پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۴۷۵
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پس از زمین‌لرزه‌هایی که در ۶ فوریه رخ داد و ۱۰ استان به مرکزیت قهرمان‌مرعش را تحت تأثیر قرار داد، به بازدید‌های خود از مناطق آسیب‌دیده ادامه می‌دهد. اردوغان با تاکید بر اینکه اولویت ما همیشه انسان و زندگی آن بوده و اجازه سوء استفاده از آن را نخواهیم داد، تصریح کرد: به زلزله‌زدگانی که نمی‌خواهند در چادر‌ها بمانند برای مدت یک سال، کمک‌هزینه اجاره مسکن داده می‌شود.

شعار سال: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پس از زمین‌لرزه‌هایی که در ۶ فوریه رخ داد و ۱۰ استان به مرکزیت قهرمان‌مرعش را تحت تأثیر قرار داد، به بازدید‌های خود از مناطق آسیب‌دیده ادامه می‌دهد.

رجب طیب اردوغان در محل برپایی چادر‌های زلزله‌زدگان در استادیوم دانشگاه آدی‌یامان اظهار داشت: شمار قربانیان زلزله‌های قهرمان‌مرعش و تعداد نجات یافتگان را اعلام کرد.

وی همچنین از تخلیه بیش از ۷۶ هزار نفر از مناطق زلزله‌زده به سایر استان‌های کشور خبر داده و اعلام کرد: شرکت خطوط هوایی ترکیه موظف به انتقال همه افرادی که خواستار رفتن به مناطق زلزله‌زده یا بازگشت از آن هستند، می‌باشد.

اردوغان: به زلزله‌زدگان برای مدت یک سال، کمک‌هزینه اجاره مسکن داده می‌شود
اردوغان با تاکید بر اینکه اولویت ما همیشه انسان و زندگی آن بوده و اجازه سوء استفاده از آن را نخواهیم داد، تصریح کرد: به زلزله‌زدگانی که نمی‌خواهند در چادر‌ها بمانند برای مدت یک سال، کمک‌هزینه اجاره مسکن داده می‌شود.

اردوغان با بیان اینکه روند امداد و نجات با حضور تمامی تیم‌های رسمی و غیرنظامی جستجو و نجات در ترکیه و تمامی تیم‌های امداد و نجات از سراسر جهان ادامه دارد، گفت: متأسفانه به دلیل گستردگی تخریب ناشی از زلزله به ۱۰ استان و مساحت ۵۰۰ کیلومتری آن، کار ما بسیار سخت است.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه خاطرنشان کرد: تدارکات لازم برای دادن ۱۵ هزار لیره به هر خانوار بعلاوه هزینه اسباب‌کشی در حال انجام است. برنامه جامعی را آماده می‌کنیم که احیای کشور به‌ویژه منطقه زلزله زده را تضمین کند.

اردوغان همچنین در قهرمان‌مرعش، ختای، آدانا، غازی‌عنتب، عثمانیه و کیلیس بررسی‌هایی انجام داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تی آر تی فارسی، تاریخ انتشار: بهمن ۱۴۰۱، کدخبر:1944745، www.trt.net.tr

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین