پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۶۹
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ایران روز (جمعه) با ایگور مارگولوف همتای روسی خود در مسکو دیدار و در باره روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای مذاکره کرد.

شعارسال: وزارت خارجه روسیه با اعلام برگزاری این دیدار دو جانبه در جریان نشست معاونان وزارت خارجه پنج کشور ساحلی دریای خزر، اعلام کرد: معاونان وزارت خارجه ایران و روسیه درباره دورنمای روابط تهرات و مسکو و همچنین ادامه روند گسترش همکاری ها مذاکره کردند.

بنا به این گزارش، رحیم پور و مارگولوف در این دیدار همچنین اوضاع منطقه ای و تحولات اخیر در مسائل خاورمیانه را بررسی کرده و بر همگرایی دو کشور برای حل مشکلات تاکید کردند.

نشست سه روزه معاونان وزارت خارجه ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان با امضای بیانیه پایانی چهل و پنجمین جلسه کار گروه ویژه تدوین متن کنوانسیون رژیم حقوقی این دریا و اعلام میزبانی شهر آستانه پایتخت قزاقستان برای اجلاس بعدی پایان یافت.

در نشست مسکو که با حضور هیات ایرانی به سرپرستی رحیم پور برگزار شد، نتایج مذاکرات برگزار شده قبلی بررسی و در باره موضوعات در دستور کار رایزنی شد.

تدوین رژیم حقوقی جدید دریای خزر یکی از مهم‌ترین مسائل پنج کشور حاشیه این دریا پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 بوده که تاکنون پیشرفت‌هایی در این زمینه حاصل شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 21خرداد1395، کدخبر: 82107374: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین