگداشت شهدا که با حضور جمعي از خانواده هاي شهدا و ايثارگران در مسجد امام المهدي(عج) برگزار شد، با اشاره به روايتي از علي ابن ابيطالب(ع) مبني بر پرهيز از مکر دشمني که از در صلح وارد شده است، افزود: در چنين شرايطي دشمن مي خواهد نزديک شود تا غفلت ايجاد کند و از پشت خنجر بزند. بايد دورانديش باشيم و نبايد به اين دشمن خوش گمان بود، چنين دشمني با اينگونه اقدامات به دنبال حيله جديد است.
وي با بيان اينکه قبل از پيروزي انقلاب اسلامي جهان به صورت هسته - پيرامون اداره مي شد و آمريکا و شوروي دو قطب قدرتي بودند که هر يک کشورهايي را تحت سلطه و نفوذ خود داشتند، گفت: شوروي، بلوک شرق و آمريکا هم اروپاي غربي و برخي کشورهاي منطقه را تحت سلطه و نفوذ خود داشتند و ايران مهمترين قمر آمريکا در منطقه بود که مزاياي زيادي را براي او ايجاد مي کرد.
سرتيپ پوردستان تصريح کرد: ايران در شمال آبراه خليج فارس، تنگه هرمز و درياي عمان قرار دارد و آمريکا از طريق ايران مي توانست مسير نفت را کنترل کند و جلوي انتقال نفت به هر کشوري را که مازاد بر نيازش نفت مي برد و چرخ اقتصادش بيش از حد مي چرخيد ، مي گرفت. کشور ما همسايه شوروي بود و آمريکا در مرزهاي شمالي ايران تمامي سيستم هاي راداري و جاسوسي خود را مستقر کرده بود و تمامي آنچه را در شوروي مي گذشت از اين طريق کنترل و رصد مي کرد.
رئيس مرکز مطالعات راهبردي ارتش افزود: ايران بازار محصولات آمريکايي و ژاندارم منطقه بود و وظيفه داشت مطابق خواست آمريکا کشورهاي منطقه را به خط کند. ايران جبهه جلويي ناتو در برابر ورشو بود.
پوردستان تصريح کرد : وقتي انقلاب اسلامي پيروز شد اين مزايا از آنها گرفته شد و با خود ادبيات استقلال، آزادي و ولايت فقيه، مردم سالاري ديني و حکومت ديني آورد. آنها مي دانستند که اين ادبيات در حوزه مرزهاي ايران باقي نمي ماند و منطقه را تحت تاثير قرار مي دهد پس تلاش کردند در زمينه براندازي اين نظام اقدام کنند. از همان روز اول يعني از 23 بهمن 57 ايران را تحريم اقتصادي کردند و اين در شرايطي اتفاق افتاد که ما 100 درصد وابسته بوديم.
امير پوردستان اقدام بعدي دشمن پس از بي نتيجه ماندن اقدامات پيشين را تطميع و تحريک صدام براي حمله به ايران بيان کرد و گفت: پاداش صدام در قبال ساقط کردن انقلاب ضميمه شدن خوزستان به خاک اين کشور بود.
وي در تشريح وضعيت ايران و عراق در اين جنگ گفت: صدام در 31 شهريور 59 در حالي به ايران حمله کرد که ما تازه انقلاب کرده و مشغول بازيابي خود بوديم، در تحريم به سر مي برديم و تمامي مسيرهاي اقتصادي بازرگاني به روي ما بسته بود و بخش زيادي از نيروهاي مسلح درگير مبارزه با ضد انقلاب بودند. در مقابل، ارتش عراق داراي 12 لشکر و 45 تيپ مستقل تا بن دندان مسلح بود و بيش از 50 هزار مستشار شوروي در عراق به سر مي بردند.
در جنگ ما با عراق استکبار شرق و غرب در کنار يکديگر از عراق حمايت کردند و غالب کشورهاي عرب نيز صدام را حمايت مالي، انساني و تجهيزاتي مي کردند.
رئيس مرکز مطالعات راهبردي ارتش تصريح کرد: با اين همه در سايه هدايت هاي امام راحل و ايثار و فداکاري رزمندگان و حمايت مردم در مقابل دشمنان به پيروزي رسيديم و در واقع يکي از مولفه هاي قدرت ايران حضور مردم در صحنه است.
وي با بيان اينکه آمريکا دست بردار نبوده و نيست و راهبرد جديد تعريف کرده است، گفت: راهبردي که امروز پياده مي کنند جنگ ترکيبي است، آنها از تمام ظرفيت ها اعم از ظرفيت هاي سياسي، جنگ هاي سخت، نرم، نيمه سخت، فضاي اجتماعي و سايبري براي مقابله با ايران استفاده مي کنند.
پوردستان با تاکيد بر اينکه در اين عرصه همه ملت بايد وارد شوند و دفاع همه جانبه اينجا مطرح است، افزود: دشمن بسيار علاقمند است ما را در حوزه گروهک هاي تروريستي و تکفيري درگير کند. در سال 93 در مدت زمان کوتاهي داعش با عبور از شهرهاي عراق خود را به مرزهاي ايران رساند و هم مرز ايران ايستاد، نيروهايي را هم به کشور نفوذ داده بود تا وقتي وارد مي شود اين نفوذي ها بمب گذاري و ترور را آغاز و زمينه را براي ورود موفق داعش آماده کنند، اما نيروهاي غيور ما به آنها اجازه ندادند. علماي سني و شيعه فتوا دادند و در ادامه آن مردم عراق برخاستند و داعش ناچار به عقب نشيني شد، امروز ما ردپاي داعش را به صورت بسيار ضعيف در دياله داريم که آن‌هم طرفدارانشان هستند.
رئيس مرکز مطالعات راهبردي ارتش خاطرنشان کرد : داعشي ها که از عراق و سوريه رانده شدند به اردن و افغانستان منتقل شدند و در حال حاضر نزديک به 7 هزار داعشي در افغانستان حضور دارند، از طرفي مدارس وهابي مدام به داعش نيروي جديد تزريق مي کنند و يک سري از طالبان هم با داعش بيعت کرده اند، در حال حاضر سه استان افغانستان درگير داعش است. داعش اهرم فشار آمريکا عليه ما، روسيه و چين است.
پوردستان با تاکيد بر اينکه نيروهاي مسلح ما از آمادگي لازم برخوردارند و تمام حرکت ها در مرزهاي منطقه و خارج منطقه در زمين ، هوا و دريا تحت رصد قرار دارد و از جزئيات تجهيزات و تحرکات آنها باخبر هستيم ، افزود : رفتار آنها سنجش و همه دانسته ها تحليل مي شود و متناسب با اين تحليل ها ظرفيت هاي دفاعي لازم را در نظر مي گيريم.
وي با بيان اينکه نيروهاي مسلح ايران غافلگير نخواهند شد و نيروهاي نظامي و انتظامي ايران در عرصه هاي داخلي و خارجي از توان بسيار بالايي براي نشان دادن اقتدار نظام برخوردارند، گفت: آنها با استفاده از تجارب دفاع مقدس و تجارب جنگ عراق و سوريه مي توانند از اقتدار نظام دفاع کنند.
در پايان اين مراسم از خانواده هاي معزز شهيدان ايزدي و حججي قدرداني شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار: 6 اسفند 1396، کدخبر: 20180225105133242، www.aryanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
با اینکه امریکا خودش رو به عنوان یک ضد تروریسم جا میزنه اما واقعیت اینه که با ابزار داعش داره هم اسلام رو بد نام میکنه هم اینکه به کشورای اسلامی فشار میاره...و این تاریخ که هی مدام تکرار میشه
ا.ف75
ناشناس
Switzerland
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
داعش را آمریکا بوجود آورد تا با سرگرم ساختن دیگر کشور ها با جنگ با آن زمینه برای ظلم هرچه بیشتر رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان آماده شود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین