پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۴۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
یک دادگاه پاکستانی امروز (سه‌شنبه) حکم اعدام پرویز مشرف، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور را به جرم "خیانت بزرگ" صادر کرد. مشرف که اکنون در دبی به سر می‌برد،‌ بابت تعلیق قانون اساسی و اعمال وضعیت اضطراری در سال ۲۰۰۷ به خیانت متهم شد.

شعار سال:حکم اعدام او امروز از سوی دادگاه ویژه پیشاور صادر شد. مشرف که اکنون در دبی به سر می‌برد،‌ بابت تعلیق قانون اساسی و اعمال وضعیت اضطراری در سال ۲۰۰۷ به خیانت متهم شد. مشرف ۷۶ ساله برای درمان به دبی رفته و هنوز بازنگشته است.

یک دادگاه پاکستانی امروز (سه‌شنبه) حکم اعدام پرویز مشرف، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور را به جرم "خیانت بزرگ" صادر کرد.

به گزارش ایندیا تودی، پرویز مشرف دوازدهمین رئیس‌جمهوری پاکستان بود. او همچنین رئیس ستاد ارتش پاکستان و نیز چهارمین ژنرال پاکستانی بود که در پی کودتا، به مدت ۹ سال بر این کشور حکومت کرد.

مشرف در تاریخ ۱۲ اکتبر ۱۹۹۹ با برکنار کردن نواز شریف نخست‌وزیر منتخب به قدرت رسید و به این وسیله عالی‌ترین مقام اجرائی کشور را تصاحب نمود. پس از آن و در پی انجام یک همه‌پرسی که در تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۰۱ برگزار شد، خود را رئیس‌جمهوری پاکستان اعلام کرد. او سرانجام در پی تهدید جناح‌های مخالف خود در پارلمان پاکستان مبنی بر استیضاح و برکناری وی از مقام ریاست جمهوری در ۱۸ اوت ۲۰۰۸ استعفای خود از پست ریاست جمهوری در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد.

حکم اعدام او امروز از سوی دادگاه ویژه پیشاور صادر شد. مشرف که اکنون در دبی به سر می‌برد،‌ بابت تعلیق قانون اساسی و اعمال وضعیت اضطراری در سال ۲۰۰۷ به خیانت متهم شد. مشرف ۷۶ ساله برای درمان به دبی رفته و هنوز بازنگشته است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی فرارو،تاریخ انتشار:26آذر1398،کد خبر: 421586،fararu.com

 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
1
0
ما هم باید در مورد بعضی از آقایون همین قدر قاطع باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
0
چقدر خشنن این پاکستانی ها یارو مریض بعدشم خدمتم کرده به نفع کی نیست که اینجوری داره برخورد میشه باهاش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین