پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۱۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
عملکرد دادگاه های انقلاب در ۵ سال گذشته نشان از افزایش پرونده های مختومه دارد امامیانگین تعداد پرونده های مانده تغییر چندانی نداشته است. ورودی ها حدود هزار مورد افزایش داشته است و این در حالی است که خروجی ها یعنی مختومه شدن پرونده ها افزایش ۳هزار عددی داشته است.

شعار سال: دادگاه های انقلاب یکی از دادگاه هایی است که به صورت تخصصی به برخی جرائم رسیدگی می کند. طبق قانون، جرائمی از جمله جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی، محاربه، افساد فی‌الارض، بغی، تبانی و اجتماع علیه جمهوری اسلامی ایران یا اقدام مسلحانه یا احراق، تخریب و اتلاف اموال به منظور مقابله با نظام، توهین به مقام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام رهبری، تمام جرایم مربوط به موادمخدر، روانگردان و پیش‌سازهای آن و قاچاق اسلحه، مهمات و اقلام و مواد تحت کنترل و برخی دیگر از جرائم که به موجب قوانین خاص در صلاحیت این دادگاه است.

عملکرد این دادگاه در سال گذشته بیانگر افزایش خروجی پرونده ها است به طوری که فقط در سال گذشته که موجودی این دادگاه ها در کل کشور ۱۷هزار و ۷۷۲ پرونده بوده است، ۲۶۸هزار و ۸۹۸ پرونده ورودی و ۲۶۹هزار و ۹۳ پرونده خروجی داشتیم، طبق آمارها مانده پرونده های این دادگاه در سال گذشته با ورودی و خروجی اعلام شده، ۱۷هزار و ۵۷۷ مورد بوده است که به نسبت سال ۹۵ که پرونده های ورودی ۲۶۷هزار و ۶۶۴ مورد و خروجی ۲۶۶هزار و ۹۵۸ مورد و مانده ها ۱۷هزار و ۹۴۶ پرونده بوده است، مانده پرونده تغییر خاصی نداشته است. اما ورودی ها حدود هزار مورد افزایش داشته است و این در حالی است که خروجی ها یعنی مختومه شدن پرونده ها افزایش ۳هزار عددی داشته است.

عملکرد دادگاه های انقلاب کل کشور

ماندهخروجیورودیموجودیسال
۱۴هزار و ۲۰۲۷۴هزار و ۹۶۱۲۷۱هزار و ۹۶۷۱۷هزار و ۱۴سال ۹۲
۱۳هزار و ۴۵۸۲۷۴هزار و ۵۰۲۲۷۴هزار و ۹۵۳۱۳هزار و ۷سال ۹۳
۱۷هزار و ۳۷۴۲۵۷هزار و ۹۰۶۲۶۲هزار و ۷۴۱۳هزار و ۲۰۶سال ۹۴
۱۷هزار و ۹۴۶۲۶۶هزار و ۹۵۸۲۶۷هزار و ۶۶۴۱۷هزار و ۲۴۰سال ۹۵
۱۷هزار و ۵۷۷۲۶۹هزار و ۹۳۲۶۸هزار و ۸۹۸۱۷هزار و ۷۷۲سال ۹۶

در کنار فعالیت دادگاه های انقلاب، دادسراهای عمومی و انقلاب هم داریم. گفتنی استدادسرا بخشی از دادگستری است که وظیفه اصلی آن تحقیق و بازجویی و کشف جرم است اما دادگاه وظیفه رسیدگی و صدور حکم را دارد. عملکرد دادسراهای عمومی و انقلاب کل کشور در ۵ سال گذشته به شرح زیر است:

عمکلرد دادسراهای عمومی و انقلاب کل کشور

ماندهخروجیورودیموجودیسال
۴۱۷هزار و ۹۱۷۳میلیون و ۷۵۱هزار و ۳۹۲۳میلیون و ۷۵۰هزار و ۶۹۳۴۱۸هزار و ۶۱۶۹۲
۴۵۰هزار و ۳۲۱۳میلیون و ۹۵۱هزار و ۵۹۳میلیون و ۹۷۳هزار و ۷۹۴۲۸هزار و ۳۰۱۹۳
۴۹۴هزار و ۹۵۶۳میلیون و ۹۶۶هزار و ۷۱۴۴میلیون و ۱۲هزار و ۱۵۲۴۴۹هزار و ۵۱۸۹۴
۴۹۷هزار و ۴۷۴۴میلیون و ۱۰۳هزار و ۳۰۶۴میلیون و ۱۰۶هزار و ۲۰۰۴۹۴هزار و ۵۸۰۹۵
۵۶۱هزار و ۷۶۵۴میلیون و ۲۷۷هزار و ۷۹۳۴میلیون و ۳۴۲هزار و ۱۶۳۴۹۷هزار و ۳۹۵۹۶

عملکرد دادسراهای عمومی و انقلاب کشور حاکی از این است که در طی ۵سال ورودی به این نهاد های قضایی رشد چشمگیری نداشته است و از سال ۹۴ ورودی ها حول محور ۴میلیون پرونده باقی مانده است. اما خروجی ها یعنی مختومه شدن پرونده ها افزایش داشته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر تاریخ انتشار 9آبان 97، کدمطلب: 4443624، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
م.آ75
اینکه میزان پرونده خروجی چقدر یا ورودی چقدر بود ملاک نیست ملاک درست قضاوت کردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین