پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۳۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۷.۸ ریشتر در مرکز ترکیه، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد و تاکنون دست‌کم 350 کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است. گزارش‌های اولیه حاکی از آن بوده است که این زمین‌لرزه در کشور‌های ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... ثبت شده است. در پی وقوع این حادثه دلخراش، ترکیه از کشور‌های مختلف جهان و نهاد‌های بین‌المللی درخواست کمک کرده است. این زلزله هفت پس لرزه بالای 6 ریشتر تاکنون داشته است. بر اساس برخی پیش بینی ها ، تلفات زلزله در ترکیه تا 5 هزار نفر و در سوریه به حدود 10 هزار نفر خواهد رسید.

شعار سال: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه(خصوصا سوریه) را به لرزه درآورد. گزارش رسانه‌های ترکیه نشان می‌دهد که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌انتپ ترکیه رخ داده است.

زلزله ۷.۸ ریشتری در ترکیه و سوریه؛ پیش بینی تلفات بالای هزار نفر

پتانسیل وقوع این زلزله( پیش بینی احتمال وقوع نه پیش بینی زمان وقوع) سه روز پیش توسط یک زمین شناس هلندی پیش بینی شده بود. اگرچه وقوع این زمین‌لرزه بسیار ناگهانی و غافلگیرکننده بود اما «فرانک هوگربیتس»(Frank Hoogerbeets)، زمین‌شناس هلندی و پژوهشگر موسسه «بررسی هندسه منظومه شمسی»(SSGEOS) پیشتر در یک توئیت، وقوع آن را پیش‌بینی کرده بود. در این توئیت که روز سوم فوریه منتشر شد، آمده است: دیر یا زود در این منطقه(جنوب مرکزی ترکیه، اردن، سوریه، لبنان)، زمین‌لرزه‌ای رخ خواهد داد.

زلزله ۷.۸ ریشتری در ترکیه و سوریه؛ پیش بینی تلفات بالای پنج هزار نفر

گزارش‌های اولیه حاکی از آن بوده است که این زمین‌لرزه در کشور‌های ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... ثبت شده است.

زلزله ۷.۸ ریشتری در ترکیه و سوریه؛ دست‌کم ۱۴۰ نفر کشته شدند
شدت زمین‌لرزه به اندازه‌ای بود که مردم، شبانه در بسیاری از شهر‌های ترکیه، سوریه و لبنان، از ترس ریزش ساختمان‌ها و پس‌لرزه‌ها، در سرمای زمستان به خیابان‌ها آمدند.

زلزله ۷.۸ ریشتری در ترکیه و سوریه؛ دست‌کم ۱۴۰ نفر کشته شدند
گزارش‌های اولیه، از کشته‌شدن دست‌کم 350 نفر و زخمی شدن هزاران نفر دیگر در شهر‌های مختلف ترکیه و سوریه در پی زمین‌لرزه شب گذشته حکایت دارد. سفارت عربستان سعودی در آنکارا از کشته‌شدن دست‌کم ۶ شهروند این کشور در این زمین‌لرزه خبر داده است. در پی وقوع این حادثه دلخراش، ترکیه از کشور‌های مختلف جهان و نهاد‌های بین‌المللی درخواست کمک کرده است.

زلزله ۷.۸ ریشتری در ترکیه و سوریه؛ دست‌کم ۱۴۰ نفر کشته شدند

زلزله ۷.۸ ریشتری در ترکیه و سوریه؛ دست‌کم ۱۴۰ نفر کشته شدند

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه در گزارشی از آخرین وضعیت زمین‌لرزه در این کشور خبر داد و گفت: «تا این لحظه دست‌کم ۶ پس‌لرزه به بزرگی بیش از ۶ درجه در مقیاس ریشتر در ترکیه ثبت شده که بزرگترین آن‌ها ۶.۶ ریشتر بوده است».


زلزله ۷.۸ ریشتری در ترکیه و سوریه؛ دست‌کم ۱۴۰ نفر کشته شدند

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز در اولین واکنش خود به این حادثه گفت: «هنوز نمی‌توان برآورد واضحی از حجم خسارات مادی و انسانی زمین‌لرزه ارائه کرد». وی افزود: «همه یگان‌ها و مؤسسات و نهاد‌ها تحت فرماندهی اداره حوادث و فوریت‌ها به حال آماده‌باش کامل سطح ۴ درآمده‌اند که این حالت، شامل درخواست برای ارسال کمک‌های بین‌المللی نیز می‌شود». اردوغان همچنین ضمن آرزوی سلامتی برای آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه در استان قهرمان مرعش اعلام کرد: وزارتخانه‌های بهداشت و کشور و نیز اداره حوادث و فوریت‌ها و ادارات همه استان‌ها و تمامی دیگرمؤسسات باید به‌سرعت، کار امدادرسانی را ادامه دهند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویر ویدئویی را از زمین‌لرزه شدید ترکیه منتشر کرده‌اند که عمق فاجعه را نشان می‌دهد.

تعداد بازدید : 9

یک ویدئو از حال و هوای حرم حضرت زینب (س) در دمشق در شب رحلت آن حضرت در لحظه وقوع زمین‌لرزه نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

تعداد بازدید : 11

در لبنان نیز کاربران شبکه اجتماعی یک تصویر ویدئویی از پس از وقوع زمین‌لرزه ترکیه که در این کشور نیز احساس شده است، منتشر کردند.

انفجار خط لوله گاز در استان ختای ترکیه

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش کرد که در پی وقوع زمین‌لرزه ۷.۸ ریشتری، انفجاری در خطر لوله گاز استان ختای ترکیه به وقوع پیوسته است. بر اساس این گزارش، مرکز لرزه‌نگاری اروپا-مدیترانه اعلام کرد در پی زمین‌لرزه شدید که مرکز آن در ترکیه بود و مناطقی از غرب آسیا را نیز لرزاند، در حال بررسی احتمال خطر سونامی در منطقه است.

تعداد بازدید : 10

ویدئویی نیز از دوربین مداربسته در یکی از فروشگاه‌های ترکیه از زمان وقوع حادثه زمین لرزه منتشر شده است.

تعداد بازدید : 12

زمین‌لرزه ۷.۸ ریشتری ۶۲ کشته در سوریه برجای گذاشت

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که در پی وقوع زمین‌لرزه بامداد امروز (دوشنبه) دست‌کم 250 نفر در استان‌های حلب، حماه و لاذقیه سوریه کشته و 400 نفر نیز زخمی شدند. تصاویری نیز در شبکه‌های اجتماعی از عملیات نجات بازماندگان از زیر آوار در مناطق زلزله‌زده سوریه منتشر شده است.

تعداد بازدید : 5
 
تعداد بازدید : 7

150 کشته در ترکیه، 250 کشته در سوریه

شبکه الجزیره به نقل از منابع محلی گزارش کرد که در پی وقوع زمین‌لرزه بامداد امروز، تاکنون مرگ 150 تن در سراسر ترکیه و مرگ 250 نفر دیگر در سوریه تأیید شده است. بر اساس این گزارش، فرماندار شانلی اورفا در این خصوص گزارش کرد که دست‌کم ۱۲ نفر در ریزش ۱۷ ساختمان بر اثر زلزله کشته شدند. فرماندار استان ملطیه ترکیه نیز اعلام کرد: «بر اثر ریزش ۱۳۰ ساختمان در اثر زلزله ۳ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند».

منابع سوری همچنین گزارش کردند که بر اثر زلزله ترکیه، دست‌کم ۴۲ نفر در حلب، حماة و لاذقیه جان خود را از دست دادند و بیش از ۲۰۰ نفر زخمی شدند.

لحظه ریزش ساختمان ۸ طبقه در پی وقوع زلزله مهیب در ترکیه

خبرگزاری اسپوتنیک نیز به نقل از منابع محلی، ویدئویی از لحظه ریزش یک ساختمان هشت طبقه در در پی وقوع زمین‌لرزه ترکیه را منتشر کرد.

تعداد بازدید : 7

آمار تلفات زمین‌لرزه در سراسر ترکیه به 150 نفر رسید

طبق جدیدترین آمار و ارقام آژانس بلایای طبیعی ترکیه (AFAD)، تا ساعت ۰۶:۳۰ به وقت محلی (۰۷:۰۰ به وقت تهران)، دست‌کم 150نفر در ۱۰ شهر کشته شدند و ۴۴۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

آمار جدید از تلفات زمین‌لرزه ترکیه

وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد که تعداد کشته شدگان زلزله در سوریه به 250 نفر افزایش یافت و بیش از ۵۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

تصاویری از خسارات ناشی از زمین‌لرزه در شهر‌های مختلف ترکیه

سوئد: از طریق اتحادیه اروپا به ترکیه کمک می‌کنیم

وزیر خارجه سوئد در پی وقوع حادثه دلخراش زمین‌لرزه اعلام کرد: «ما از طریق اتحادیه اروپا و ریاست خود در این اتحادیه به ترکیه کمک و هماهنگی‌های لازم برای حمایت در خصوص زلزله را انجام خواهیم داد».

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:۱۷ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۰۱۱۱۱۷۰۰۰۰۴۸، www.farsnews.ir / سایر منابع.

اخبار مرتبط
برچسب ها: تلفات زمین‌لرزه ، آمار تلفات زمین لرزه ترکیه ، وقوع زلزله مهیب در ترکیه ، زلزله ۷.۸ ریشتری در ترکیه و سوریه ، کشته شدگان زلزله ترکیه ، قدرت زلزله ترکیه ، تلفات جانی زلزله ترکیه ، زلزله ترکیه چقدر خسارت مالی داشته؟ ، زلزله ترکیه تا الان چند نفر کشته داشته؟ ، چند نفر زیر آوار زلزله ترکیه پیدا شدن؟ ، منشا زمین لرزه ترکیه کجا بود؟ ، وسعت زمین لرزه ترکیه چقدر بود ، زلزله ترکیه تا کدام مناطق را لرزاند؟ ، زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه ، زمین لرزه در شمال شرق غازی‌انتپ ترکیه ، درخواست کمک ترکیه از کشورها برای آسیب زلزله ، درخواست اردوغان از جامعه بین الملل برای کمک به خسارات زلزله ، درخواست کمک های بین المللی به زلزله زدگان ترکیه ، خسارات ناشی از زمین‌لرزه در شهر‌های مختلف ترکیه ، آمار تلفات زمین‌لرزه در سراسر ترکیه ، ریزش ساختمان ۸ طبقه در پی وقوع زلزله مهیب در ترکیه ، نجات بازماندگان از زیر آوار در مناطق زلزله‌زده سوریه ، تلفات انسانی زمین‌لرزه ۷.۸ ریشتری سوریه ، انفجار خط لوله گاز در استان ختای ترکیه در اثر زلزله ، زمین لرزه لبنان ، زمین‌لرزه شدید ترکیه چه خساراتی داشت ، تصاویر زمین‌لرزه شدید ترکیه ، درخواست ترکیه برای ارسال کمک‌های بین‌المللی برای زلزله 7.8 ریشتری ، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه ، گزارش زلزله ترکیه ، زلزله ترکیه به ایران هم ارتباط دارد؟ ، شایعات فعال شدن گسل های ایران ، شایعات زلزله شدید برای ایران ، زلزله ترکیه در ایران هم احساس شد؟ ، درخواست کمک ترکیه برای حمایت از زلزله زدگان ، زلزله آخر الزمانی ترکیه و سوریه ، فرانک هوگربیتس
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
0
0
از کجا می دونستید که بالای پنج هزار نفر تلفات می ده؟
مدیر پایگاه

سلام
در زلزله های بزرگ بالای هفت ریشتر معمولا، تلفات اولیه زلزله رو ضربدر عدد ده می کنند و پایه تلفات قابل حدس زدن است

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین