پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۸۵۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: نمایندگان ادبیاتی که در پشت تریبون مجلس در خصوص مسئولان عالی رتبه نظام استفاده می کنند، می بایست متناسب با شأن و شئون آنها باشد.

شعارسال: «سعید شریعتی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در پاسخ به این سوال که آیا نطق های انتقادی نمایندگان مجلس در صحن علنی، را نطق‌های انتخاباتی ارزیابی می‌کنید؟  گفت: با توجه به اینکه نماینده‌های مجلس نماینده مردم هستند و صاحب تشخیص، نمی‌شود آنها را قضاوت کرد. ممکن است لازم بدانند نطق‌های پرحرارت و انتقادی، علیه دولت داشته باشند و از اختیارات خود در راستای تذکر، سوال و استیضاح استفاده کنند بنابراین در مورد چرایی قرائت نطق‌های انتقادی نمی توانیم داوری کنیم.

او در ادامه با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط ملتهب جامعه، نمایندگان نباید از تریبون مجلس عصبانیت خود را ابراز کنند، تصریح کرد: نمایندگان ادبیاتی که در پشت تریبون مجلس در خصوص مسئولان عالی رتبه نظام استفاده می کنند، می بایست متناسب با شأن و شئون آنها باشد. نباید از تریبون مجلس عصبانیت خود را با به کار بردن الفاظ ناشایست و نادرست، به ویژه علیه مقامات عالی نظام، ابراز کنند.

این عضو حزب اتحاد ملی با اشاره به اینکه جامعه هم اکنون به آرامش نیاز دارد و همه ارکان حاکمیت می‌بایست در این راستا اقدام کنند، افزود: باتوجه به اینکه در این شرایط جامعه نیاز به بازگشت آرامش دارد، نباید از تریبون‌های رسمی تحریک و تهیج صورت بگیرد. لذا برای بازگشت آرامش به جامعه می‌بایست فضا را احساسی و عاطفی نکنند.

شریعتی با اشاره به همزمانی دریافت لایحه بودجه از سوی مجلس با اغتشاشات اخیر گفت: در حال حاضر بستر عصبانیت در جامعه فراهم است و این نوع نطق‌ها و این نوع واکنش‌ها از نمایندگان، انتظار نمی‌رود. با توجه به اینکه مجلس در آستانه دریافت لایحه بودجه بوده و حاکمیت نیازمند فضای عقلانیت است در این شرایط، مجلس و دولت باید همکاری بیشتری با هم داشته باشند که با توجه به وضعیت اقتصادی و سیاسی دولت، تصمیم درستی گرفته شود. آسیب‌های که در چند وقت اخیر به کشور رسیده است، باید تجربه ای شود که بودجه سال آینده با منطق و پیش بینی شرایط بسته شود. این مورد نیاز به همدلی، همفکری و همکاری دو قوه دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه باید هر چه زودتر جامعه از این فضای تلخ و امنیتی عبور کند، اظهار کرد: لزومی ندارد صحنه علنی مجلس پر آشوب و پر تنش باشد. ریاست، هیات رئیسه مجلس و فراکسیون‌ها باید با همکاری و با درایت و مدیریت، صحن مجلس را آرام کنند که بتوانیم از این فضای تلخی که بر اکثر نقاط کشور حاکم است و یک سایه امنیتی را به جامعه حاکم کرده، عبور و مشکلات کشور را حل کنیم.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 5آذر1398 ، کدخبر: 928189: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین